Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز (۳۱ تیر) در برخی مناطق هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۳۱ تیر) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌مورد انتظار است، گفت: از فردا تا یکشنبه (۱ تا ۳ مرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا (۱ مرداد) در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده باران با احتمال رعدوبرق انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، شنبه و یکشنبه (۲ و ۳ مرداد) در گیلان و برخی مناطق مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک 

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز و فردا در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه (۲ و ۳ مرداد) در سمنان، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه (۴ مرداد) در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

ضیاییان همچنین اظهار کرد: از فردا تا یکشنبه (۱ تا ۳ مرداد) دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد. همچنین طی ۵ روز آینده دریای عمان به‌ویژه مناطق شرقی دریا و از اواخر وقت فردا تا یکشنبه (۱ تا ۳ مرداد) دریای خزر مواج خواهد بود.  

وضعیت جوی تهران در دو روز آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱ مرداد) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌شنبه (۲ تیر) نیز صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۳۱ تیر و ۱ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای بیشینه ۳۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
 

کد خبر 615985 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي باران پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود ۳ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش شدید باد در زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پدیده جوی خاصی طی این هفته در استان نخواهیم داشت، گفت: پدیده غالب جوی امروز وزش باد شدید از بعد از ظهر در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان غالباً صاف گزارش شده است، افزود: شرایطی که امروز در استان حاکم شده، تا اواسط هفته جاری در استان تداوم داشته و از اواسط هفته بارندگی برای استان پیش‌بینی شده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه دمای هوای استان زنجان از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری به تدریج روند افزایشی به خود خواهد گرفت، اظهار کرد: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این وضعیت از روز چهارشنبه این هفته کمی تغییر یافته و دمای هوا در اغلب مناطق استان خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای کنونی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است، خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۴ و ۲۵ درجه، ابهر ۴ و ۲۵ درجه، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6089605

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان