Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،روستای کندر با قدمت سه هزار ساله در آغوش رشته کوه البرز قرار دارد و مجموعه ای گردشگری با طراحی ۸۰ سال پیش در این روستا احداث شده است.

یکی از گردشگران روستای کندر گفت: معمولا فرزندان من تا ساعت ۱۰ صبح می خوابند اما در روستای کندر ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شدند و این نشان می‌دهد که طراوت طبیعت انسان را سرزنده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسئولان مجموعه تفریحی کندر گفت: در این مجموعه ۲۵ کلبه سنتی داریم که امکان اقامت چند روزه در آن‌ها فراهم است.

او افزود: در اینجا گردشگران می‌توانند شیر گاو و گوسفند بدوشند و زندگی روستایی را تجربه کنند.

اما لاله‌ها جان دیگری به بوم پرزرق و نقش کندر هدیه می‌کند و هرساله این گل‌های زیبا در دو هکتار از مجموعه ای پنج هکتاری به گردشگران و طبیعت دوستان لبخند می‌زنند.

یکی از کشاورزان روستای کندر گفت: بهار با لاله‌ها شروع می شود، بعد از گل لاله، گل های محمدی و آفتابگردان داریم و برای پاییز هم گل داوودی و گل پامچال می کاریم.

رونق مجموعه گردشگری کندر نتیجه همت و همدلی سه برادر است.

یکی از برادران موسس مجموعه تفریحی کندر گفت: در گذشته ما مصالح فروشی داشتیم و بیشتر گردشگران از ما سوال می کردند که آیا در روستای کندر جایی وجود دارد که برای تفریح بتوان از آن استفاده کرد؟ و همین موضوع جرقه ای برای تاسیس مجموعه ای تفریحی در این روستا شد.

او افزود: برای ساختن مجموعه تفریحی کندر وام نگرفتیم و از هزینه شخصی خودمان استفاده کردیم.

ساخت مجموعه تفریحی در روشتای کندر باعث شده ۴۰ خانواری که به شهر مهاجرت کرده بودند دوباره به روستا بازگردند.

یکی از کارکنان مجموعه تفریحی کندر گفت: خوشحالیم که در این مجموعه کار می کنیم، قبلا در کرج کار می کردیم و دیدیم در روستای خودمان مجتمع تفریحی ایجاد شده است و به روستا بازگشتیم.

مجموعه گردشگری روستای کندر باعث اشتغالزایی ۱۴ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰ نفر به طور غیرمستقیم شده است و سالانه ۲۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیبایی طبیعت طراوت بهاری روستای کندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،علیرضا جیلان افزود: دهیاران می‌توانند با سامان‌دهی مناطق گردشگری از گردشگران ورودی دریافت و درآمد آن را هزینه بهبود زیرساخت‌های آن منطقه کنند.
وی افزود: روستای دوپلان بخش ناغان شهرستان کیار از سایت‌های گردشگری بین‌المللی بوده که مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
جیلان گفت: قرارداد این طرح دو سال دیگر زمان دارد و سعی شده است با نصب آلاچیق زیرساخت بهتری برای اسکان گردشگران در این منطقه فراهم شود.
وی یادآور شد: سایت گردشگری دره‌عشق دهستان مشایخ شهرستان کیار نیز هنوز کامل نشده و پیمانکار در حال کار است، اما می‌توان به‌طور موقت از آن بهره‌برداری کرد.
جیلان گف: توسعه باغات گردشگری نیز موضوع مهمی بوده که در دستور کار کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و متقاضیان بخش ناغان شهرستان کیار نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد