Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، گاومیش‌های تشنه، رودها و نیزارهای خشک، مردمان چشم انتظار آب و لب‌های خشک کودکان، همه و همه نمادی از بی‌تدبیری مدیرانی است که تنها به  دنبال مُسَکن جلگه سرسبز خوزستان بوده اند تا درمان زخم این روزهای دیار خوبان...

چندر روزی است که بی آبی در پی خشکسالی و بی بارانی‌های اخیر، صدای مردم شهرهای خوزستان را در آورده است، اغلب آن‌ها به دلیل تلف شدن دام‌ها، نبود آب برای آبیاری مزارع و نخلستان‌ها و سیراب کردن گاو میش‌ها به سیاست‌های آبی دولت دوازدهم اعتراض دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوزستان در طول سال‌های گذشته، شاهد بی تدبیری‌های بسیاری از سوی مسئولان استانی و ملی بوده است، به طوری که سیل برخی مناطق شهری و روستایی خوزستان را با خود برد و تخریب کرد و علت آن نیز عدم توجه به زیر ساخت‌های فاضلابی شهرهای خوزستان بود که گویا در این سال‌ها توجه جدی و لازم برای حل این مشکل عظیم نشده بود.

اما اگر همین سیل که روزی کوچه و خیابان‌های شهرها را برداشته بودبه صورت هدفمند مهندسی و وارد چرخه آب‌های زیر زمینی می شد شاید امروز این استان پهناور غرق کم‌آبی و بی تدبیری دولتی‌ها نبود و شاهد مرگ گاو میش‌ها و فلامینگو و ماهی های رودخانه‌های این استان و انتظار مردم برای ماشین‌های حمل آب در این دشت پهناور نبودیم.

فارس من همواره همراه مردم در روزهای سخت بوده و هست، از این رو این بار نیز مأمن و ملجأ روزهای سخت خوزستان خواهد بود تا مردم بتوانند  مطالبات خود را مطرح و التیامی بر دردها و زخم‌های کهنه و هشت ساله این استان باشد.از این حیث در این گزارش سعی داریم تا به بررسی مطالباتی بپردازیم که شما شهروندان خوزستانی در فارس من به ثبت رسانده‌اید:

 

خشکسالی خوزستان حاصل بی‌تدبیری مسئولان

شاید حتی یک روز هم فکرش را نمی‌کردند خوزستان سیل زده، گرفتار خشکسالی عظیم شود و مرگ گاو میش‌ها جلوی چشم کشاورزان درد آنها را بیش از پیش کند اما گویا بی‌تدبیرهای تدبیر نکردند و این شد سرنوشت خوزستان، حالا خوزستان آب ندارد، گاو میش‌ها تشنه و صاحبان آن‌ها شاهد مرگ چندین رأس از این ته مانده‌های حاصل‌شان هستند.

مطالبه‌گران این پویش می‌گویند: سپاه و ارتش دو یار انقلاب و بازوی توانمند کشور در روزهای سخت انقلاب، پا به میدان خدمت به خوزستان بنهند، آن‌گونه که پیش‌تر در کرونا و طرح‌های گوناگون دیگر در کنار مردم بودند. آن‌ها معتقدند خشکسالی در خوزستان بیداد می‌کند و یک شبه نمی‌توان بی تدبیری هشت ساله دولت را تدبیر بخشید.

 

تلف شدن دام‌ها، مسئولان کاری کنند!

هورالعظیم یکی از بزرگترین تالاب‌های خوزستان، حال خوشی ندارد‌. یک سوم این تالاب در مرز ایران و دو سوم آن نیز در خاک کشور عراق واقع شده است که با این حال، خشکسالی دامن آن را هم‌گرفته است.تالابی که از نظر دارای منابع جانوری و گیاهی بسیار غنی بو د حالا سرنوشت آن بسیار شبیه به دیگر تالاب‌های کشور است، خشک و از رونق افتاده و بی آب و مسئولان همچنان در خواب...

تالابی خشک، بدون پوشش گیاهی و نیزاری و تقریبا خشک، منتظر یک جرعه آب برای بقای حیات در سرزمین جلگه‌ها...در این باره پویشی در فارس من به ثبت رسیده است که از ناخوشی هورالعظیم خبر می‌دهد. مطالبه‌گران این پویش با ابراز نگرانی از وضعیت این تالاب، از مرگ حدود ۲۰۰ راس احشام مردم به دلیل نبود آب در این نقطه نگران هستند.

 

قوه قضاییه به تخلف دولت در خوزستان ورود کند

برداشت‌های بی رویه از سفره‌های زیرزمینی و تخریب محیط زیست و زیست بوم، ایجاد چاه‌های غیر مجاز و عمیق و برخی دیگر از فعالیت‌های انسانی را شاید بتوان دلایل عمده خشکسالی در خوزستان تلقی کرد، خوزستانی که رنج دیده و حالا بی‌آبی نفس‌های او را به شماره انداخته است.

در ماجرای خوزستان آنچه مهم است توجه به برداشت‌های بی رویه و حق آبه‌های غیرمجاز و بی قانونی است که این روزها کمتر کسی به آن انتقاد ندارد، حق آبه‌ای که دیگر به پایین دست‌ها چیزی نمی‌رسد و مردم خواهان ورود قوه قضاییه به این تخلف عظیم هستند. تخلفی آشکار که نیاز است قوه قضاییه به عنوان نهاد بالادستی و نظارتی به آن ورود کند تا حق مردم را از مسئولان بگیرد.

به همین دلیل، پویشی در فارس من به راه افتاده که خواستار آن است تا قوه قضائیه به موضوع تخلف دولت در برداشت غیر قانونی از سرشاخه‌های بالادستی رودخانه‌های خوزستان ورود و  با خاطیان برخورد کند.

 

رسیدگی عاجل به مساله بی آبی در خوزستان...

این کمپین نیز صدای دیگر مردم خوزستان است، صدایی که این روزها حکایت از بی آبی و گلایه‌های مردمی دارد، اما گویا دولت‌ها در سالهای گذشته آنچنان به این خطه پهناور و زخم دیده از جنگ توجه نداشته‌اند. خواسته ایجاد کنندگان این پویش،توجه به خوزستان و تلاش برای مقابله با کم آبی و همچنین اصلاح رویه نادرست و برداشت‌های غیرمجاز آبی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان آبی در خوزستان خشکسالی فارس من گاو میش ها بی تدبیری فارس من بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند