Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سیدموسی خادمی،استاندار لرستان امروز در آئین افتتاح ۱۵ طرح دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: استان لرستان با داشتن ۲.۲ درصد جمعیت کشور ۳.۶ مبتلایان به بیماری کرونا را داشته که نشان از روابط عاطفی و فامیلی بالا در بافت اجتماعی مردم دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا ارتباط مستقیمی با تجمعات دارد به همین دلیل ما در استان لرستان بیشتر از میانگین کشوری مبتلا داشته‌ایم، اما کمتر از میانگین کشوری فوتی در استان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان عنوان کرد: براساس آمار‌های ارائه شده دو و نیم درصد فوتی‌های کشور به لرستان اختصاص داشته که در زمینه مرگ و میر وضعیت بهتری نسبت به استان‌های دیگر داریم، در استان حدود ۲ درصد مرگ به ثبت رسیده که نشان از تلاش مجموعه علوم پزشکی و سایر مسئولان را دارد.

وی بیان کرد: در بحث تجهیزات، امکانات و پرسنل نیز باید گفت در استان با توجه به کمبود اعتبارات، تجهیزات و نیروی کافی، پرسنل علوم پزشکی با از خودگذشتگی، تعصب و ایثار فراتر از وظیفه خود عمل کرده که جای تقدیر و قدر دانی دارد.

خادمی به لزوم حمایت وزارت بهداشت برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی بروجرد تاکید کرد و گفت: استان لرستان این حق را دارد که از دو دانشگاه علوم پزشکی برخوردار باشد.

وی به لزوم تعیین تکلیف بیمارستان‌های در حال احداث لرستان و تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای این پروژه‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: از وزیر بهداشت درخواست داریم تا با توجه به اینکه هزار تخت بیمارستانی در لرستان در دست اقدام است توجه ویژه و تسریع در ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان کرونا ویروس علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان