Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که چرا وزارت بهداشت درگیر عدد و رقم است. وقتی می گویید مانند قطعی برق واکسن هم دچار اتفاقات غیرمترقبه می شود وزیر بهداشت تاکید دارند مدام عدد اعلام کنند. از شنبه هفته گذشته قرار بود 400 هزار دوز واکسن تزریق شود که نشد. رسید به آخر هفته و نشد گفت: عدد فقط عدد، اگر شما از 3 ماه پیش روزی 100 هزار تا می زدید خیلی بهتر است بود تا روزی 500 هزار دوز بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این از نظر زمانی است. عدد و رقمها صرفا به خاطر فشارها و تنش‌هاست.

از طرفی شاید یکی از دلایلش این باشد که چرا 12 میلیون دوز واکسن وارد کردیم ولی 8 میلیون تزریق شده. آیا توان نداریم؟ اینطور نیست. واکسنها دو دوزی است. اسپوتنیک کاملا دو دوز 1 و 2 جدا دارد. شما نمی توانید اسپوتنیک 2 را جای 1 بزنید. همچنین واکسنی مانند استرازنکا دوز دومش باید باشد که به افرادی که دوزاول را گرفته اند بزنیم. هر تعداد واکسنی که بخواهیم داشته باشیم باید تقسیم بر 2 کنیم.

وی افزود: عرض کردم 17 میلیون دوز واکسن که به دست ما می رسد را تقسیم بر 2 کنیم همان 8.5 میلیون افراد بالای 60 سال است.

رئیسی در ادامه گفت: در ارتباط با عقد قرارداد با روسیه روی 60 میلیون دوز اسپوتنیک، از مدتها پیش می دانستیم ماهانه 5 میلیون دوز تولید می کند. خطهای مختلف را تحت لیسانس خود به کشورهای دیگر داده است. خطی هم به ما داده که به درد ما نمی خورد. اگرچه واکسن‌های اسپوتنیک تولید مشترک در ایران تولید می‌شوند و ایران در اولویت دریافت این واکسن هاست اما قطعی و حتمی این واکسن‌ها برای ایران نیست و ما روی آن حساب نکرده ایم .

 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اسپوتنیک وی رئیسی میلیون دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی