Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس بنیاد غدیر فارس از ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از شاخص‌ترین این برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام وحید احمدی پنج‌شنبه ۳۱ تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت به تبیین اهمیت عید بزرگ قربان پرداخت و با اشاره به فعالیت ۱۲ کارگروه بنیاد غدیر فارس، اظهار کرد: عمده برنامه‌های این بنیاد در دهه امامت و ولایت و ایام میلاد امام علی(ع) که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، شامل ۸۱۰ برنامه با ۲۲ محور کلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه گفت: جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از مهم‌ترین برنامه‌ها است که دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی شعر غدیر به شیراز اختصاص یافته و ۱۰ پایگاه یکشنبه‌های علوی برای تبیین نهج‌البلاغه در کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده است‌ که غدیرشناسی به صورت تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد غدیر استان فارس همچنین برپایی نمایشگاه غدیرشناسی، جشنواره شعر، خطبه غدیر و حفظ آن و اطعام حداکثری که ۳۰۰ هزار پرس برای امسال برنامه‌ریزی شده را از جمله‌ برنامه‌های این ایام دانست.

احمدی ادامه داد: اطعام در همه نقاط فارس به ویژه برای مناطق حاشیه‌ای شیراز و شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است و سال گذشته ۱۴ ازدواج توسط خیرین بنیاد تدارک دیده شد که امسال هم ۱۴ ازدواج را در دهه ولایت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او؛ توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری جشن‌های غدیر در محلات محروم را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر و خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر پیاده‌روی به سمت حرم  مطهر شاهچراغ نیز برنامه‌ریزی شده که در قالب ۳ گروه و ۳ محور انجام می‌شود.

به گفته احمدی، برنامه‌های حرم از روز عرفه آغاز می‌شود و تا دو روز بعد از دهه غدیر که سخنرانان برجسته‌ای در این ایام دعوت شدند، ادامه دارد.قرائت خطبه غدیر از بزرگترین برنامه‌های حرم است که در این ایام اجرا می‌شود و برای این برنامه نیز از آقای عارف، خادم حرم امام رضا و از مداحان برجسته دعوت شده است.

رئیس بنیاد غدیر در فارس همچنین با اشاره به مسابقه گل‌واژه‌های ولایت به همراه قرائت یک دقیقه‌ای از آیات قرآن با موضوع ولایت و امامت و حضرت علی(ع)، از رونمایی کتاب سال ولایت و امامت و موضوع غدیر، مسابقه کتاب امیر کلام با توجه به کلمات قصار حضرت علی (ع)، جشن خانگی غدیر با ارسال فیلم و عکس از مراسم خانوادگی عید غدیر و سفرهای اطعام در خانواده‌ها نیز خبر داد.

او گفت: برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی غدیر به مدت ۱۰ روز، برگزاری مراسم جشن از عید قربان تا غدیر در شیراز و شهرستانها با بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع، برگزاری ۶۰ مسابقه با موضوعات مختلف، فعالیت در فضای مجازی و انتصاب مسئولین فضای مجازی در سطح استان با تولید محتوای علمی ادبی فرهنگی و نشر حداکثری و همچنین هشتمین جشنواره شعر غدیر در قالب شعر بین‌المللی، ترویج و آشنایی با خطبه غدیر، شادپیمایی و راهپیمایی مردمی توسط هیات و مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام طراحی شده است.

احمدی همچنین با اعلام آیین تکریم ۱۱۰ نفر از سادات در این ایام ارزشمند، افزود: ایجاد نمایشگاه غدیر شناسی در ۱۴ نقطه شهر شیراز، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، برنامه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما، تهیه و تامین جهیزیه و ۳۳۰۰ بسته معیشتی علوی در این ایام اجرایی خواهد شد و در این راستا نیروهای مسلح ۲۱ برنامه محوری آموزش و پرورش، ۵ ویژه‌برنامه فرهنگیان و دانش آموزی و فرهنگی، توزیع ۵ هزار خطبه غدیر، ۵۰۰۰ پوستر و پنج هزار پرچم و اقلام تبلیغاتی و برگزاری جشن‌های ویژه محلات محروم در قالب ۱۱۰ مکان با هدف حمایت و توجه به محلات محروم در نظر گرفته شده و همچنین اصناف، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها نیز برنامه‌های شاخصی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عيد غدير جشنوارۀ بین المللی شعر غدیر فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شيراز جشنواره بین المللی شعر غدیر ترین برنامه ها برنامه ریزی بنیاد غدیر خطبه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده ظهر شنبه در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی « الف تا » که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده ها و تجارب خاص مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه ها محورهای اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیندهای یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی « الف تا » با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

کد خبر 6089982

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است