Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، بازفید در گزارش خود نوشته است به شواهدی از جمله اسناد دادگاه دست یافته که در آن، افراد مظنون به اجرای این آدم‌ربایی، از سوی اف‌بی‌آی اغفال شده بودند.

در این گزارش آمده است، طبق بررسی چندین متن، فایل صوتی و ده‌ها مصاحبه با افراد نزدیک به این پرونده، دوازده مخبر و مأمور مخفی اف‌بی‌آی، بیش از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد، در این طرح آدم‌ربایی نقش داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازفید در این‌باره نوشته است: «آن‌ها (مأموران اف‌بی‌آی) به صورت مخفیانه، کاری بیش از نظارت و گزارش اقدامات مظنونین انجام داده‌اند و در عوض در تقریباً تمامی جنبه‌های این نقشه دست داشته‌اند که با کاشتن بذر فکر آن در سر عاملان شروع شده است».

این گزارش می‌افزاید، تاکنون فقط یکی از چهارده مظنون ربودن فرماندار میشیگان به‌طور رسمی دولت را به اغفال کردن او متهم کرده و گفته است اف‌بی‌آی به شکل فعالانه این نقشه را پیش برد و کمک‌های زیادی برای جمع کردن اعضای کلیدی این نقشه ایفا کرد. وکلای دو مظنون دیگر نیز می‌گویند موکلان آن‌ها دقیقاً همین ادعا را مطرح کرده‌اند.

بازفیلد می‌نویسد، این اولین باری نیست که اف‌بی‌آی به اغفال دیگران می‌پردازد و پیش‌تر گروهی که قصد کشتن چند مأمور پلیس را داشتند مدعی شده‌اند که اف‌بی‌آی مدیریت این طرح را بر عهده داشته است.

این پایگاه خبری می‌افزاید، وظیفه اف‌بی‌آی مبارزه با تروریسم داخلی در آمریکا است اما سابقه تاریکی درخصوص دست بردن و جعل مدارک، اقدام به قتل و اغفال شهروندان بی‌گناه دارد.

در این مورد نیز ادعا شده، گروه مظنونین به این دلیل قصد داشته‌اند فرماندار میشیگان را بربایند که از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده توسط این مقام آمریکایی ناراضی بوده‌اند. با این حال انگیزه اصلی آن هنوز در دست بررسی است.

اف‌بی‌آی مهرماه سال گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که توطئه‌ای را خنثی کرده که طی آن افرادی به دنبال ربودن گرچن ویتمر فرماندار میشیگان و سرنگونی کابینه وی بوده‌اند.

کمی بعد، دادستان‌های آمریکایی گفتند توطئه‌گران درباره استخدام ۲۰۰ نفر برای حمله به ساختمان کنگره این ایالت در شهر «لنسینگ»، مرکز میشیگان و گروگان‌گیری صحبت کرده بودند اما بعد طرح خود را تغییر دادند و قرار شد فرماندار میشیگان را از سکونت‌گاه تفریحی‌اش بربایند.

ویتمر پس از افشای ربودنش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: «وقتی رهبران ما با تروریست‌های داخلی دیدار، با آن‌ها همراهی و تشویقشان می‌کنند، به معنای آن است که به اقدامات آن‌ها وجهه قانونی می‌دهند و آن‌ها (رهبران) هم‌دست هستند».

ترامپ نیز در واکنشی گفت ویتمر باید قدردان مأموران فدرال باشد که مانع از ربایش وی شدند. او در این باره گفت: «آدم‌های من بودند که او را نجات دادند. آدم‌های ما به او کمک کردند و او مرا به‌خاطر [نقشه ربایش] مقصر می‌داند. این را نمی‌فهمم».

با این حال ویتمر در مصاحبه دیگری تأکید کرد: «هربار که او (ترامپ) نگاهش را به سمت من برمی‌گرداند بیشتر به مرگ تهدید می‌شوم. لفاظی‌های خشونت‌آمیز [ترامپ] خریدار دارد و هیچ شکی نیست که مؤثر بوده‌ است».

فرماندار میشیگان افزود: «به نظر حرف‌های ترامپ اصلاً جنبه شوخی ندارد. کسی که این‌ها را شوخی فرض کند واقعاً نمی‌داند معنی شوخی چیست».

311311

کد خبر 1537406

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اف بی آی ایالات متحده آمریکا فرماندار میشیگان اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند