Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، درحالی که اوایل هفته آمارها شرایط بهتری نسبت به گذشته را نشان می‌دادند انتشار آمارهای رسمی همه‌گیری در پیک پنجم روز گذشته همه را شوکه کرد بخصوص اینکه برای اولین بار در سال 1400 پایتخت رکورد تازه‌ای در دوره پاندمی با ویروس دلتا ثبت کرد.

بررسی آمارهای رسمی در زمینه همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد روند صعودی شاخص‌های مختلف نسبت به هفته گذشته دوباره سرعت گرفته و در همین زمینه برخی از کلانشهرها از جمله تهران رکوردهای تازه‌ای را همانطور که قبلا کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران روز گذشته اعلام کرد: مجموع بیماران بستری کرونایی در تهران برای اولین بار از مرز 7640 نفر گذشت.

این اظهار نظر درحالی مطرح شده است که تایید فعالیت ویروس دلتا در سراسر ایران با قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالا عاملی در بروز نگرانی نه تنها میان هموطنان بلکه مسئولان مربوطه نیز بوده و دائم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هموطنان برای مدیریت کم هزینه‌ پیک پنجم هشدار داده‌اند.

نکته نگران کننده‌تر اینجاست که در همین دوره که اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین کننده است می‌بینیم بررسی‌های رسمی نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل‌ها در میان هموطنان به کمتر از 50 درصد رسیده است و کارشناسان در این زمینه معتقدند به دلیل طولانی شدن پیک چهارم در واقع بیماری کرونا برای مردم عادی شده و بسیاری را نسبت به خطرات موجود بی‌تفاوت کرده است.

در این زمینه معاون وزیر بهداشت رسما اعلام کرد: کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور در حال حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم اکنون به 48 درصد رسیده و استان‌های گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستند.

سیما لاری در ادامه تاکید کرد: امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری مردم کشورمان با پرسنل نظام سلامت در عمل به توصیه‌های موکد بهداشتی شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

لاری درباره شرایط همه‌گیری پیک‌پنجم نیز افزود: در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش حدود 25 درصدی مواجه بوده است. همچنین در این هفته با افزایش حدود 35 درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش 18.5 درصدی در تعداد بیماران فوت شده کووید 19 بودیم.

وی ادامه داد: در همین دوره زمانی  استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید19 بودند.

استان سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: بررسی آماری آخرین وضع بیماری کرونا در استان سمنان از دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود، نشان می‌دهد که تا روز 27تیرماه امسال، 43هزار و 817مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد، تاکنون 11هزار و 582نفر از بیماران با تلاش کادر بهداشت و درمان در سراسر استان سمنان بهبود یافته‌اند و متأسفانه، یک هزار و 152نفر نیز قربانی کرونا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: بررسی آمارهای منتهی به 27تیرماه نیز از شرایط خاص همه‌گیری این ویروس در سراسر استان سمنان حکایت دارد.

دانایی گفت: در آخرین آمار ارائه‌شده قبل از 27تیرماه در استان سمنان، 164مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا شناسایی شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون 286نفر از بیماران مبتلا به کووید-19در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و در زمان منتهی به 27تیرماه، 45نفر از بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: شمار قربانیان کرونا در آمارهای منتهی به 27تیرماه در استان سمنان، سه نفر اعلام شده است.

استان اصفهان

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 2278 نفر بودند که  1086 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونا 288 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 185 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 1505 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد  213 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 7 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 5  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

در همین حال، رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی کودکان امام حسین(ع) اصفهان با اشاره به اینکه موج پنجم کرونا گریبانگیر کودکان هم شده است، اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در اصفهان صعودی و رو به بالاست و وضعیت کرونا در کودکان مبتلا به این بیماری به دو صورت وضعیت حاد و دیگری وضعیت تاخیری یا سندروم حاد التهاب چند سیستمی رخ می‌دهد.

حسین معمارزاده افزود: وضعیت کنونی بیمارستان امام حسین(ع) به گونه‌ای است که سه بخش از بیمارستان به صورت کامل در اختیار بیماران کرونایی است و این سه بخش شامل قسمتی از اورژانس، قسمتی از بخش آی سی یو و یک بخش سی تخته اطفال است.

وی با بیان اینکه روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در استان که ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هم‌استانی‌ها است، گفت: پیش بینی می‌شود در روزهای آتی بخش‌های دیگر بیمارستان نیز به بیماران کرونایی تعلق می‌گیرد.

 رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی کودکان امام حسین(ع) اصفهان ادامه داد: این ذهنیت که کودکان مبتلا به بیماری کرونا نمی‌شوند یا در صورت مبتلا شدن به کرونا آسیب جدی نمی‌بینند، ذهنیتی باطل و اشتباه است و علائم بیماری دلتا کرونا در کودکان مخفی و گول زننده‌ است.

وی تصریح کرد: ممکن است در کودکان زیر یک سال که مبتلا به کرونا شده‌اند با افزایش تعداد تنفس همراه باشد و یا کودکی با سختی هنگام نفس کشیدن همراه باشد، کبودی زبان، گود رفتن زیر چشم‌ها، شیر نخوردن، گیجی و ارتباط برقرار نکردن کودکان، داشتن تب طولانی و چند روزه و تشنج نیز می‌تواند از دیگر نشانه‌های کودکان مبتلا به کرونا باشد.

معمارزاده در توصیه‌ای به پزشکان و خانواده‌ها اظهار داشت: پزشکانی که با بیماران با علائم مذکور روبرو می‌شوند باید تجربه کامل و کافی داشته باشند و به درستی بیماری کرونا را از دیگر بیماری‌ها تشخیص دهند.

وی افزود: با چهره‌های مختلفی از بیماری کرونا در استان مواجه هستیم که همه گول زننده هستند و خانواده‌ها نیز به محض مشاهده علائم وخیم بیماری سریعا به مراکز درمان مراجعه کنند و  به محض مشاهده کودک با علائم سرماخوردگی و تب و تشنج و غیره سریعا به مراکز درمان مراجعه کنند و بیمارستان امام حسین(ع) برای کودکان زیر 15 سال آماده خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است.

استان کرمان

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تا هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در استان به اتمام می‌رسد اظهار داشت: طبق مکاتبه استاندار کرمان با وزارت بهداشت و موافقت این وزارتخانه به‌زودی سن تزریق واکسن در استان کرمان همانند استان سیستان و بلوچستان به 50 سال خواهد رسید.

وی با عنوان اینکه تاکنون 323 هزار دوز واکسن وارد استان شده که از این تعداد 158هزار دوز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است گفت: تا کنون نزدیک به صدهزار نفر دوز اول و 37 هزار نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان موجودی امروز واکسن در استان کرمان را 21 هزار دوز اعلام کرد و افزود: تا ظهر امروز یکشنبه 27 تیر 20 هزار دوز دیگر به استان وارد می‌شود که مطابق با ثبت نام انجام شده در همه استان تزریق انجام خواهد شد.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 947 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 487 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 86 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 192 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 87 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 95 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 127 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 26 هزار و 332 مورد رسیده است.

وی به فوت 12 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 321 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 191 هزار و 297 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 75 هزار و 861 مورد است.

منبع: تسنبم

انتهای پیام/

کد خبر: 1103655 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل ها کرونا در استان استان کرمان مبتلا به کرونا استان سمنان بیمارستان ها استان اصفهان بیماری کرونا مراکز درمان تعداد بیمار امام حسین ع بستری مثبت همه گیری هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است