Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه موسوم به ماکس-۲۰۲۱ با حضور فعال وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و ۵۵ کشور آغاز به کار کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه موسوم به ماکس-۲۰۲۱ با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران و ۵۵ کشور از امروز چهارشنبه در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوا فضای روسیه با عنوان «ماکس ۲۰۲۱» که تا ۳ مرداد برپاست، وزارت دفاع ایران و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و آخرین دستاورد‌های علمی و فناوری خود را به نمایش گذاشته اند.

در غرفه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران تجهیزات و قطعات مهم پیشرفته در صنعت هوا و فضا، انواع پهپاد، انواع بالگرد و موتور هواپیما به نمایش گذاشته شده است.

امیر سرتیپ خواجه فرد معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع که سرپرستی هیات ایرانی در نمایشگاه ماکس -۲۰۲۱ را برعهده دارد با بیان اینکه برای سومین سال است که در نمایشگاه معتبر بین المللی هوا و فضای روسیه صاحب غرفه شده ایم، گفـت: این نمایشگاه نشان دهنده بخشی از آخرین فعالیت‌های ما در حوزه صنعت هوایی است.

خواجه فرد افزود: با توجه به شرایط و ظرفیت‌های موجود در نمایشگاه ماکس برای نمایش بخشی از توانمندی‌های صنعت هوایی ایران در این نمایشگاه معتبر شرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم‌ها و فشاری‌هایی که در حوزه فناوری صنعت هوایی در این ۵۰ سال اخیر داشتیم ما به داشته‌های خودمان در این نمایشگاه خرسند هستیم.

امیر خواجه فرد تصریح کرد: سعی کرده ایم در این نمایشگاه که از نمایشگاه‌های معتبر روسیه در سطح جهانی است آخرین محصولات تولیدی خودمان را ارائه دهیم و زمینه گفت‌وگو با شرکت‌های خصوصی و دولتی روسیه و دیگر کشور‌های شرکت کننده در حوزه توسعه تولیدات خود را که ۵۰ سال اخیر داشتیم براساس نقشه راه صنعت دفاعی فراهم کنیم.

وی گفت: با تلاش‌های بخش وزارت دفاع بخصوص در حوزه صنعتی و تجاری هوایی، بهترین مراکز نگهداری و تعمیر موتور هواپیما (MRO) را در صنعت هوایی داریم و بسیاری از ایرلاین‌ها و بخش خصوصی از این امکانات و خدمات استفاده می‌کنند.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم افتتاح نمایشگاه ماکس-۲۰۲۱ به اهمیت فراوان این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امضای قرارداد‌ها در نمایشگاه هوافضای ماکس، امکانات گسترده‌ای را برای همکاری و اجرای طرح‌های مشترک به وجود می‌آورد.

وی در مورد نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه گفت: در اینجا بحث‌ها و گفت‌وگو‌های گسترده‌ای در مورد آینده صنایع هواپیماسازی جهانی صورت خواهد گرفت و به طور معمول برنامه‌های جالب پرواز‌های هواپیما‌ها به اجرا درخواهد آمد.

پوتین تضریح کرد: صنعت هوانوردی روسیه دارای پتانسیل عظیمی است و شرکت‌های این حوزه به ساخت وسایل پیشرفته ادامه می‌دهند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: نمایشگاه ماکس از زمان تاسیس، میدان مهم و مورد نیاز برای رونمایی طرح‌ها و دستاورد‌های جدید شرکت‌های روسیه و کشور‌های دیگر شده است.

پوتین در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های بزرگ بخش هواپیماسازی و فضایی روسیه اشاره و خاطرنشان کرد که روسیه برای همکاری با همه کشور‌ها در این عرصه‌ها آمادگی دارد.

در نمایشگاه امسال بیش از ۲۹۱ شرکت از کشور‌های مختلف شرکت می‌کنند که آخرین دستاور‌هایی هوایی و فضایی خودرا به نمایش گذاشته اند.

نمایشگاه ماکس روسیه از سال ۱۹۹۲ به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگ‌ترین سمپوزیوم طراح‌های روسیه و دیگر کشور‌ها برای تبادل تجربیات است.

در نمایشگاه هوایی ماکس جدیدترین دستاورد‌های صنعت هوا فضای روسیه چه در حوزه هواپیما‌های مسافری و باری و چه در حوزه هواپیما‌های جنگی، بمب افکن‌ها و هواپیما‌های راهبردی روسیه که بنا به ملاحظات خاص در سایر نمایشگاه‌های هوایی به نمایش در نمی‌آیند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

در نمایشگاه هوافضای ماکس-۲۰۲۱ پهپاد تجسسی جدید روسیه به نام اوریون رونمایی می‌شود.

علاوه بر آن وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که جنگنده جدید ساخت شرکت سوخوی روسیه در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه نمایشگاه بین المللی هوا جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه ماکس هواپیما ها صنعت هوایی وزارت دفاع صنعت هوا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تا دقایقی دیگر آغاز به کار میکند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز می‌شود.

این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه در محل بین‌المللی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

نمایشگاه نفت سالانه بزرگترین رویداد کشور و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های غرب آسیا به شمار می‌آید.

گفتنی است در این دور از نمایشگاه ۱۱۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی ۱۲ کشور جهان حضور دارند.

کد خبر 6100146 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش
  • حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تا دقایقی دیگر آغاز به کار میکند
  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی آغاز به کار کرد
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی