Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:27:16 GMT

درمان این ۶ دلیل سرگیجه را به پزشک بسپارید

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۰۰۰۲

درمان این ۶ دلیل سرگیجه را به پزشک بسپارید

سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها نشان می‌دهد باید به پزشک مراجعه کنید.

حتماً در زندگی حداقل یک بار احساس سرگیجه کرده اید. این حالتی است که به نظر می‌رسد بدن و اطراف شما در حال چرخش هستند، در حالی که پا‌های شما کاملاً شل به نظر می‌رسند و همه چیز در مقابل چشمان شما تار است.

سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که باید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب سایت روسی Radus برخی از این دلایل را ذکر کرده است:

میگرن

میگرن نوعی اختلال عصبی مزمن است که با سردرد‌های شدید، حالت تهوع و سرگیجه همراه است. میگرن در صورت عدم مصرف به موقع مسکن که باید به صورت جداگانه برای هر فرد انتخاب شود، شدت می‌یابد. برای انتخاب مسکن مناسب بهتر است با پزشک مشورت کنید.

مشکلات داخلی گوش

سرگیجه می‌تواند به دلیل مشکلات داخلی گوش مانند بیماری منیر - تجمع مایعات- ایجاد شود. بیماری‌های داخلی گوش نیز با ضعف در هماهنگی، حالت تهوع، استفراغ، وزوز گوش، کاهش شنوایی و ... همراه است. اگر علاوه بر سرگیجه بسیاری از علائم فوق را یافتید، باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

افت شدید فشار خون

برخاستن سریع از حالت نشسته یا دراز کشیده باعث افت شدید فشار خون و ایجاد سرگیجه می‌شود. وقتی این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، جای نگرانی نیست؛ اما اگر این اتفاق مکرر رخ می‌دهد به پزشک مراجعه کنید.

اختلال گردش خون

به دلیل عدم تعادل در گردش خون و کمبود اکسیژن در مغز، ممکن است دچار سر گیجه شوید؛  این عارضه ممکن است به دلیل مشکلات قلب و عروق خونی ایجاد شود؛ بنابراین، حتی اگر علائم ضعف گردش خون مغزی (سرگیجه، ضعف، بی حسی صورت و اندام ها) فقط برای چند ثانیه ادامه داشته باشد، این مسئله باعث نگرانی می‌شود. در صورت بروز مکرر این بیماری به پزشک مراجعه کنید: این می‌تواند یک عامل خطر برای سکته مغزی باشد.

دارو‌های خاص

برخی از دارو‌ها مانند آنتی هیستامین ها، آرام بخش ها، شل کننده‌های عضلانی، مواد افیونی و دارو‌های ضد افسردگی می‌توانند شما را گیج کنند. اگر این دارو‌ها را مصرف می‌کنید، ممکن است لازم باشد آن‌ها را به چیز دیگری تغییر دهید یا دوز مصرفی را تنظیم کنید.

قند خون پایین

دلیل دیگر سرگیجه پایین بودن سطح قند خون است. این مشکل معمولاً با خوردن یک میان وعده که بدن را با قند دوباره تامین می‌کند، برطرف می‌شود. می‌توانید یک لیوان آب پرتقال بنوشید یا یک موز یا یک تکه آب نبات بخورید و سپس سرگیجه به سرعت از بین می‌رود. اما اگر قند شما مرتباً افت می‌کند، مراجعه به پزشک را به تعویق نیندازید./ باشگاه خبرنگاران

حمله مستقیم کرونا به مغز/ سردرد،‌ سرگیجه و هذیان‌گویی از علائم آن ارتباط نابویایی، سرگیجه و اختلالات خلقی با کرونا کلسیم و ویتامین D؛ نسخه درمان سرگیجه کمبود ویتامین D سرگیجه شدید می‌آورد این بیماری‌ها سرگیجه می‌آورد  

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پزشک مراجعه کنید رخ می دهد دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟