Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:48:19 GMT

استاد سمندری‌ همچنان دوتار می‌نوازند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۳۶۰۷

استاد سمندری‌ همچنان دوتار می‌نوازند

ایسنا/خراسان رضوی در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه استاد حسن سمندری، دوتارنواز و خواننده موسیقی مقامی خراسان، برای تهیه داروهای دختر بیمارش دوتار خود را فروخته است، از این استاد موسیقی دلجویی و دوتاری به این هنرمند اهدا شد.

یوسف امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در مراسم دلجویی از حسن سمندری با عرض تسلیت درگذشت دو فرزند وی، گفت: تالم ناشی از این امر، قطعاً برای استاد بسیار سخت و سنگین است امیدوارم خداوند به ایشان صبر دهد و روح عزیزان از دست رفته قرین رحمت خدا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن سمندری، دوتار نواز و خواننده موسیقی مقامی، با اشاره به سابقه موسیقی در خانواده خود، گفت: بیش از ۳۰۰ سال موسیقی در خانواده ما جریان دارد تا این میراث کهن به دست من رسیده است، سعی کرده‌ام میراث‌دار خوبی بوده و افتخاری برای این حوزه باشم.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه مادیات برایم ارزش نبوده و برای این هنر در هیچ جشنواره و مراسمی قیمت تعیین نکردم، ادامه داد: این ساز را با عشق نواخته‌ام و دوست دارم با عشق بشنوند. دوست دارم از هنرم در رسانه‌ها بگویند و این‌گونه مطرح شدن را دوست نداشتم و گله‌ای از کسی ندارم.

مجتبی خان‌ قیطاقی، رئیس انجمن موسیقی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه حسن سمندری در موسیقی مقامی خراسان، گفت: استاد در این خطه نظیر و مانند ندارد و همین وظیفه ما را در مراقبت سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کاوه صادقی، نماینده انجمن موسیقی کشور، نیز با عرض تسلیت درگذشت دو فرزند استاد، پیام همدردی رئیس انجمن موسیقی ایران و مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ابلاغ کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی

ویدئویی از جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در روستای سلیمانی شهرستان فیروزه استان خراسان رضوی را مشاهده می‌کنید.

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استاد مسعود اسکویی نقش الگوسازی داشت
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت