Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: مشخص نیست بر چه مبنایی دولت با تعطیلی استان سیستان و بلوچستان و بوشهر در مقطعی و اکنون با تهران و البرز موافقت می کند اما با درخواست های مکرر استاندار هرمزگان مخالفت می شود.

محمد آشوری در گفت و گو با ایسنا، افزود: به واقع هرمزگان در یکی از برهه های حساس تاریخ خود قرار دارد به گونه ای که از ظرایط بحرانی در شیوع کرونا عبور کرده و شاهد شرایط فوق بحرانی در اکثر شهرستان های آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کنار این شرایط برحانی مشکلات زیرساختی از گذشته سبب شده توان مقابله با این شیوع گسترده چندان کافی نباشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط مجمع نمایندگان هرمزگان بارها خواستار توجه و تدبیر کافی از سوی دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای مقابله با این شیوع گسترده شد که یکی از این موارد تعطیلی مقطعی استان هرمزگان در جهت کاهش شیوع گسترده کرونا بود.

آشوری با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان در این شرایط تنها و خسته مانده اند و باید دولت تدبیری صحیح در این خصوص بیاندیشد، اضافه کرد: مشخص نیست بر چه مبنایی دولت با تعطیلی استان سیستان و بلوچستان و بوشهر در مقطعی و اکنون با تهران و البرز موافقت می کند اما با درخواست های مکرر استاندار هرمزگان مخالفت می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم ارکان دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این خصوص پاسخی قانع کننده بدهند و هرچه زودتر در خصوص شرایط حاد و بحرانی هرمزگان عملی صحیح و درست را در مسیر حرکتی خود قرار دهد زیرا هر روز شرایط بد و بدتر می شود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از استاندار هرمزگان می خواهیم در خصوص رسیدگی به شرایط بحرانی استان هرمزگان اقدامی ضرب العجلی را در دستور کار قرار دهد و مکاتبات لازم در جهت تعطیلی چند روزه هرمزگان را همچون استان تهران و البرز که در شرایطی به مراتب بهتر از هرمزگان قرار دارند، انجام دهد.

به گزارش ایسنا، استاندار هرمزگان ۲۶ تیرماه با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها و ضوابط رنگ‌بندی در هرمزگان از امروز اعمال می‌شود، از ارائه درخواست تعطیلی کامل یک هفته ای هرمزگان در جلسه ستاد ملی کرونا خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس همه باهم علیه کرونا استاندار هرمزگان تهران و البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۴ در مورد هدفمندی یارانه ها را به تصویب رساندند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه (جداول) سال 1403 که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته بود در دستورکار وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز نیز قرار دارد.

وکلای‌ ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 14 درباره هدفمندی یارانه‌ها از مجموع 213 نماینده حاضر با 156 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در این جلسه علنی در توضیح جزئیات بخش درآمدی جدول 14 لایحه بودجه 1403 گفت: همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود کمیسیون تلفیق و صحن علنی آن را تایید کردند که 315 همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد، کار مهمی که مجلس انجام داد 10 درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد که در لایحه 20 درصد بود و به 30 درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: 42 همت برای کمیته امداد، 23 همت برای بهزیستی، 143 همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت 74 هزار و 900 میلیارد در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: مواردی همچون هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و همچنین شرکت گاز را مصوب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات بنزین و گازوئیل نیاز داشت را تامین کردیم که این موارد کلیات جدول 14 است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول 14، گفت: هدفمندی یارانه ها حدود 758 همت در بخش درآمدها و 758 همت نیز در بخش هزینه ها است به دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد ریالی در آن کم و زیاد نشده است حتی ریالی از هزینه های نفت نیز کم نشده است. قرار بود دولت 63 همت از محل فروش مشتقات به دست آورد که حذف شده است این 63 همت از طریق مدیریت منابع صورت می پذیرد بنابراین این جدول بدون هیچ تغییری 100 درصدی نظر دولت است. هرگونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می شود. در بحث صیادان و ملوانان نیز باید اصلاح شود. صیادان را نیز به آن اضافه می کنیم.

همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد درباره جدول 14 یادآور شد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه ها است، سعی شده با توجه به منابع و محدودیت ها تنظیم شود تا هدفمندی یارانه ها محقق شود، 2 موضوع در آن مورد بررسی قرار گرفت، یکی کالابرگ ها که از محل سایر درآمدها باید تعیین می شد همچنین در خصوص عنوان صرفه جویی انرژی که در این جدول آورده شده این عنوان با نظر کمیسیون تلفیق تبدیل به درآمدها شده که مورد قبول دولت نیست. پیشنهاد می‌شود همان سایر درآمدها عنوان شود از طرفی کالابرگ‌ها باید به صورت نقدی و در جدول جداگانه‌ای مطرح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم