Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی های رایانه ای از رسانه های پرطرفدار و جذاب به شمار می آید. در این گزارش به ارائه راهکارهایی برای غلبه بر تهدیدات این نوع بازی ها می پردازیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم«پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ امروزه بدون تردید رسانه ها در امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشورها ایفا می کنند و در میان رسانه ها به جرأت می توان گفت رسانه نوظهور بازی های رایانه ای با قابلیت ها و ویژگی های خاص خود، ضریب تأثیرگذاری و نفوذ خود را حتی نسبت به رسانه هایی چون سینما و تلویزیون افزایش داده است و به خاطر سهولت و جذابیت، به عنوان یک رسانه محبوب و پرطرفدار توانسته است از نظر جذب مخاطبان جوان و پرانرژی به طور جدی با هالیوود رقابت کرده و جوانان و نوجوانان را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذابیت و پرطرفدار بودن بازی های رسانه ای باعث شده، نظام سلطه از این رسانه استفاده کرده و آن را در راستای نیل به اهداف غیر انسانی و پلید خودشان قرار بدهند؛ در این باره مقام معظم رهبری می فرماید:

«بازی های رایانه ای به شوالیه های مجازی قدرتمند و جذاب ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب تبدیل شده اند که در حال تخریب و تغییر تدریجی ارزش ها و هنجارهای انقلاب اسلامی و جهان اسلام هستند. این شوالیه های رایانه ای در جنگ های صلیبی قرن جدید بدون هیچ گونه حساسیتی تا عمق خانه هایمان نفوذ کرده اند و ما در بی خبری با آغوشی باز به استقبال آنها رفته ایم و حتی در حال پرداخت هزینه مالی حضورشان نیز هستیم.»

با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری می توان گفت در واقع این بازی ها دیگر ابزاری تنها برای سرگرمی نبوده و به ابزار تبلیغاتی مهمی در دست نظام های سیاسی تبدیل شده اند که در بطن خود، هدف و بیانی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را دنبال می کنند. امروزه عده زیادی اوقات فراغت خود را با این بازی ها می گذارنند. صنعت جدید و نوپای بازی های ریانه ای با تبلیغ انواع کجروی های اجتماعی نظیر خشونت، قتل، دین ستیزی، بی پروایی جنسی، ترویج مصرف مواد اعتیاد آور و ممنوعه، اهداف خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم القاء می کنند.

با توجه به تهدیدات متعدد بازی های رایانه ای که می تواند داشته باشد، پیشنهادات زیر برای مدیریت و سازماندهی بازی های رایانه ای ارائه می شود:

 آموزش کاربران در خصوص خطرات و آسیب های جبران ناپذیر بازی های رایانه ای (مثلا در حواشی بازی ها به تبلیغات انواع مواد مخدر و روان گردان پرداخته می شود)ارائه آموزش و هشدارهای لازمه در جهت عدم توجه به تبلیغات کالاهای دروغین که از سوی خاطیان امر با نام ها و کارکردهای مختلف به عناوین دیگر در بین بازی ها مورد تبلیغ قرار می گیرند.تدوین قوانین سخت گیرانه برای تولیدکنندگان بازی های مرتبط با محتوای مجرمانه و مخل امنیت و برخورد شدید با خاطیان امرحضور فعال پلیس فتا و دستگاه های مبارز با جرائم مواد مخدر و بازی های رایانه ای غیر مجاز در فضای اینترنتی و پاک سازی پایگاه های حاوی محتوای مجرمانه در خصوص بازی های مرتبطآموزش فرهنگ استفاده از فناوری های ارتباطاتی به خصوص بازی های رایانه ای در بین رده های مختلف سنی افرادتأسیس مراکزی خاص جهت اجرای بازی های جذاب و قوی و متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی بومی جهت رقابت با نمونه های خارجیبرگزاری کلاس های آموزشی در جهت آگاهی دادن به اقشار در مورد مزایای و معایب فناوری های جدید و نحوه استفاده صحیح از آنهاطراحی و تدوین کتاب های درسی در ارتباط با آشنایی با فناوری های جدید، بازی های رایانه ای و خطرات بالقوه آنها.استفاده از تدابیر نظارتی و سالب دسترسی برای فیلترینگ نرم افزارهای هادی کاربران به بستر بازی های آنلاین مربوطه

از همین پرونده بیشتر بخوانید:

«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»| اینترنت امن؛ راهبرد کشورهای اروپایی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|موانع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات چیست؟«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|فضای مجازی در اروپا و آمریکا چگونه تنظیم‌گری می شود؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| فضای سایبر؛ مهمترین ابزار حاکمیتی قدرت های بزرگ برای سلطه بر دنیا«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»| دولت سیزدهم و حاکمیت سایبرنتیک جمهوری اسلامی«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»| تولید گوشی هوشمند داخلی یکی از راه های قوی شدن در فضای مجازی استفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|جرم انگاری اذیت و آزار کودکان در فضای مجازی در انگلیس«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|افزایش 500 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی جهان با دیجیتالی شدن کشاورزیفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|فقدان قوانین مناسب برای مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|حفاظت اتحادیه اروپایی از داده های شهروندان اروپایی با تصویب یک قانونفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|تجربه کشور کانادا برای مقابله با اخبار جعلی در زمان انتخابات

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی بازی های رایانه ای تهدید یا فرصت فضای مجازی رسانه ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد