Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس مطبوعات یمن امروز (یکشنبه) اضافه کرد که وزارت دفاع امارات در توئیتی از بازدید سرتیپ «صالح العامری»  فرمانده عملیات مشترک از نیروهای هوایی شرکت کننده در عملیات ائتلاف در عربستان سعودی  و اطلاع از وظایف انجام شده توسط نیروهای اماراتی که در ائتلاف جنگ با یمن حضور دارند، خبر داد. 

 

بیانیه وزارت دفاع امارات همزمان با اعلام خبرگزاری عربستان (واس) مبنی بر برگزاری یک نشست نظامی بین امارات و عربستان برای عملیات نظامی مشترک در یمن، منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسانه‌های رسمی امارات طی سال‌های  ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به منظور ترویج روند خروج کامل نیروهای این کشور از کاهش حضور نظامیان امارات در یمن حمایت کردند. 

سال گذشته خبر خروج نیروهای امارات از یمن پس از تشدید قابل ملاحظه حملات هوایی و موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات سعودی در عمق خاک عربستان که با هدف متوقف کردن تجاوزات ائتلاف انجام شد، انتشار یافت.  

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سپتامبر سال ۲۰۱۹ در بیانیه مطبوعاتی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهدافی را در ابوظبی و دبی زیر نظر گرفته‌اند. همچنین «عبدالملک بدرالدین الحوثی » رهبر انقلاب یمن در اظهاراتی که در فوریه ۲۰۲۰ از تلویزیون المسیره پخش شد، برای هدف قرارگرفتن اهدافی در امارات به مقامات ابوظبی هشدار داد.  

پس از آن امارات جدی بودن این هشدارها را احساس کرد و باعث شد تا این کشور عقب نشینی خود از خاک یمن را به عنوان اقدامی برای حفاظت در برابر خشم نیروهای مسلح یمن اعلام کند.  

آژانس مطبوعات یمن اضافه کرد: اما اکنون امارات دوباره قصد حضور مداوم نظامی در خاک یمن دارد که نشان دهنده وضعیت آشفته رژیم امارات است. 

ناظران سیاسی بر این باورند که اعلامیه اخیر وزارت دفاع امارات درباره مشارکت دوباره در چارچوب ائتلافی که به مدت هفت سال علیه یمن جنگ کرده است، می‌تواند در دو نکته خلاصه شود:  اولین نکته این است که این اعلامیه با هدف جلوگیری از افزایش تنش با عربستان در پی اختلافات اخیر بین ابوظبی و ریاض که به دلیل افزایش تولید نفت در اوپک به وجود آمده است و جلوگیری از اجرای تصمیم عربستان برای منع ورود کالاهای اماراتی منتشر شده است. 

دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد اینکه اعلامیه وزارت دفاع امارات پس از عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم اسرائیلی و امضای توافق نامه‌های نظامی بین آن‌ها که شامل تامین سامانه‌های دفاعی امارات  از جمله گنبد آهنین است، منتشر شده و ابوظبی با این خیال که از حمایت رژیم صهیونیستی برخوردار خواهد شد دوباره بالهای خود را برای بقا در عملیات نظامی علیه مردم یمن گشوده است. 

از سوی دیگر امروز (یکشنبه) منابع خبری منطقه از تصمیم محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای سفر به عربستان به منظور حل اختلافات کشورش با سعودی ها خبر دادند.

قرار است در سفر ولیعهد ابوظبی به عربستان ، دو طرف تحولات اوضاع در یمن و راهکارهای اجرای توافق ریاض میان طرف های درگیر در یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند. دولت غیرقانونی و در تبعید عبدربه منصور هادی دولت امارات را به کارشکنی در اجرای توافق ریاض و همچنین هر گونه تلاش در جهت پایان دادن به جنگ در یمن متهم می کند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.  

امارات در روز ششم فروردین سال ۱۳۹۴ به ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن پیوست و پس از پنج سال حضور اعلام کرد که از آن خارج شده است.

از زمان حمله نظامی نیروهای ائتلاف به فرماندهی عربستان هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.  

310 310

کد خبر 1536453

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امارات متحده عربی یمن عربستان وزارت دفاع امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ چندی پیش بود که عکسی جعلی از احسان علیخانی، مجری سابق تلویزیون در در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از تغییرات باورنکردنی او داشت. بعد از بازتاب عکس دستکاری شده او در رسانه‌ها علیخانی با انتشار یک عکس سلفی نوشت: وسط این اوضاع و احوال عکس ادیت می‌کنند و هنرمندانه پخش می‌کنند. کلی پیج و خبرگزاری هم منتشر می‌کنند و منم باید جواب کلی آدم را بدهم، که نه بابا من نیستم!

از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبان‌ها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.

چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود.

چندی پیش پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام خود عکسی از چهره تکیده بهرام بیضایی منتشر کرد و ضمن گلایه همیشگی‌اش نوشت: از دیروز عکس استاد بهرام بیضایی را در فضای مجازی دیدم، بسیار نگران شدم؛ دلم نمی‌خواست این عکس را منتشر کنم. ولی امروز استاد عزیز و بزرگوار آقای پرویز جاهد، منتقد و نویسنده در اینستاگرامش پستی درباره بیماری استاد بیضایی منتشر کرد و نوشت استاد بیضایی گرفتار هیولای وحشتناکی شده و با آن می‌جنگد، تا آن را شکست دهد.

در مقابل، حمید امجد هنرمند تئاتر و سینما و از دوستان نزدیک بهرام بیضایی واکنش تندی به خبرسازی‌های جعلی داد و آن را نتیجه شلوغ بازی ژورنالیستی و خبرسازی جعلی دانست و با طعنه نوشت: در حال حاضر، استاد بیضایی با آمادگی و روحیه‌ای بهتر از قبل تمرین‌های نمایش خود را از سر گرفته‌اند. به جای دست به دست کردن اخبار نادرست می‌شود منتظر تماشای اجرای نمایش تازه استاد بود.

بر اساس ماده ۱۶، قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد، یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. اگر تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، متهم به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۷، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سید رضا نقی‌نژاد اورنگ، کارشناس و منتقد سینما در واکنش به خبرسازی‌های جعلی که چند وقت یکبار یقه هنرمندان را می‌گیرد، گفت: متاسفانه بعضی از شبه هنرمندان و شبه بازیگران برای اینکه توی چشم باشند، برای خودشان شایعه درست می‌کنند، یا به افرادی پول می‌دهند تا برایشان اینکار را کند. وقتی خبر منفی درباره آنها منتشر شد، ناگهان سر زبان‌ها می‌افتند. چون آنها نمی‌توانند با هنرشان دیده شوند، دست به دامن اخبار جعلی می‌شوند.

اورنگ ادامه داد: بعضی از فعالان فضای مجازی به دنبال خوراک می‌گردنند. آنها وقتی می‌بینند خوراکی ندارند، از صدا، تصویر و فیلم افراد سوء استفاده می‌کنند. افراد باید به حریم یکدیگر احترام بگذارند. اگر بنا به کنترل فضای مجازی است، باید نظارت‌ها شدید باشد تا دیگر شاهد این سوء استفاده‌ها نباشیم. وقتی ناگهان در فضای مجازی اعلام می‌شود که فلان شخص فوت کرده یا در بیمارستان بستری است و بلافاصله تکذیب می‌شود، با جان مردم بازی می‌کند. الان فضای مجازی به گونه‌ای شده که آدم‌ها فکر می‌کنند هر کاری می‌توانند انجام دهند و دیده نمی‌شوند.

به گفته این کارشناس سینما، وقتی یک خبرنگار مطلبی را می‌نویسد، همه نهادها به سراغش می‌روند و شکایت می‌کنند. چرا برای بی‌سامانی فضای مجازی کاری نمی‌شود؟ حتماً باید سوء استفاده رخ دهد؟ ما باید به دنبال پیشگیری باشیم. از طرفی، استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

کد خبر 848307 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • لاپید به امارات می‌رود
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات