Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان از برگزاری رویداد شتاب "مدیریت پسماند و محیط زیست با محوریت پسماند شهری" در ۱۷ مردادماه امسال خبر داد.

"نسیبه مظفری" امروز ۲۸ تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از شاخه‌هایی که می‌تواند به گسترش طرح‌ها و جمع‌آوری ایده‌های کاربردی کمک کند، برگزاری برخی رویدادهای استارتاپی است که فرصت را برای محققان و ایده‌پردازان فراهم می‌آورد تا ایده‌های خود را در قالب یک رویداد ملی محک بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویداد شتاب با موضوع نوآوری در مدیریت پسماند و محیط زیست به ویژه پسماند شهری، معدنی و صنعتی از این دست رویدادهاست که با هدف ساماندهی مدیریت پسماند و تفکیک زباله برگزار می شود تا به واسطه آن بتواند ایده‌هایی را که در این خصوص ارائه می‌شوند هدایت و سازماندهی کرده و از میان آن‌ها طرح‌های کاربردی را استخراج نماید.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان تصریح کرد: اصلی ترین دلیل برگزاری چنین استارتاپ هایی شناسایی و توانمندسازی ایده های برتر و حمایت از آنها در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال است و  این رویداد با هدف تجمیع دانش موجود در حوزه پسماند و محیط زیست و ارائه راهکارهای نوین جهت تولید محصول و خدمات جدید با بهره وری بالاتر بوده که مطابق با نیاز جامعه است.

وی بیان کرد: این موضوع به محیط زیست، مدیریت پسماند شهری و معدنی و همچنین ارائه روش‌های نوین و بازیابی و بازچرخانی پساب‌ها و شورابه‌های معادن، راهکارهای نوین در مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدا، هوشمندسازی و تسهیل مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست و... می‌پردازد.‌

مظفری با اشاره به برخورداری شرکت کنندگان در این رویداد از دوره‌های علمی پرورشی  جهت توانمندسازی در راستای توسعه ایده‌های ارائه شده بیان کرد: نهادهایی از جمله شهرداری، شرکت گل گهر، موسسه معراج اندیشه، شبکه توسعه اجتماعی رسالت، اداره صمت، اداره کار و ... در این رویداد همراه ما خواهند بود و از ایده‌هایی که به دبیرخانه رویداد ارسال می‌شود، حمایت خواهند کرد تا ایده‌های ناب به نتیجه برسند و اگر نیازمند تفکر بیشتر و طرح پژوهشی هستند به آن‌ها از طریق ارائه فضای کار اشتراکی و یا تسهیلات کمک شود.

وی اظهار کرد: ثبت نام در این رویداد برای عموم آزاد است و افرادی که ایده خاصی در حوزه مدیریت پسماند دارند، می توانند با مراجعه به آدرس uastartup.uast.ac.ir همراه با طرح اولیه و توضیحات مختصری از ایده خود ثبت نمایند.

مدیر اجرائی رویداد شتاب "مدیریت پسماند و محیط زیست با محوریت پسماند شهری" با اشاره به اینکه مجری برگزاری این رویداد مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان است که از حمایت برخی ارگان‌ها هم استفاده می‌کند، گفت: مراکز جامع علمی کاربردی از جمله جهاددانشگاهی واحد سیرجان با توجه به ماهیت مهارتی که دارند به این سمت حرکت می‌کنند که به دروس مهارتی و کاربردی توجه بیشتری داشته و دانشجو را به سمتی سوق دهند که بتواند با توجه به مهارت‌هایی که در دانشگاه می‌آموزد وارد بازار کار شود.

وی افزود: ماموریت علمی این مرکز با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان سیرجان حول محور صنعت و معدن است، بنابراین تصمیم گرفتیم رویداد شتاب را در همین زمینه برگزار کنیم و امیدواریم که با دریافت ایدهای خوب، قابل اجرا و هدفمند اتفاقات خوبی در این حوزه رخ بدهد و نتایج آن در شهر و کشور قابل مشاهده باشد.

مظفری تصریح کرد: با توجه به مرکز نوآوری مدیریت پسماند معدنی و صنعتی جهاددانشگاهی سیرجان و نیاز به استقرار هسته‌های نوآور که داخل این مرکز نوآوری رشد و تقویت آنها، به سراغ این موضوع رفتیم.

وی ادامه داد: باطله‌های معدن زیاد است و یکسری مواد با ارزش می‌توان از آن‌ها استخراج کرد و این موضوع با توجه به پتانسیل شهرستان سیرجان در صنعت و معدن انتخاب شد تا محصول تجدیدپذیر از آن استخراج شود و بتوان روی این مسئله مانور بیشتری داد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان اظهار کرد: توجه ما در برگزاری این رویداد شتاب صرفاً به صنعت و معدن نیست و به مسائل شهری هم نگاه ویژه‌ای داریم چراکه همه انسان‌ها در زندگی خود با پسماند در ارتباط هستند و اگر این پسماند توسط هر فرد مدیریت شود به نفع جامعه است و اگر بتوانیم از شهر خودمان شروع و فرهنگ‌سازی غنی برای تفکیک زباله ایجاد کنیم، بزرگترین تاثیری است که این رویداد از خود برجای می‌گذارد.‌

وی افزود: در واقع افراد باید با این مسئله هم آشنا شوند که تفکیک زباله باید از مبدا و از منازل تک تک ما شروع شود و هر یک از ما نسبت به محیط زیست و پسماندی که از زباله‌ها تولید می‌شود باید احساس مسئولیت کنیم. این فرهنگ‌سازی می‌تواند تاثیرات بسیاری را با خود به دنبال داشته باشد.

مظفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری رویداد شتاب مجازی با موضوع "نوآوری در مدیریت پسماند و محیط زیست" در تاریخ ۱۷ مردادماه امسال تصریح کرد: مهلت ثبت ایده های متقاضی شرکت در این رویداد ۱۷ تیرماه جاری تا ۱۳ مردادماه است.

وی بیان کرد: ۱۰ طرح به مرحله اختتامیه راه پیدا می‌کند که از آن‌ها سه طرح به عنوان برگزیده انتخاب و جایزه ارزنده ای به این سه ایده تعلق می گیرد.

مدیر اجرایی رویداد شتاب مدیریت پسماند و محیط زیست گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا مراسم اختتامیه را به صورت مجازی در روز ۱۷ مرداد در نظر گرفتیم اما اگر شرایط کرونا اجازه دهد این مراسم به صورت حضوری برای شرکت کنندگان شهرستانی و به صورت مجازی در سطح کشور نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سیرجان استارتاپ مدیریت پسماند جهاد دانشگاهی مدیریت پسماند و محیط زیست علمی کاربردی تفکیک زباله پسماند شهری رویداد شتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه