Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفت سایت تلفن همراه ۳G/۴G ایرانسل با حضور استاندار کردستان و به صورت ویدیو کنفرانس در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در آیین افتتاح هفت سایت تلفن همراه با تکنولوژی ۳G/۴G که به صورت همزمان و ویدیو کنفرانس در استان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: جای خوشحالی است که دولت در روزهای پایانی خدمت خود، با تمام قدرت در نقاط مختلف از جمله در روستاها به مردم خدمات رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ضرورت زیرساخت‌های اینترنتی و تلفن همراه در زندگی امروزه و نقش آن در توسعه مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: امروز در آستانه عید سعید قربان، ۲۶ روستای استان در شهرستان‌های سنندج، بانه، بیجار و سروآباد از اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از خدمات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه ارتقای پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستاهای استان، اضافه کرد: با راه‌اندازی این ۲۶ سایت حدود ۱۰ هزار نفر در روستاهای استان، از فناوری اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند که کار بسیار ارزشمندی است.

مرادنیا به پوشش ۸۰ درصدی اینترنت پرسرعت در استان اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت این میزان به ۹۰ درصد برسد و شاهد توسعه هرچه بیشتر مناطق روستایی باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  در آیین راه‌اندازی این سایت‌ها در روستای حلوان سنندج و به صورت ویدیو کنفرانس اظهار داشت: با راه‌اندازی این سایت‌ها ۲۶ روستای استان با حدود ۱۱ هزار نفر جمعیت تحت پوشش اینترنت پرسرعت و تلفن همراه قرار می‌گیرد.

فردین سعیدی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سایت‌ها ساکنان این ۲۶ روستا از اینترنت پرسرعت ۴G ایرانسل بهره‌مند خواهند شد، افزود: پیش از این پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان ۷۲ درصد بود که با افتتاح این سایت‌ها این میزان به ۸۰ درصد افزایش یافت.

وی به در دست اجرا بودن ارتقای ۵۰ سایت و احداث ۵۰ سایت تلفن همراه در مناطق روستایی استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان به بیش از ۹۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یکی از مشکلات پیش راه راه‌اندازی سایت تلفن همراه در مناطق روستایی را کمبود پهنای باند اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری مخابرات و تامین پهنای باند مورد نیاز، شاهد احداث و ارتقای سایت‌های بیشتر در استان و ارتقا پوشش تلفن همراه و اینترنت در منطقه باشیم.

یحیی نظری فرماندار سنندج هم از خدمات دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چند سال اخیر تقدیر کرد و افزود: پیش از این وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستاهای بخش سیروان و کلاترزان این شهرستان نامناسب بود اما اکنون این امر ارتقا یافته است‌.

 

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

 

 

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان ارتباطات و فناوری اطلاعات روستاهای استان سایت تلفن همراه پوشش تلفن همراه اینترنت پرسرعت راه اندازی مناطق روستایی سایت ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می‌کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.

خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.

بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.

اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه‌ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام‌های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه‌جا می‌شود که البته روزانه بر قیمت خط‌های رند هم افزوده می‌شود در حالی‌که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره‌های گران قیمت‌تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد