Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:35:07 GMT

سایت‌های واسط، بستری برای سرقت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۱۳۹۳

سایت‌های واسط، بستری برای سرقت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مجرمان سایبری با سوء‌ استفاده از استقبال مردم از سایت‌های واسط فروش کالا و یا درج آگهی رایگان، با شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کنند و کاربران فضای مجازی در استفاده از این نوع سایت‌ها باید به نکات امنیتی توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برخی افراد سودجو با درج آگهی جعلی در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی مانند "‌نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در منزل" و ارائه آدرس و مشخصات جعلی دفتر کار و تعمیرگاه، ضمن مراجعه حضوری به منزل قربانیان برای تعمیر لوازم خانگی ایشان از قبیل ماشین لباسشویی، یخچال ، کولر گازی و ...  به بهانه اینکه تعمیر آن باید در محل کار انجام شود، اقدام به خارج نمودن لوازم مورد نظر کرده و با این ترفند، وسایل ایشان را به سرقت می‌برند.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: سارقان با سوء‌ استفاده از بستر سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف بازار برای خدمات تعمیراتی و با سوء‌ استفاده از اعتماد شهروندان و ارائه مشخصات جعلی به اقدامات مجرمانه خود مبادرت می‌ورزند.

این مقام سایبری بیان داشت: با توجه به احراز نشدن هویت واقعی افراد در درج آگهی در این سایت‌ها و فراهم بودن امکان کلاهبرداری، شهروندان توجه داشته باشند اینگونه خدمات و سرویس‌ها را از شرکت‌های دارای مجوز و معتبر درخواست کنند و نسبت به سوء استفاده‌های احتمالی توجه داشته باشند.

رئیس پلیس فتا یزد از کاربران خواست هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا سرقت اموال مجرمان سایبری درج آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)

          منبع : فرادید ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم) ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم) نحوه تعمیر تیوپ لاستیک دوچرخه سوراخ شده؛ یک ترفند ساده و کاربردی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است