Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:05:07 GMT

اجاره شرکت‌های ورشکسته

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۶۵۹۹

اجاره شرکت‌های ورشکسته

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران از احیای دو واحد تولیدی شرکت‌های آجرسفال البرز و تور ماهیگیری بابلسر خبر داد و گفت: بازگرداندن به چرخه تولید و احیای واحد‌های تولیدی ورشکسته در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در دستور کار دستگاه قضایی است تا با حفظ اشتغال، از تعطیلی کارخانجات و شرکت‌های تولیدی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: احیای واحد‌های تولیدی ورشکسته و نیمه تعطیل از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی مازندران در دوره تحول است و تاکنون اقدامات بسیاری برای احیای واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی و اداره امور تصفیه انجام شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه حفظ اشتغال و تولید، حمایت از واحد‌های تولیدی و جلوگیری از تعطیلی صنایع، سرمایه گذاری کمتری را نسبت به راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی جدید نیاز دارد، ادامه داد: دستگاه قضایی مازندران در راستای حمایت از اشتغال، اقدام به اجاره دادن عرصه، اعیانی و تجهیزات شرکت‌های ورشکسته که دارای قابلیت بهره‌برداری هستند می‌کند به گونه‌ای که مانع امر تصفیه امور ورشکستگی نشود.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: دو شرکت با حداکثر نیرو در قالب عقد اجاره از خطر ورشکستگی رهایی یافته و با احیاء مجدد فعالیت خود را زیر نظر اداره ورشکستگی دادگستری استان مازندران ادامه می‌دهند.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورشکستگی کارخانجات اقتصاد مقاومتی تعطیلی کارخانه واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود

مسعود ایرانی گفت: مزایده عمومی ۳۶۶ محدوده و واحد معدنی استان در مرحله بازگشایی پاکت و سپری کردن روند قانونی واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در راستای برنامه‌های امسال اداره‌کل صمت مبنی بر تعیین تکلیف معدن‌های راکد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعال‌سازی ۱۳ معدن راکد استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: تعیین تکلیف ۲۷ معدن غیرفعال در کنار احیای ۱۰ واحد معدنی و معرفی ۲ بسته سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ است.

او با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی افزود: محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی نیز بر اساس ماده ۸۳ قانون معادن واگذار و برای فعال‌سازی دوباره آنها اقدام لازم انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز در این نشست به وضعیت کلی واحدهای معدنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اداره‌کل صمت اردبیل، تعداد معدن‌های این استان ۱۸۷ مورد است که ۱۰۰ واحد معدنی فعال، ۶۴ معدن غیرفعال و تعداد ۲۳ معدن نیز در مرحله تجهیز هستند.

عباس جرجانی با بیان اینکه بیشتر معدن‌های استان اردبیل مربوط به مصالح ساختمانی است، افزود: چهار معدن آهن، یک معدن مس و ۱۰ معدن سنگ‌های تزیینی از مهم‌ترین واحدهای معدنی این استان هستند.

او گفت: ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معدن‌ها دریافت می‌شود باید بر اساس قانون بودجه به روستا یا آبادی که ماده معدنی از آنجا استخراج می‌گردد، اختصاص یابد و در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه موثر باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس همچنین افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل نقش دارند، در راستای حمایت از واحدهای معدنی، پیمانکاران و مجریان را ملزم کنند که برای خرید مصالح تولیدکنندگان و معدن‌های منطقه را در اولویت قرار دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود