Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@22:17:14 GMT

همه‌ چیز درباره آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۲۸۷۱

آزمون کارشناسی ارشد پزشکی با وجود محدودیت‌های کرونایی برگزار شد و در ادامه روند اجرایی این آزمون، کلید سؤالات از فردا در دسترس قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - آنا نوشت:  با وجود پیک پنجم کرونا و تعطیلی استان‌های تهران و کرج، آزمون دوره کارشناسی ارشد پزشکی در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۳۱ تیرماه و اول مردادماه با حضور ۷۲ هزار و ۸۱۶ نفر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است از روز شنبه دوم مردادماه کلید سؤالات آزمون کارشناسی ارشد پزشکی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شود.

نتایج اولیه آزمون تا اواخر مردادماه اعلام می‌شود و پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته داوطلبان آغاز خواهد شد.

سهمیه آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی دو نوع سهمیه ایثارگران و مناطق محروم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش هر کدرشته به داوطلبان واجد شرایط سهمیه ایثارگران اختصاص می‌یابد. بر این اساس ۲۵ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص خواهد داشت. ۵ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه ماده ۳ آن، نیز ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ۱۰ قطب آمایشی (کلان منطقه) کشور، در رشته‌های موردنیاز به متقاضیان واجد شرایط پذیرش استفاده از سهمیه مناطق محروم متناسب با نیاز استان‌ها و در چارچوب نظام سطح‌بندی تعلق می‌گیرد.

پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی

متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی در زمان انتخاب رشته باید رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند. انتخاب رشته داوطلبان برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود و داوطلبان نمی‌توانند مانند سایر دوره‌ها از طریق سامانه دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند.

نحوه گزینش نهایی داوطلبان

گزینش نهایی در هر یک از مجموعه‌های امتحانی از بین داوطلبانی صورت می‌گیرد که حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده باشند. گزینش نهایی، بر اساس نمره کلی که حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی انجام خواهد گرفت. اعمال ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به‌صورت تراز اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: احتمال تعویق کنکور سراسری و آزمون ارشد وجود دارد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کنکور آزمون دکتری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور آزمون دکتری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همسر و فرزندان انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی و حافظان قرآن کریم، مربوط به ترجمه و مفردات کلام الله مجید، همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

رضا فرهادی افزود: استان همدان هم به عنوان یکی از حوزه‌های منتخب این آزمون در حوزه‌های دانشگاه چمران، دانشگاه بوعلی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با حضور ۲۷۰ شرکت کننده برگزار کرد که در رشته ۱۰ جز ۴۰ نفر، ۲۰ جزء ۳۹ نفر و در رشته‌های دیگر در مجموع ۱۳۲ نفر حضور داشتند.

او همچنین گفت: نتایج این آزمون خرداد امسال اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت