Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار قاسم قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران که به مناسبت دهه امامت و ولایت در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، به بیان گزارشی از آغاز تجاوز عراق به میهمن اسلامی تا پایان ۸ سال جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی ما فقط با صدام نبود، بلکه ۳۹ کشور از صدام حمایت کردند، این در حالیست که غیرت، شجاعت، توانمندی، اراده و توکل جوانان این سرزمین دفاع از کشورشان بود و از سوی دیگر خداوند همیشه لطفش شامل حال ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به حضور امروز خود در گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و با اعلام کرامات و معجزاتی از شهدا، خطاب به عروس و داماد‌ها افزود: بعد از ائمه اطهار و اولیای خدا به شما توصیه می‌کنم، هر وقت دلتان گرفت، هر مشکلی داشتید و گرفتاری برایتان پیش آمد، به شهدا پناه ببرید و بدانید بدون حاجت بر نمی‌گردید و دلیلش قلب‌های پاک و لباس‌های خاکی بود که به تن کرده بودند، آن‌ها عاشقانه، متواضعانه و بی منت کار می‌کردند و برای شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و امروز خونشان حافظ این کشور است.

سردار قاسمی تصریح کرد: از این افراد در کرمان کم نداشتیم، لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان لشکر خط شکنی بود که آن موقع شامل استان‌های کرمان، بندرعباس و سیستان و بلوچستان تحت فرماندهی حاج قاسم بود.

او بیان کرد: اکثر عملیات‌های خطرناک به حاج قاسم و این لشکر سپرده می‌شد و این لشکر حضور بسیار موثری برای حفظ انقلاب و پاسداری از آن انجام داد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنانش تعداد شهدای ورزشکار در کشور را ۴۴۶ شهید اعلام کرد و گفت: البته مجموعه وزارت ورزش و جوانان ۵ هزار شهید دوران دفاع مقدس و ۱۳۷ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است که مایه افتخار هستند.

او افزود: امروز ۳۵ درصد بدنه وزارت ورزش و جوانان از خانواده معظم ایثارگران است و فقط ۴۰۰ فرزند شهید دارد که به این افتخار می‌کنیم و امیدورایم به ارتقا و رشد این بچه‌ها توجه خاصی شود، همانگونه که تاکنون بوده است.

سردار قاسمی با اعلام اینکه استان کرمان در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۶ هزار و ۴۴۴ شهید را تقدیم اسلام کرده است، تصریح کرد: همین آمار نشان می‌دهد، کرمان استان قهرمان و دلاوری است.

او به بیان فضائل اخلاقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم تا زمانی که بود مدافع مظلومان بود، بسیار متواضع، اخلاق مدار، مردمدار، به دور از تشریقات بود، اراده خاصی به خانواده شهدا و ایثارگران داشت، در اتاقش همیشه به روی همه باز بود و از آنجایی که خداوند خیلی دوستش داشت. مانند عشقش حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به شهادت رسید و جالب‌تر از همه اینکه شهادتش وحدت و محبت را در بین همه ایجاد کرد و اعتقاد و ایمان را در بین جوانان به وجود آورد، طوری که حتی آمریکایی‌ها هم شرمنده کارشان شدند.

سردار قاسمی در بخش دیگری از سخنانش از مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به واسطه توجه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران قدردانی و ابراز امیدواری کرد: خدمت به این قشر را در اولویت کارهایمان قرار دهیم.

او بیان کرد: قدر شهدا و ایثارگران را بدانید، چرا که ایران با ۳۹ کشور جنگید، ما در تحریم بودیم، آمریکا تا می‌توانست به ما ظلم کرد و رشادت همین شهدا و ایثارگران سبب شد ما امروز استقلال و آزادی داشته باشیم و در امنیت زندگی کنیم.

سردار قاسمی تأکید کرد: امروز به عنوان یک سرباز پیر از شما می‌خواهم، در رأس این هرم، رهبری قرار گرفته باهوش، با تدبیر، با اقتدار که از روز اول محکم جلوی دشمنان ایستاده است، پس قدر وی را بدانیم، ایشان فرمانده‌ای با هوش و مقتدر و رهبری مذهبی و شجاعست که در دنیا بی نظیر و تک است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی کرمان وزارت ورزش و جوانان ایثارگران و جانبازان شهدا و ایثارگران ورزش و جوانان سردار قاسمی سردار قاسم حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا