Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: فرآوری گردو و پرهیز از خام فروشی، ارزش افزوده و درآمدزایی عمومی از گردوی تویسرکان را متحول و چندین برابر می‌کند.

مسعود اکبری در گفت‌و گو با ایسنا، افزود: بازار گردوی تویسرکان هر سال میلیاردها تومان چرخش مالی دارد و این در شرایطی است که عمده گردوهای تولید شده در باغ‌های این شهرستان خام‌فروشی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی گردوی تویسرکان در سال‌های گذشته آن‌چنان که باید و شاید رقم نخورده و همین امر موجب محقق نشدن بهره‌وری حداکثری از ظرفیت اقتصادی این محصول در شهرستان شده است.

اکبری با بیان اینکه معیشت و درآمدزایی اقتصادی بیش از ۷۰ درصد مردم شهرستان تویسرکان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به محصول گردوی شهرستان وابسته است، تأکید کرد: باید تولید محصولات حاصل از فرآوری گردو مانند ترشی گردو، کلوچه‌های گردویی، پنیر گردویی و مواردی از این دست در تویسرکان راه‌اندازی شوند و فعالیت‌های گردوکاران این شهرستان مختص به خام‌فروشی گردو نباشد.

وی کمبود صنایع بسته‌بندی سازماندهی شده برای عرضه گردوی تویسرکان در بازارهای داخلی و حتی بین‌المللی را از دیگر امور مغفول مانده در حوزه ارتقاء سطح درآمدزایی از طریق گردوی تویسرکان دانست و  خاطرنشان کرد: گرچه اقدامات جسته و گریخته‌ای در این زمینه صورت گرفته اما آن‌چنان که باید مفید و کافی نبوده‌اند.

اکبری به اثرات مثبت و قابل توجه ایجاد زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده و باغ مادری گردو در تویسرکان به عنوان بزرگترین نهالستان گردوی غرب آسیا اشاره کرد و افزود: ایجاد این باغ مادری، جایگاه تویسرکان به‌عنوان پایتخت گردوی ایران را تثبیت کرده و افزایش سطح درآمدزایی عمومی از محل فروش گردو نیز با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری گردو تثبیت می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از شش هزار و ۲۰۰ هکتار باغات گردو و تولید محصول گردویی با سطح مرغوبیتی در حد استانداردهای بازارهای بین المللی و تولید سالانه بیش از ۱۷ هزار تن گردو، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردو صنایع فرآوری درآمدزایی صنايع تبديلي استانی شهرستانها گردوی تویسرکان فرآوری گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند از بازداشت شهردار مرند و چند نفر از کارکنان شهرداری با اتهامات مالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، یوسف ضیامهر اظهار کرد: موضوع تخلفات شهرداری مرند از چندین ماه قبل تحت رصد مراجع اطلاعاتی و امنیتی بود که با صدور دستورات قضائی لازم و با جمع‌آوری اسناد و مدارک و پیرو این دستورات بیش از ۱۰ نفر از جمله شهردار و معاون وی و چندین نفر از کارکنان شهرداری به اتهامات ارتشا و تضییع اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی و مشارکت و معاونت در این اتهامات، بازداشت و با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شدند.

وی افزود: در بین متهمان از افراد عادی که با عوامل شهرداری همکاری و مساعدت داشتند نیز بازداشت شدند و تحقیقات از همه افراد در دادسرای مرکز استان و شهرستان مرند با جدیت ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند خاطرنشان کرد: نتایج رسیدگی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 751455

دیگر خبرها

  • شهردار مرند بازداشت شد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند