Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:33:07 GMT

مازندران زیر هجوم سهمگین دلتا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۴۰۱۲

مازندران زیر هجوم سهمگین دلتا

ایسنا/مازندران همه گیری مجدد ویروس کووید ۱۹ این بار در قامت شکل و شمایلی جدید با نام «دلتا» و با ویژگی خاص سرعت سرایت بسیار بالا در کشور و مازندارن باعث شد تا آمار مبتلایان به این بیماری در استان به شدت افزایش پیدا کرده و مسئولان بهداشتی با تاکید بر مخاطرات پیش رو نسبت به وضعیت شمار مبتلایان و فوتی ها در مازندران هشدار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، مازندران مقصد بسیاری از مسافرانی شده که از تعطیلات این روزهای تهران، البرز و تعطیلات عید قربان استفاده کردند و به این استان آمدند.

هرچند پلیس راه استان مازندران با مسدود کردن مبادی ورودی و بازگرداندندن مسافران تا حد امکان قدم های خوبی برداشته است و مطابق آخرین آمار با اعمال قانون شدن دستی توسط پلیس ۳ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو به‌ علت ورود به ممنوعیت طرح کرونا در ورودی‌های مازندران جریمه شدند، همچنین بازگشت بیش از ۳ هزار و ۸۲۱ دستگاه خودرو به مبدا نتیجه تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس راه بوده اما سوال اینجاست وقتی قوانین منع تردد اجرایی و مقرر می شود که ورود خودروها به استان های شمالی ممنوع شود چگونه عده ای با پرداخت مبالغ جریمه می توانند به مسافرت و تعطیلات خود ادامه دهند، مگر نه اینکه ممنوعیت ها باید مانع از ورود مسافران شود؟!

گذری کوتاه در شهرستان ها، شهرها و روستاهای مازندران در تعطیلات عید قربان و آخر هفته بیانگر هجوم انبوه خودروهای غیربومی و مسافرانی است که پلاک های متنوع و از اقصا نقاط کشور راهی شمال شده اند. مطابق اظهارنظر مسئولان بهداشتی، آنانی که سفر کردند به همان اندازه کارشان خطرناک است که تجمعات مذهبی، دورهمی‌ها و همایش‌ها نگران کننده است.

در این بین اما سکوت مسئولان ارشد استان نیز قابل تامل است، در اخبار چند روز گذشته نه خبری از استاندار است و نه معاونان او، این سکوت عجیب به رفتار نمایندگان مجلس مازندران نیز سرایت کرده و گویا مدیران ارشد و تصمیم ساز و تصمیم گیر استان مازندران همگی به مسافرت رفته اند.

این در حالیست که سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه موج پنجم بیماری سبب شده ظرفیت تمامی مراکز درمانی در استان پر شود، می گوید که متأسفانه وضعیت بیماری کرونا در استان بحرانی است و بیمارستان‌های مازندران ظرفیت و گنجایش ندارند و تعطیلات شش روزه پایتخت و البرز نیز مشکلات مازندران را دو چندان کرده است.

شرایط تنکابن در آستانه بحران

در تنکابن دیروز چهارشنبه، با فوت یک بیمار دیگر و پذیرش ۱۸ بیمار جدید، در برابر ترخیص ۱۱ نفر، شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در تنکابن از مرز ۶۰ بیمار گذشت و به ۶۳ نفر رسید. این ششمین روز متوالی ثبت فوت ناشی از کرونا در تنکابن بود و مجموع شمار قربانیان در شش روز گذشته به ۱۱ نفر رسید.

فرماندار تنکابن با اشاره به اعمال مممنوعیت تردد در مبادی استان و در محورهای ارتباطی هراز و کندوان، گفت: اقدامات ما در شهرستان و در حوزۀ اصناف طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، شامل تعطیلی تالارها و محدودیت فعالیت رستوران‎ها، کاهش حضور کارمندان به یک‎ سوم و تعطیلی روزهای پنجشنبه بود که علاوه بر آن، افزایش نظارت و برخورد با موارد تخلف نیز در دستور کار بازرسان قرار گرفت.

سیدامیر حسینی جو در گفت‎ و گو با ایسنا ضمن یادآوری گذشت یکسال و نیم از بیماری و خستگی مردم از محدویت‎ های موجود، با قدردانی از همراهی آنان تاکید کرد: شیوع ویروس دلتا در کشور و حتی در جهان، باعث افزایش ابتلا و مرگ و میر در کشورهایی شده که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت آنها واکسینه شده و این پیک بیماری، طبق گفتۀ کارشناسان حاصل ساده ‎انگاری و عدم رعایت پروتکل‎های بهداشتی است.

مسئول ستاد کرونا تنکابن با تأکید بر سرعت ابتلا در سویه جدید بیماری و آسیب‎های روانی و اجتماعی فوت مبتلایان در جامعه، گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی، بیش از ۵۰ درصد ابتلا در حال حاضر، حاصل برگزاری مراسم دورهمی، ختم و عروسی بوده که به دلیل عدم وجود علائم در غالب مبتلایان، سبب انتقال و گسترش بیماری در افراد و خانواده‎ ها شده است.

حسینی ‎جو از تزریق بیش از ۳۰ هزار دوز واکسن در شهرستان تنکابن نیز یاد و خاطرنشان کرد: تا تاریخ ۲۸ تیرماه، ۲۳هزار و ۷۳۳ دوز نوبت اول و ۶ هزار و ۹۸۶ دوز نوبت دوم در شهرستان تزریق شده که با توجه به تسریع فرآیند واکسیناسیون و تأمین آن، از هفتۀ بعد شاهد پوشش بیشتر آن در گروه‏ های سنی خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره آخرین آمار بستری در بیمارستان شهید رجایی نیز گفت: از مجموع ۶۳ بیمار بستری در این مرکز، ۲۴ بیمار در بخش داخلی، ۴ بیمار در بخش ICU۱، پنج بیمار در بخش ICU۲، یک بیمار در بخش اطفال، ۸ بیمار بصورت بستری موقّت و ۲۱ بیمار نیز در بخش جراحی تحت مراقبت و مداوا قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا استانی اجتماعی بیمار در بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)