Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:51:11 GMT

فعالان فرهنگی در گسترش فرهنگ غدیر بکوشند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۲۱۷۷

فعالان فرهنگی در گسترش فرهنگ غدیر بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ پاسدار حسین رحیمی ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگی استان مرکزی در فضای مجازی به مناسبت آغاز دهه ولایت و امامت و مراسم ویژه پایانی هفته عفاف حجاب در تهران اظهار کرد: دهه ولایت بهترین فرصت برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است و باید از این فرصت در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ غدیر در جامعه بهترین بهره را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فعالان فرهنگی باید تلاش کنند فرهنگ غدیر را به‌درستی در جامعه جاری و ساری کرده و در گسترش فرهنگ غدیر بکوشند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس استان مرکزی بر لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای تبیین فرهنگ غدیر تأکید کرد و گفت: با نشر و گسترش فرهنگ ولایت در جامعه بسیاری از آسیب‌های امروز از بین خواهد رفت.

رحیمی همچنین پیرامون فعالیت‌های پلیس در فضای مجازی و گسترش و بهبود عملکرد پلیس فتا به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در سطح کشور همزمان با دهه امامت و ولایت توسط گروه‌های مردمی برگزار خواهد شد.

حسین ظریف‌منش افزود:‌ هرچند برگزاری این برنامه‌ها تحت‌الشعاع کرونا قرار گرفته، اما بدون شک شاهد موج عظیم حضور مردمی در برنامه‌های پیش‌بینی شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در اجرای برنامه‌های غدیر توجه به اصل تبیین بُعد حکومتی غدیر و افزایش معرفت جامعه نسبت به این واقعه عظیم است.

آیت‌الله مجد امام جماعت مسجد غدیر تهران نیز به بیان اهمیت غدیر و موضوع ولایت‌فقیه پرداخت و گفت: مهم‌ترین موضوع بشریت غدیر است، زیرا به امامت، ولایت و هدایت جامعه منجر می‌شود.

وی افزود: در جهان امروز مهم‌ترین موضوع هدایت و رهبری جوامع بشری است که اصلی‌ترین موضوع غدیر است که موضوعی مهم و سرنوشت‌ساز برای ملت‌هاست.

امام جماعت مسجد غدیر تهران با بیان اینکه ادامه غدیر و استمرار غدیر ختم به عدالت گستر جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است، تصریح کرد: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای شناخت ولایت و ولی است.

در این مراسم که با حضور سردار داود غیاثی راد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی مسئول هماهنگی فضای مجازی و مسؤولان موسسه خورشید ولایت برگزار شد از فعالان فضای مجازی استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ فضای مجازی استان تهران امامت و ولایت فضای مجازی فرهنگ غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه