Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق بنابر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، سامانه املاک و اسکان برای بارگذاری اطلاعات سکونتی خانوارها در حال به‌روزرسانی است و اگر نیاز به هماهنگی با دیگر دستگاهها نداشته باشد اواسط هفته آینده راه‌اندازی می‌شود؛ اتفاق جدید اینکه قرار است اطلاعات تمامی افراد در سامانه بارگذاری شود و خانوارها آن را ویرایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تمدید مهلت درج اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان به خانوارها اعم از مالک و مستاجر تا پایان شهریورماه فرصت داده شده تا نسبت به این موضوع اقدام کنند. اما سامانه از چند روز قبل در حال به‌روزرسانی است و امکان درج اطلاعات سکونتی در آن فراهم نیست.

در این خصوص محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ به ایسنا گفت: تغییراتی را در نحوه ثبت نام مدنظر قرار داده‌ایم که نیاز به زمان داشتیم تا این اصلاحات انجام شود.

در حال حاضر توسط تیم اجرایی سامانه اطلاعات ۲۵ میلیون خانوار بارگذاری شده است. بدین ترتیب کسانی که به سایت مراجعه می‌کنند اطلاعات خود را به طور کامل در آن می‌بینند و نیاز به ورود دیتاهای جدید نیست. در واقع خانوارها فقط تغییرات را اعمال خواهند کرد.

وی افزد: به طور مثال اگر ملکی در یک تاریخ مشخص فروخته شده باشد، در سامانه بارگذاری می‌شود. فرد خریدار ممکن است آن را واگذار کرده باشد اما دیتایی از آن در دست نیست که این موضوع را اصلاح و اسم نفر بعدی را درج خواهد کرد. سپس ما از نفر بعدی استعلام می‌گیریم.

محمودزاده با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان به بسیاری از دستگاهها متصل شده است گفت: ثبت احوال، ثبت اسناد، دستگاههای خدمات رسان شامل آب و برق و گاز، وزارت تعاون و بسیاری دیگر دستگاههای مرتبط با سامانه هستند. در نظر داریم تا در آینده نزدیک شهرداریها را نیز لینک کنیم.

بنابراین گزارش، ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را در این سامانه درج کنند.

بر اساس بند ۷ از تبصره ۸ اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب پنجم آذرماه ۱۳۹۹ مجلس، دستگاههای اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، یارانه و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی و بسیاری دیگر از خدمات را صرفا با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی افراد در سامانه املاک و اسکان کشور ارایه کنند.

طبق آماری که محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ در ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ ارایه کرد تا کنون ۳ میلیون خانوار در سامانه جامع املاک و اسکان ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که برآوردها از وجود ۲۸ میلیون واحد مسکونی در کشور حکایت دارد.

البته از اواخر سال گذشته وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که ۱.۳ میلیون خانه خالی را شناسایی و برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده و قرار است در مردادماه امسال مشمول مالیات واحدهای خالی از سکنه شوند./ ایسنا

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سامانه املاک و اسکان راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی از آغاز بکار نسخه اولیه انعقاد قراردادهای خریدو فروش مسکن در سامانه «خودنویس» از خردادماه خبر دادو گفت: مرم در این سامانه می توانند در هر ساعت از شبانه روز قراردادهای اجاره و خرید و فروش را به صورت رایگان تنظیم و منعقد کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استقبال مردم از سامانه «خودنویس» برای انعقاد قراردادهای اجاره در آستانه فصل جابه جایی ها و نقل و انتقالات اظهار داشت: سامانه املاک و مستغلات با نام تجاری«خودنویس» به طور 24 ساعته و تمام ایام حتی روزهای تعطیل امکان انعقاد قراردادهای اجاره را دارد و تمام خدمات در این سامانه برای موجران و مستاجران رایگان است و کد رهگیری در سامانه خودنویس به طور رایگان صادر می شود.

وی تاکید کرد: روز یکشنبه رکورد انعقاد قرارداد اجاره در سامانه خودنویس با 6 هزار و 450 قرارداد شکسته شد و این تعداد قرارداد در یک روز منعقد شد. مشاوران املاک هم وارد سامانه خودنویس شده اند و قرارداد های مشاوران املاک هم در این سامانه منعقد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم این حق اختیار را دارند که در سامانه خودنویس به صورت مستقیم قرارداد مورد نظر را تنظیم کنند یا از طریق مشاوران املاک در این سامانه برای تنظیم قرارداد اقدام کنند. در صورت تنظیم قرارداد از طریق مشاوران املاک در سامانه تنها حق العمل به همرسانی دو طرف قرارداد را با نرخ رسمی و مصوب به مشاوران می پردازند اما در صورت تنظیم قرارداد به صور مستقیم وجهی پرداخت نمی کنند و کاملا رایگان است.

عباسی از آغاز به کار نسخه اولیه انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن در خودنویس از خرداد ماه خبر داد و گفت: در حال فراهم کردن بستری برای انعقاد قراردادهای خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس هستیم و تیم برنامه ریزی در حال کار است و خردادماه نسخه اولیه خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس آغاز به کار می کند.

وی افزود: مردم می توانند در صورت انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن به صورت مستقیم هیچ پولی نمی پردازند و این اقدام در سامانه خودنویس کاملا رایگان است.

عباسی با اشاره به فعالیت مشاوران املاک در بازار اظهار داشت: به طور قطع مشاوران املاک از بازار مسکن حذف نمی شوند و هر مشاوره املاکی که خدمت بهتری ارایه دهد مردم از آن استفاه خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا