Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:09:28 GMT

استاد سمندری باز هم دوتار می‌نوازد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۳۴۶۹

استاد سمندری باز هم دوتار می‌نوازد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با حضور یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جواد روشندل سرپرست معاونت هنری و سینمایی این اداره کل، مجتبی خان قیطاقی رئیس انجمن موسیقی استان و کاوه صادقی و مینا آتشی نمایندگان انجمن موسیقی ایران از استاد حسن سمندری دلجویی و دو تاری به ایشان تقدیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با عرض تسلیت درگذشت دو فرزند استاد گفت: تالم ناشی از این امر، قطعا برای استاد بسیار سخت و سنگین است امیدوارم خداوند به ایشان صبر دهد و روح عزیزان از دست رفته قرین رحمت خدا قرار گیرد.

استاد حسن سمندری با اشاره به سابقه موسیقی در خانواده‌اش گفت: بیش از ۳۰۰ سال موسیقی در خانواده ما جریان دارد تا این میراث کهن به دست من رسیده است، سعی کرده‌ام میراث‌دار خوبی باشم، و افتخاری برای این حوزه باشم، هیچگاه مادیات برایم ارزش نبوده و برای این هنر در هیچ جشنواره و مراسمی قیمت تعیین نکردم، این ساز را با عشق نواخته‌ام و دوست دارم با عشق بشنوند. دوست دارم از هنرم در رسانه‌ها بگویند و این‌گونه مطرح شدن را دوست نداشتم و گله‌ای از کسی ندارم.

مجتبی خان قیطاقی رئیس انجمن موسیقی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه استاد سمندری در موسیقی گفت: در این خطه، استاد نظیر و مانند ندارد و همین وظیفه ما را در مراقبت سنگین‌تر می‌کند.

کاوه صادقی نماینده انجمن موسیقی کشور با عرض تسلیت درگذشت دو فرزند استاد، پیام همدردی رئیس انجمن موسیقی ایران و مدیر کل دفتر موسیقی را ابلاغ کرد.

در پایان دو تار و هدیه نقدی از سوی انجمن موسیقی ایران و هدیه نقدی از سوی استان به این استاد موسیقی تقدیم شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی موسیقی فرهنگ مشهد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دوتار نوازی انجمن موسیقی خراسان رضوی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) استان در نشست خبری گفت: از 8 اردیبهشت  که  بنام هفته عقیدتی _ سیاسی نامگذاری شده  و همزمان با ایام شهادت استاد مرتضی مطهری است برنامه های مختلفی در سراسر استان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه بیش از 120 برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب 13 محور دراین هفته اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری همایش سراسری حکمت مطهر در تمام شهرستانهای استان و تجلیل از مربیان ، اساتید و بسیجیان فعال در عرصه تعلیم و تربیت، حضور در مراسم نماز جمعه و ایراد سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، برپایی کارگاههای تبیینی اندیشه مطهر ویژه اساتید و مربیان ، اعضای هیاتهای علمی دانشگاهها و حوزه های علمیه در استان ، دیدار با خانواده های شهید  ، اجرای زنگ سپاس معلم در مدارس مختلف ، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهیدان در سراسر استان ، برگزاری مجمع استادان و استاد یاران و مربیان طرح صالحین و مبلغین ، برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری ، مسابقات ورزشی ، فرهنیگ کتابخوانی از کتابهای استاد مطهری از جمله قرنامههایی است که در پایگاههای مقاومت بسیح و نواحی بسیج و سپاه برگزار خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب