Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، پریسا پاسیار بازرس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و کارشناس پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از سوی ایفلا برای دوره زمانی ۲۰۲۱-۲۰۲۳ به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی کمیته نشریات و پیایندها انتخاب شد.

پاسیار پیش از این در کنگره ایفلا ۲۰۱۷ با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «کتابخانه ملی ایران در بحبوحه جنگ شهرها» حضور یافت و از آن زمان با گروه علاقه‌مندی تاریخ کتابخانه‌های ایفلا نیز همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او و حمیده معماری، کارشناس مسئول شاپا، به‌عنوان داوطلب با گروه برگزاری کنگره ایفلا ۲۰۱۸ همکاری داشتند و در سال ۲۰۱۹ به مدت ۴ سال (۲۰۱۹-۲۰۲۳) به عضویت کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا درآمدند.

کمیته نشریات و پیایندهای «ایفلا» بر طیف گسترده‌ای از موضوع‌های ارتباط علمی متمرکز است. مباحث این کمیته بر دسترسی آزاد نشریات، واسپارگاه‌ها، الگوهای نشر، التمریکس و سنجه‌های دیگر، داده‌کاوی و متن‌کاوی، استانداردهای کتابشناختی، همکاری‌های کتابخانه‌های ملی و بین‌المللی، دسترس‌پذیری، حفاظت و آرشیو، مدیریت و توسعه مجموعه، مسائل قیمت‌گذاری، حق مولف، ارتباط با ناشران، تامین‌کنندگان منابع و سایر نهادها، تاثیر توسعه فناوری در روند کسب و کار منابع پیایندی تاکید دارد.

ساختار کمیته‌ها در ایفلا شامل مسئولان کمیته (رئیس، دبیر و مسئول اطلاع رسانی) و اعضا است. مسئول اطلاع رسانی در هماهنگی با رئیس و دبیر، اخبار و فعالیت‌های کمیته را به اطلاع اعضا و مخاطبان می‌رساند. او همچنین با ستاد ایفلا درباره مسائل اطلاع رسانی هماهنگ است. مدیریت و به‌روز رسانی صفحات مجازی کمیته درباره اهداف، برنامه‌های عملیاتی، گزارش‌های سالانه، و اطلاع رسانی درباره رویدادها و جلسه‌ها، پروژه‌ها، دستورالعمل‌ها و استانداردها و مطالعات موردی بر عهده مسئول اطلاع‌رسانی است. این وظایف به ویژه در فرایند فراخوان و دریافت مقالات کنگره سالانه ایفلا اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر 5262337 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایفلا حکم انتصاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تازه های نشر ترجمه معرفی کتاب تجدید چاپ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت چهره ها معرفی نشریات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادبیات کودک و نوجوان کتاب رونمایی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهاد کتابخانه های عمومی کشور مسئول اطلاع رسانی کمیته نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، گفت: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود