Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@11:18:34 GMT

اوج‌ گیری کرونا در فرانسه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۶۱۳۱

اوج‌ گیری کرونا در فرانسه

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید ۱۹ در فرانسه به بالاترین میزان از زمان ماه مه رسیده است، مقامات این کشور گفته‌اند از روز چهارشنبه (دیروز) بازدید از اماکن فرهنگی و تفریحی مستلزم ارائه گواهی سلامت کووید ۱۹ خواهد بود.

برهمین اساس، افرادی که می‌خواهند به سینماها، موزه‌ها یا مسابقات ورزشی در فرانسه بروند باید ثابت کنند واکسن دریافت کرده‌اند یا اخیرا آزمایش منفی کرونا انجام داده‌اند؛ این کشور سیستم ارائه گواهی واکسن را در برابر افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا سرسختانه پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گواهی که به اصطلاح به آن «گذرگاه سلامتی» گفته می‌شود، از اوایل ماه اوت برای حضور در رستوران‌ها، مراکز خرید، خانه‌های سالمندان و همچنین مسافرت‌های طولانی با وسایل نقلیه عمومی و همه رویدادها و مکان‌هایی با بیش از 50 نفر تجمع اجباری می‌شود.

دولت فرانسه که قرار است این سیستم را با قانونی که در مجلس مورد بحث است رسمیت ببخشد، امیدوار است که موج چهارم عفونت را مهار کرده و مردم را به واکسیناسیون تشویق کند.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز گذشته هشدار داد، نوع دلتا کرونا باعث افزایش بی‌سابقه‌ای در عفونت‌های جدید شده و طی یک هفته شمار موارد ابتلا به ویروس ۱۵۰ درصد افزایش یافته و به ۱۸ هزار نفر طی ۲۴ ساعت اخیر رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، اکثر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا میان جوانانی بوده که واکسن دریافت نکرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب

سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه که ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود. ما در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقاء امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمامی خودروها به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند. البته در همین راستا نیز تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: همچنین مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند. علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری است. استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو درمحل‌های دارای روشنایی و تردد و ... از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت