Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@23:36:27 GMT

ارزان ترین و گران ترین محله های تهران برای اجاره

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۴۴۲۰

ارزان ترین و گران ترین محله های تهران برای اجاره

حتما شنیده‌اید که می‌گویند در سال گذشته مستاجران تهرانی دسته‌دسته جل و پلاس‌شان را جمع می‌کنند و روانه شهرهای جدید اطراف تهران می‌شوند. فکر می‌کنید چه چیزی عامل این مهاجرت است؟ پول؟ نه!

بیایید با هم نگاهی بیاندازیم به قیمت درج شده به آگهی‌های سایت دیوار. جایی که هزاران مالک و مستاجر و قطع به یقین مشاور املاک روزانه به آن سر می‌زنند تا مشتری پیدا کنند و معامله‌ای را جوش بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهمی که در آمارهای روزانه سایت دیوار وجود دارد، دقت و وسواسی است که بخش محتوای سایت دیوار خرج می‌کند تا حتما قیمت خانه‌های دو تا پنج ساله را اعلام کنند.

لابد چون چنین خانه‌هایی تر و تمیز هستند اما به هر حال همین مسئله باعث می‌شود متوسط قیمت‌ها هم مقداری افزایش پیدا کنند. به عنوان مثال اجاره متوسط قیمت اجاره یک متر مربع منزل مسکونی در کاشانک و شهرک غرب ۲۰ میلیون تومان است.

اجاره ماهانه در منطقه دروس و نیاوران ۲۲ میلیون تومان، کامرانیه، آجودانیه، فرمانیه و ولنجک۲۴ میلیون تومان ثبت شده‌است.

همچنین متوسط نرخ اجاره مسکن در زعفرانیه ۳۷ میلیون تومان و در الهیه ۲۹ میلیون تومان است که همه‌شان از مناطق گران‌ قیمت تهران برای اجاره‌نشینی هستند.

اختیاریه و ظفر با متوسط اجاره ۱۵ میلیون تومان، گیشا، یوسف‌آباد و میرداماد با قیمت ۱۶ میلیون و اوین ۱۷ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی هستند. ونک، قیطریه و پاسداران مناطقی هستند که نرخ اجاره در آن مناطق در حدود ۱۸ میلیون تومان ثبت شده است.

متوسط نرخ اجاره در منطقه سعادت‌آباد و ازگل در کانال ۲۰ میلیون تومان ثبت شده است. متوسط نرخ اجاره در محمودیه، نیاوران و اقدسیه در محدوده ۲۲ میلیون تومان ثبت شده و متوسط نرخ اجاره در دروس ۲۱ میلیون تومان اعلام شد ه است.

از شمال شهر فاصله بگیریم؟

در غرب تهران اوضاع اینطوری است؛ متوسط رقم اجاره در منطقه استاد معین ۸٫۸ میلیون تومان ثبت شده است.

تهرانسر و چیتگر مناطقی هستند که متوسط اجاره در آنها حدود ۹ میلیون تومان است. دریاچه شهدای خلیج فارس با متوسط اجاره ۱۰ میلیون تومان و کوهک و شهر زیبا با متوسط اجاره ماهانه ۱۱ میلیون تومان دیگر محله‌های تهران هستند.

جنت‌آباد شمالی و باغ فیض در محدوده ۱۲ میلیون تومان اجاره ماهانه را ثبت کردند. همچنین در صادقیه متوسط نرخ اجاره ماهانه ۱۲/۵ میلیون تومان است. سری به مناطق جنوب و ارزان قیمت غرب تهران بزنیم.

در نازی‌آباد، بریانک، افسریه و جیحون مناطقی هستند که متوسط نرخ اجاره ماهانه هر متر مربع هفت میلیون تومان ثبت شده‌اند. این چهار منطقه ارزان‌ترین خانه‌های برای اجاره‌نشین‌ها را در خود جا داده‌اند. متوسط نرخ اجاره در مناطق آهنگ و سلسبیل در کانال هشت میلیون تومان ثبت شده است.

صادقیه و ستارخان از مناطق غرب تهران، از مناطقی هستند که متوسط نرخ اجاره در آنها متری ۱۲ میلیون تومان است. این یعنی اگر در ارزان‌ترین محله‌های تهران، مثل افسریه و جیحون بخواهید یک خانه ۸۰ متری اجاره کنید باید توانایی در حدود ۵۶۰ میلیون تومان داشته باشید حالا دیگر دست خودتان و توافق صاحبخانه است که چقدر از این پول را به شکل رهن(پول پیش) و چقدرش را در قالب اجاره ماهانه بپردازید. به نظر ۴۵۰ میلیون و پیش و ماهی ۳٫۳ میلیون اجاره منطقی به نظر می‌رسد؟ آفرین! الان فهمیدید چرا مستاجران از تهران فرار می‌کنند؟

اجاره خانه در شهرههای اطراف تهران

حالا نه که پیش خودتان خیال کنید در شهرهای اطراف تهران هم خبری است ؛نه ! اما به هر حال وضع را بهتر می توان مدیریت کرد. مثلا متوسط اجاره ماهانه پرند، رباط کریم و پاکدشت در کانال دو میلیون تومان و در منطقه اندیشه پنج میلیون تومان ثبت شده است که ارزان ترین و گران ترین منطقه در اطراف تهران هستند.

متوسط نرخ اجاره مسکن در قرچک و بومهن در حدود سه میلیون و ۵٠٠ هزار تومان ثبت شده است. شهر پردیس با متوسط اجاره ۴/٣ میلیون تومان ماهانه، شهریار ۴/٧ میلیون تومان، شهر قدس ۴/۵ میلیون تومان، رودهن ۴/٧ میلیون تومان اعلام شده‌اند.

بعضی مستاجرا حتی حاضر هستند دورتر بروند، به کرج! متوسط نرخ اجاره در مناطق شهر جدید هشتگرد، ماهدشت و محمد شهر در کانال دو میلیون تومان ثبت شده است و از مناطق ارزان کرج برای اجاره نشینی هستند.

مارلیک و کیانمهر مناطقی هستند که با اجاره ماهانه در محدوده سه میلیون تومان ثبت شده است. مناطق فردیس، شهر جدید و اندیشه و کوی زنبق مناطقی هستند که نرخ اجاره در ان مناطق در کانال پنج میلیون تومان ثبت شده است.

اجاره در مناطق مهرشهر _فاز ۴ و گوهر دشت در محدوده ۶/۵ میلیون تومان، در مناطق مهرشهر _فاز سه، مهرشهر _فاز دو و مهرویلا در کانال هفت میلیون تومان اعلام شده است . عظیمیه و مهرشهر _فاز ١ مناطقی هستند که اجاره ماهانه در آنها حدود هشت میلیون تومان ثبت شده است /تجارت

منبع: فردا

کلیدواژه: تهران اجاره خانه میلیون تومان ثبت شده متوسط نرخ اجاره میلیون تومان مناطقی هستند متوسط اجاره اجاره ماهانه اطراف تهران ارزان ترین برای اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: قدمت طرشت به پای شهرری نمی‌رسد، اما از تهران قدیمی‌تر است و در دوره‌هایی‌ نام‌آورتر بوده است. طرشت تا پیش از ساخته شدن حصار طهماسبی تهران و قبل از حمله مغولان، معروف‌تر و مشهورتر از قصبه تهران بود و از پایگاه‌های علمی معروف جهان اسلام شناخته می‌شد. این روستای غرب تهران، به باغ‌های پرمحصول توت، شاه‌توت، سیب و انارش شهرت داشت و باغداران طرشت به همراه اهالی روستای کن بخش زیادی از محصولات میوه‌ای مورد احتیاج اهالی پایتخت‌نشین دوره قاجار را تامین می‌کردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

علیرضا زمانی، تهران پژوه، می‌گوید: «طرشت همچون گذشته خاک حاصلخیز و محصولات باغی و زراعی پرباری دارد. هر چند امروزه در طرشت خبری از زمین‌های زراعی گندم و جو نیست، اما همچنان می تواند از محصولات منحصر به فرد باغ‌های این منطقه بهره برد. در این منطقه، بزرگان و افراد صاحب نامی زیسته اند که بخشی از هویت این محله تاریخی به شمار می آیند. به واسطه همین افراد، مراکز علمی معتبری در طول تاریخ در طرشت پا گرفته و در تاریخ این شهر و سرزمین جاودانه شده‌اند.»

علیرضا زمانی، یکی از مرکز علمی را مرتبط با خاندان دوریستی می‌داند و می‌گوید: «اگرچه بنا به گفته‌ برخی مورخان، نخستین ساکنان طرشت از شمیران به این منطقه آمدند، اما طرشت شهرت و عزت خود را به خاندان بزرگ دوریستی مدیون است. اصلاً به خاطر این خانواده بود که طرشت در گذشته به دوریست معروف شد و بعدها هم درشت و سپس طرشت شد. خاندان دوریستی از تبار و نوادگان حذیفه بن یمان، صحابی معروف پیامبر هستند. همان حذیفه که به عنوان صاحب سرّ و رازدار پیامبر(ص) شناخته می‌شود و از شیعیان خاص مولا علی (ع) بود. حذیفه بعد پیامبر(ص) از معدود یاران خواص علی (ع) هم باقی ماند و از ارکان چهارگانه صحابی او به حساب می‌آید، آن طور که با وصیت خود زهرای مرضیه (س)، در نماز و دفن شبانه بانو حضور داشت. حذیفه را به عنوان یکی از راویان معروف واقعه غدیر هم می‌شناسند. او از راویان شهره حدیث نبوی است و بعد مرگش در مدائن و نزدیک قبر سلمان فارسی به خاک سپرده شد. هویت و نام طرشت با خاندان دوریستی و حذیفه‌ بن یمان پیوندی ناگسستنی یافته، خاندانی که خاک دوریست یا طرشت را با حضور خود متبرک کرده و با علم و علم‌آموزی پیوند دادند. بعدها با زندگی نوادگان حذیفه در طرشت، مراکز علمی در این محله پا گرفت.»

قاضی نورالله شوشتری، در کتاب ارزشمند مجالس‌المؤمنین به معرفی سه عالم شیعه دوریستی (طرشتی) پرداخته است. او در معرفی خواجه جعفر دوریستی رازی (از نوادگان حذیفه بن یمان) به حضور خواجه نظام الملک طوسی، صدراعظم مقتدر عصر سلجوقی در قریه طرشت اشاره می‌کند که نسب شریفش به حذیفه بن الیمان از اکابر و اخیار صحابه رسول(ص) منتهی می‌شود. مزار شیخ عبدالله طرشتی (شیخ عبدالله بن جعفر بن محمد معروف به ابومحمد دوریستی) امروز نیز زیارتگاهی بزرگ در قلب محله طرشت است.

کد خبر 846083 برچسب‌ها محله همشهری محله امامزاده

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر