Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان اعلام کرد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور، تولید نخ گرید رنگی پت نساجی با هدف بی‌نیازی از واردات، تأمین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی و افزایش سودآوری شرکت آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، امین ملک‌زاده با اشاره به برنامه متنوع‌سازی سبد محصولات پتروشیمی شهید تندگویان، گفت: از دو سال گذشته تاکنون متناسب با وضع عرضه و تقاضای بازار و با هدف بی‌نیازی از واردات محصولات و گریدهای خارجی، متنوع‌سازی سبد تولید محصولات این شرکت پتروشیمی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه همسو با سیاست کلان برنامه‌ریزی برای طراحی و تولید تجاری یک محصول جدید به‌ نام نخ گرید رنگی پت نساجی در دستور کار قرار داده شده است، تصریح کرد: بر این اساس، با اعمال تغییرات فنی در خطوط تولیدی پتروشیمی شهید تندگویان به‌زودی شاهد تولید نخ گرید رنگی پت نساجی خواهیم بود.

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی از نظر فنی امکان و ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن نخ گرید رنگی پت نساجی در این مجتمع وجود دارد، اظهار کرد: به عبارت دیگر متناسب با کشش بازار و عرضه و تقاضای موجود در صنایع تکمیلی پتروشیمی و نساجی کشور تولید و عرضه تجاری این گرید جدید در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌کنیم.

ملک‌زاده تولید نخ گرید رنگی پت نساجی را منجر به افزایش سودآوری و حاشیه سود شرکت پتروشیمی شهید تندگویان دانست و افزود: در کنار تأمین نیاز داخل و جلوگیری از محصولات مشابه خارجی به ازای هر تن از این محصول جدید بیش از ۵ میلیون تومان ارزش افزوده و حاشیه سود اقتصادی نصیب پتروشیمی شهید تندگویان می‌شود.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎در کشور است.

این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع دارای گریدهای مختلف PET است‎.

منبع: شانا

کلیدواژه: پتروشیمی تندگویان پت نساجی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با قدردانی از عملکرد تولید و فروش، سودآوری، استانداردسازی فعالیت‌ها، سازماندهی نیروی انسانی و انجام اقدام‌های نو و تحول‌آفرین پتروشیمی سبلان گفت: تولید پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه پارسال تا پایان فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بیان کرد: پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال نزدیک به ۷۰۰ هزار تن متانول کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با تلاش مجموعه کارکنان در سطوح مختلف وارد سود عملیاتی شده است، تأکید کرد: افزایش سوددهی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت باید در دستور کار شرکت‌های تولیدی باشد و به این منظور ملزم به ارائه گزارش به‌طور مستمر هستند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ خواستار کاهش هزینه تمام‌شده تولید و افزایش سودآوری از سوی مدیران ارشد شرکت‌ها شد و اظهار کرد: برای توسعه بازار فروش محصول، برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم که امیدوارم به سرانجام برسند.

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال