Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج چهره بین‌المللی از عراق، ونزوئلا، زیمبابوه و گینه استوایی را در فهرست تحریم‌های مرتبط با مفاسد اقتصادی قرار داده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، «تئودورو اوبیانگ منگو» معاون رئیس جمهوری گینه استوایی، «کاداکواشه رجیموند»، «الکس صعب نین مرآن» و «آلوارو انریکه پولیدو وارگاس» تجار زیمبابوه و ونزوئلایی و «نوفل حمودی سلطان» استاندار پیشین نینوا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌ و به این ترتیب اموال آن‌ها مسدود و از سفر به انگلیس منع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش معاون رئیس جمهوری گینه استوایی از مقام خود برای پرداخت رشوه، جابه‌جایی اموال عمومی به حساب بانکی شخصی و بستن قراردادهای فاسد سوء استفاده کرده است. این درحالیست که او از درآمدهای حاصله برای خرید ملک در پاریس و جت شخصی به ارزش۱۳۸ میلیون دلار بهره برده است.

سه تاجر ونزوئلا و زیمبابوه‌ای هم متهم هستند که با قراردادهای فاسد  به اموال عمومی دست برده و ارزش پول ملی را کاهش داده‌اند. همچنین استاندار پیشین نینوا که در زندان به سر می‌برد، با سوء استفاده از مقامش قراردادهای عمرانی فاسدی را امضاء کرده که منجر به هدر رفتن میلیون‌ها دلار اموال دولتی شده است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید: اقدامی که امروز صورت گرفت، افرادی را هدف قرار داده که جیب خود را با پول متعلق به مردم پر کرده‌اند.  انگلیس متعهد است که با مفاسد اقتصادی مقابله کرده و از افراد متخلف حساب بکشد. فساد به گفته او ثروت متعلق به مردم را خالی و آن‌ها را در فقر و بدبختی اسیر می‌کند.

نظام تحریم‌های مفاسد اقتصادی انگلیس در چارچوب بازنگری سیاست‌های دوران پسابرگزیت از اردیبهشت گذشته به اجرا درآمد. این کشور مدعیست که با تحریم‌های جدید، اقتصاد انگلیس مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نخواهد گرفت.

بر اساس این گزارش سالانه ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان بر اثر فساد اقتصادی از بین می‌رود و تداوم این معضل هزینه تجارت در جهان را ۱۰ درصد افزایش داده است.

وزارت امور خارجه انگلیس مفاسد اقتصادی را تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور تعبیر کرده که زمینه گسترش جرائم سازمان یافته و فضا برای عملیات گروه‌های تروریستی مانند داعش و بوکوحرام را تسهیل می‌کند.

انگلیس سال گذشته هم نظام تحریم‌های حقوق بشری را به اجرا گذاشت که تاکنون ۷۸ نفر از مقام‌های چین، روسیه، عربستان سعودی، بلاروس و میانمار در فهرست آن قرار دارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امور خارجه انگلیس مفاسد اقتصادی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

بیشتر بخوانید؛ شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

انتهای پیام/

کد خبر: 1229386 برچسب‌ها کشور انگلیس

دیگر خبرها

  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی