Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:31:02 GMT

انتقال هوایی قلب اهدایی از رشت به تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۸۳۰۱

انتقال هوایی قلب اهدایی از رشت به تهران

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی با موفقیت از رشت به تهران انجام شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شادنوش گفت: صبح امروز اهدای قلب قهرمان ۳۴ ساله اهل شهر رشت که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود  با رضایت خانواده به گیرنده ۴۹ ساله در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بود صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عمل برداشت عضو در بیمارستان پور سینا رشت انجام و قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

شادنوش ادامه داد: با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی رشت و تهران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز قلب اهدایی  با جت به تهران انتقال داده شد.

وی افزود: این عضو در بیمارستان امام خمینی (ره)  با موفقیت به بیماری فردی ۴۹ پیوند شده  و حیات دوباره ای به او بخشید.

شادنوش گفت: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده پیوند قلب این عزیز در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انجام و کبد و کلیه‌ها در رشت پیوند شد تا نجات بخش جان دیگر هموطنانمان باشند.

بنابراعلام وبدا، وی در پایان تاکید کرد: با تمام شرایط سخت و دشوار روزهای کرونا، با تلاش شبانه روزی همکارانم، عملیات پیوند عضو با دقت و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود تا زندگی را به بیماران نیازمند و رنجور بازگردانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز