Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@23:51:33 GMT

کمک ویتامینEبه جلوگیری از تکثیرکرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۲۵۰۱

محققان دریافتند مشتقات محلول در آب ویتامین Eموسوم به α-توکوفرول فعالیت ضدویروسی مهمی در برابر سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس دارد. ناطقان: به نقل از مدیکال نیوز، «کوین هارود»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آلاباما، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم که این ترکیبات همراه با داروی ضدویروس رمدیسیویر برای مهار پلیمراز RNA وابسته به کروناویروس (RdRp)، آنزیمی که برای رونویسی و تکثیر ژنوم ویروسی بسیار مهم است، تأثیر مضاعفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


اگرچه تحقیقات زیادی برای شناسایی سریع درمان‌های ضدویروسی مؤثر تا حد زیادی بر روی استفاده مجدد از داروهای موجود متمرکز بوده است، اما تاکنون فقط رمدیسیویر به عنوان درمان کووید ۱۹ مجاز بوده و مزایای بالینی آن بسیار ناچیز است.

در حال حاضر، داروی مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا، داروی ضدویروسی رمدیسیویر است که تاکنون بهبود نتایج بالینی را نشان داده است، البته اثربخشی محدود و محدودیت تجویز وریدی دارد.

هنگامی که هارود و همکارانش ترکیبات برتر را برای ترکیبات هم افزایی غربال کردند، متوجه شدند که ترکیب رمدیسیویر و TPGS منجر به افزایش ۸ برابری قدرت ضدویروسی می‌شود.

محققان برای درک سازوکار اساسی فعالیت ضدویروسی TPGS، اجزای تشکیل دهنده آن را آزمایش کردند: D-α-توکوفرول، سوکسینات و پلی اتیلن گلیکول.

از آنجا که α- توکوفرول به تنهایی در یک محیط آبی نامحلول است، محققان در عوض α سوکوسیات α-توکوفرول (αTOS) و فسفات α-توکوفرول (αTOP) را آزمایش کردند.

نتایج نشان داد که αTOS قادر به جلوگیری از تکثیر کروناویروس در سلول‌های VeroE۶ است که نشان می‌دهد α-توکوفرول جز فعال ضد ویروسی در TPGS است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ویتامین ای ، کمک ، تکثیر ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ویتامین ای کمک تکثیر کرونا α توکوفرول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ