Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، میدان فروش دام گنبدکاووس به عنوان بزرگترین و دومین میدان فروش دام زنده کشور محسوب شده که با توجه به حجم خرید و فروش دام زنده در این مکان در طول سال این میدان تعیین کننده قیمت دام زنده در کشور است.

در این میدان به طور میانگین روزانه ۵ هزار راس دام سبک و سنگین خرید و فروش شده و به استان‌های مختلف کشور از جمله تهران ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحمید پقه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: میدان فروش دام زنده گنبدکاووس در سال ۱۳۷۱ تاسیس و در سال ۱۳۷۷ با مشارکت اتحادیه مرکزی تهران به صورت ۵۱ درصد سهم این اتحادیه و ۴۹ درصد سهم اتحادیه گلستان به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۸ با تلاش اعضای هیئت مدیره تمام سهم اتحادیه تهران خریداری و این میدان فروش دام اکنون به صورت ۱۰۰ درصد مربوط به استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس است.

مدیر میدان فروش دام شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین حدود ۵ هزار راس دام سبک و حدود ۲۰۰ راس دام سنگین با آورده ریالی حدود ۲۰ میلیارد تومان دام زنده خرید و فروش می‌شود.

وی مهمترین مشکل خریداران و فروشندگان دام زنده در این میدان را کم وسعتی مکان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر وسعت این مکان سه هکتار با جانمایی ۱۱۰ آغل برای نگهداری دام بوده که با توجه به وارد شدن خریداران و خودروهای آنان جهت حمل دام زنده این مکان واقعا کافی نیست.

پقه درباره افزایش وسعت مکان میدان فروش دام زنده گفت: از چندین سال پیش حدود چهار و نیم هکتار از اراضی منابع طبیعی در اختیار اداره کل امور عشایری برای افزایش وسعت این میدان دام در نظر گرفته شده که تاکنون پاسخ استعلامات لازم از جهاد کشاورزی، امور اراضی، و منابع طبیعی داده نشده است.


میدان فروش دام زنده گنبدکاووس یکی از بزرگترین میدان فروش دام کشور

 

وی بیان کرد: طرح جامع مکان جدید میدان فروش دام زنده گنبد تهیه شده و در آن امکاناتی شامل ۵۰۰ آغل برای نگهداری دام، بانک، کشتارگاه، کافه، رستوران، پارکینگ و دیگر امکانات مورد نیاز جانمایی شده که در صورت اجرای این طرح و بهره‌برداری از آن میدان فروش دام زنده گنبدکاووس نخستین و بزرگترین میدان فروش دام کشور خواهد شد.

مدیر میدان فروش دام شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: مدیریت این میدان آمادگی دارد تا در صورت پاسخ استعلامات و اجازه احداث و میدان فروش دام جدید این ساختمان را حداکثر ظرف دو سال احداث و به بهره‌برداری برساند.

وی گفت: در این میدان دام های زنده معامله و به استان هایی از جمله تهران، اصفهان، البرز، مازندران و دیگر استان های کشور ارسال می‌شود.
* فرماندار: توزیع ماسک رایگان و افزایش ساعت کاری میدان فروش دام گنبدکاووس در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا
فرماندار گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: برای کمک به کاهش تجمع خریداران و فروشندگان دام زنده در شرایط قرمز کرونایی استان و شهرستان گنبدکاووس و به مناسبت عید سعید قربان ساعت کار میدان فروش دام این شهرستان دو ساعت و نیم افزایش یافته است.


میدان فروش دام زنده گنبدکاووس یکی از بزرگترین میدان فروش دام کشور


میدان فروش دام زنده گنبدکاووس نیازمند افزایش وسعت

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه میدان فروش دام گنبدکاووس یکی از بزرگترین مراکز عرضه دام کشور بوده ساعت کاری این میدان در هفته منتهی به عید سعید قربان صبح ها از ساعت ۶ به پنج صبح و ظهرها از ساعت ۱۱ به ۱۲:۳۰ دقیقه افزایش پیدا کرده است.

عبدالقدیر کریمی گفت: همچنین برای جلوگیری و انتقال این بیماری با همکاری مدیریت میدان فروش دام شهرستان روزانه یک‌هزار و 500 ماسک بین افرادی که وارد این جایگاه شده و ماسک ندارند توزیع شده و مواد ضدعفونی کننده در ورودی این میدان جانمایی شده است.

* شهردار: نذورات مردم گنبدکاووس در عید قربان در کشتارگاه شهرداری به صورت رایگان ذبح می‌شود

شهردار گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: با توجه به افزایش زندگی شهرنشینی به صورت مجتمع و واحدهای آپارتمانی و کمبود فضای مناسب برای ذبح دام مردم گنبدکاووس به منظور عید قربان شهرداری همانند سال‌های گذشته دام سبک و سنگین مردم عزیز را در کشتارگاه ذبح کرده و در صورت تمایل آنها گوشت قربانی را قطعه قطعه می‌کند.

منصور طعنه گنبدی گفت: این فعالیت علاوه بر آسایش و رفاه شهروندان در پاکسازی فضای شهری در نتیجه افزایش ذبح دام در این چند روز تاثیر دارد.

وی تصریح کرد: اکیپ ویژه‌ای در سه روز عید قربان در نقاط مختلف شهر مستقر بوده تا به محض آلودگی محیط شهری ناشی از جمع‌آوری باقیمانده لاشه و مواد زاید دام در سطح شهر آنها را جمع‌آوری کنند.


ترافیک و حجم بالای مراجعه کننده در میدان فروش دام زنده گنبدکاووس


ترافیک و حجم بالای مراجعه کننده در میدان فروش دام زنده گنبدکاووس

 

وی با اشاره به احداث کشتارگاه صنعتی در گنبدکاووس ابراز کرد: این کشتارگاه در دو فاز طراحی و احداث می‌شود که با بهره‌برداری از این کشتارگاه کشتار دام سبک به یک‌هزار راس و دام سنگین به ۲۰۰ راس افزایش پیدا می‌کند.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: در این کشتارگاه قطعه کردن گوشت و بسته‌بندی آن به صورت مختلف مانند ران، دست، جگر و غیره انجام خواهد شد و در نظر داریم تا به جای دام زنده این دام‌ها در همین شهرستان کشتار، بسته‌بندی و به استان‌های مورد نظر ارسال شود تا ضمن ایجاد ارزش افزوده برای شهرستان، اشتغالزایی خوبی در این راستا ایجاد شود.

* گوکلانی: گوشت دام ذبح شده ۲۴ ساعت در محیط یخچال نگهداری شود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس نیز اظهار کرد: تیم دامپزشکی شهرستان در میدان فروش دام زنده مستقر شده و تمام دام‌های زنده که وارد و یا از این میدان خارج می‌شوند مورد معاینه قرار گرفته تا در صورت بیماری از ذبح کردن آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: چهار اکیپ ویژه در روزهای عید قربان در نقاط مختلف شهرستان مستقر بوده تا در صورت تماس مردم با شماره تلفن‌های ۳۳۳۸۲۱۵۳-۳۳۳۸۲۴۵۱ در محل ذبح دام شهروندان حضور یافته و دام را به لحاظ سلامتی مورد معاینه قرار داده و در صورت موارد مشکوک لاشه دام را برای انهدام به مکان‌های مورد نظر دامپزشکی برای دفن انتقال دهند.

نادر گوکلانی گفت: مهمترین توصیه ما به شهروندان به ویژه قصابان و افرادی که در این روزها دام ذبح می‌کنند این است که برای جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری بین دام و انسان هرگونه ذبح و قطعه کردن لاشه با دستکش انجام شده و حتما گوشت دام ذبح شده بعد از کشتار به مدت 24 ساعت در دمای محیط یخچال نگهداری و پس از آن برای نگهداری طولانی مدت به فریزر منتقل شود.

* ۴۳۷ هزار دام سبک و سنگین در گنبدکاووس پرورش پیدا می‌کنند

سرپرست جدید اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ هزار راس دام سنگین و ۳۷۰ هزار راس دام سبک توسط ۱۴ هزار دامدار شهرستان تولید و پرورش پیدا می‌کند.

حبیب زارع گفت: جهاد کشاورزی در کنار دیگر دستگاه‌های مرتبط در ایام عید قربان و در طول سال آمادگی ارائه خدمت به دامداران، کشاورزان و مردم عزیز منطقه بوده و در این اکیپ‌های ویژه ما نیز به صورت آماده‌باش در شهرستان حضور دارند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: حبیب زارع سرپرست جدید جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس ۶۷ هزار راس دام سنگین ۳۷۰ هزار دام سبک میدان فروش دام گنبدکاووس شهرستان گنبدکاووس دام سبک و سنگین خبرگزاری فارس هزار راس دام دام زنده خرید و فروش راس دام سبک عید قربان دام کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان  پنجمین طرح ورزشی از مجموعه طرح‌های شهید سلیمانی در گنبدکاووس شامل یک زمین چمن مصنوعی افتتاح و سرانه‌ی ورزشی دانش آموزان این شهرستان از ۲۷ سانتی‌متر مربع به ۳۵ سانی متر مربع افزایش یافت.

غنی پور مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس می گوید : این زمین چمن با همکاری شهرداری شهرستان ۱۶۰۰ متر زیرسازی شده است و ۲۰۰ میلیون تومان برای بتن ریزی این مجموعه و ۶۰۰ میلیون تومان هم برای خرید و نصب چمن‌های مصنوعی هزینه کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • «هفت» نیامده رفت!
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی