Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید راشد جزایری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، استقبال گروه‌ سنی بالای ۶۰ استان از طرح واکسیناسیون کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در روزهای اخیر مراجعه این افراد به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا از افزایش بالایی برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و مشکلی در خصوص تناسب بین تعداد واکسن‌ و متقاضیان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزایری با اشاره به آغاز تزریق واکسن «کوبرکت» در استان طی روزهای اخیر، اظهار داشت: هم‌اینک در استان در یک مرکز تجمعی این واکسن توزیع می‌شود و به زودی در تمامی مراکز امکان تزریق این نوع واکسن فراهم می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان، خاطر نشان کرد: هر یک از این مراکز به اندازه چهار مرکز و چهار تیم واکسیناسیون خدمات‌رسانی می‌کند.

جزایری با تاکید بر اینکه افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند، افزود: این افراد پس از ثبت‌نام و دریافت پیامک می‌توانند به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا از این طریق از بی‌نظمی و معطلی مراجعه‌کنندگان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه افراد پس از واکسینه شدن نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند، اظهار داشت: زمانی می‌توانیم به شرایط عادی در جامعه بازگردیم که بیش از ۷۰ درصد افراد جامعه واکسینه شوند از همین رو تا آن زمان تمامی افراد چه افرادی که واکسینه شده و چه سایرین باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت لازم را به کار گیرند.

جزایری به افراد واکسینه شده توصیه کرد تا پس از دریافت واکسن کرونا از مایعات فراوان استفاده کنند تا در صورت ضعف و بی‌حالی برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از ۱۵۳ هزار و ۸۴۶ بیمار مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده است که بر اساس آن ۵۱ هزار و ۷۳۲ نفر مبتلای به این ویروس در استان شناسایی شده است.

هم‌اینک شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت قرمز( خیلی پرخطر)، شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار در وضعیت در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!