Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:44:54 GMT

دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل هم و نظام قرار دهد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۳۲۵۲

دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل هم و نظام قرار دهد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) برای اهل تقوا نشانه‌هایی را ذکر می‌کند و می‌فرماید اهل تقوا را با راستگویی، ادای امانت، وفای به عهد، دوری از فخر فروشی و بخل، صله رحم، مهربانی با ضعیفان، نیکی به همه، خوش اخلاقی، بردباری و… می‌توان شناخت، کسی که این نشانه‌ها را داشته باشد جایگاهش در کنار درخت طوبی است که در بهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که در نماز جمعه شرکت کنند ثواب حج تمتع را می‌برند

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه نماز جمعه آدابی دارد عنوان کرد: کسی که به نماز جمعه می‌آید ابتدا غسل کند، خود را مرتب کند، عطر بزند، ریش و موی خود را شانه کند، مسواک بزند، وضوی نیکو و کامل بگیرد، پاکیزه‌ترین لباس‌های خود را بپوشد و برای نماز جمعه آماده شود، آرامش و وقار در رفتار او نمایان باشد، در بین راه موجب اذیت و آزار دیگران نشود، حضورش در نماز جمعه به موقع باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در این ایام زیارت خانه خدا به روی حجاج بسته است و مقام معظم رهبری هم پیامی مملو از معنویت، معرفت و بصیرت صادر کردند که جای تجزیه و تحلیل دارد بیان داشت: سخنوران و اهل اندیشه شایسته است پیرامون این پیام مقام معظم رهبری به تفسیر و توضیح بپردازند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: حج به روی ما بسته است، پیامبر (ص) در روایاتی فرمودند که نماز جمعه حج کسانی است که نمی‌توانند در حج شرکت کنند، در هر روز جمعه، در نماز جمعه یک حج تمتع و یک حج عمره هست، کسانی که در نماز جمعه شرکت کنند ثواب حج تمتع را می‌برند و انتظاری که برای برپایی نماز جمعه می کشند یک حج عمره به آنها داده می‌شود.

وی افزود: پیامبر (ص) در روایت دیگری می‌فرمایند هنگامی که مرا شب معراج به عرش خدا بردند دیدم که زیر عرش خدا ۷۰ هزار شهر قرار دارد که هر شهری از آن به اندازه دنیای شما بود، در آنجا ملائکه مشغول تسبیح خدا بودند و در آن ۷۰ هزار شهر می‌گفتند خدایا کسانی که در نماز جمعه حاضر می‌شوند را بیامرز، کسانی که در روز جمعه غسل می‌کنند، آنها را رحمت کن.

دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل هم و نظام قرار دهد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عید سعید غدیر بیان داشت: عید غدیر، از همه اعیاد بزرگ‌تر است، علت آن هم این بوده که خداوند در این روز یک ضابطه عمومی را برای بشریت ابلاغ کرد و آن هم بحث امامت و ولایت بود.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: حکومت از آن امامان است و اینها حق حکومت دارند، اگر دسترسی به امام نبود کسانی که نسبتی با امام و یا تناسبی از جهت فضیلت‌های معنوی، علمی و… به امام معصوم دارند حق حکومت دارند، ما در عصر حاضر امام راحل و مقام معظم رهبری داریم که یک شخصیت کامل، بزرگ، با عظمت، برجسته، ممتاز هستند، قابل مقایسه با امام علی (ع) نیست، اما بیشترین نسبت را با امام علی (ع) دارند، ولو ممکن است که شمعی در مقابل یک خورشید تابناک باشد.

وی ادامه داد: اینها با حاکمی که در انحطاط و فساد غرق است، متفاوت است، در روز عید غدیر این ضابطه تثبیت شد که امامت، ولایت و حکومت از آن معصومین و جانشینانی است که بیشترین نسبت و شبیه‌ترین نسبت را به امام علی (ع) دارا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ولادت امام نقی (ع) عنوان کرد: با توجه به وقایعی که در برخی از استان‌ها رخ داده نکته‌ای را عرض می‌کنم، مجموعه نظام سلطه، آمریکا، اسرائیل، منافقین و سلطنت طلبان در اجرای برنامه‌های خودشان شکست خوردند، به دنبال عدم مشارکت حداکثری بودند و مردم با ۲۰ درصد یا زیر ۲۰ درصد در انتخابات شرکت کنند.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اینها در سیاست‌های بین المللی خود در سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و… شکست خوردند، ما اکنون در آستانه انتقال قدرت از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم هستیم، دو هزار نفر از منافقین در پایتخت آلبانی در سه شیفت به جنگ رسانه‌ای روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نقشه این است که مردم را در مقابل نظام و هم قرار دهند گفت: مردم آگاه باشید، در این روز جمعه و قرارگاه تقوا و بصیرت من توطئه دشمن را در روز عید قربان و امروز بازگو کردم، می‌خواهند دولت سیزدهم به جای اینکه کارهای اساسی، زیرساختی و مسائل رفاهی و معیشتی مردم را حل کند، وقت خود را صرف رفع اعتراضات و التهابات کند.

پیگیری برای تخصیص آب لرستان از مجاری قانونی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: البته ما منکر بی توجهی طولانی یا مقطعی برخی از مسئولان نیستیم، اما این رویدادها در دوره انتقال به نفع دولت و ملت نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه لرستان ۱۲ میلیارد متر مکعب آب دارد، آن را به لرستان ندادند و ما البته به شدت در حال پیگیری در این رابطه از مجاری قانونی هستیم گفت: مقداری هم به تخصیص آب لرستان در این یک سال افزوده شد، ولی چرا در این موقعیت این را به خوزستان هم نمی‌دهند، آب را به گونه‌ای بر لرستان بسته‌اند و از آن طرف هم برای خوزستان ایجاد مشکل کرده‌اند.

وی گفت: شما که می‌دانید این رویدادهای تلخ به وجود می‌آید چرا آب سدها را الان باز می‌کنید، خب قبل از این رویدادها آب سدها را باز کنید که این اتفاقات تلخ به وجود نیاید، البته این را به مدیر کل آبفار لرستان سه هفته پیش هم عرض کردم که ذخایری که در پشت سد داریم به گونه‌ای عمل شود که شاهد رویدادهای تلخ در لرستان نباشیم.

طرح درخواست‌ها به گونه‌ای نباشد که ضد انقلاب سو استفاده کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: دولت سیزدهم از همان اول باید به گونه‌ای عمل کند که با یاری خدا مدیرانی را در تمام سطوح از مرکز تا استان‌ها انتخاب کند که تحول آفرین باشند، اهل کار و تلاش پر انگیزه و مبتنی بر کار کارشناسی با اولویت رفع بیکاری جوانان و معیشت طبقات مردم به خصوص طبقات ضعیف باشد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: توجه به روستاها، رشد و توسعه اقتصادی، تولید، عدالت اجتماعی، کاهش فاصله فقیر و غنی، مبارزه با فساد بدون خط قرمز در سرلوحه کار دولت سیزدهم باشد.

وی با بیان اینکه مردم ما هوشیار هستند، طرح درخواست‌های مسالمت آمیز و مردمی نباید به نحوی باشد که عناصر پلید ضد انقلاب و منافقین کور دل از آن سو استفاده کنند بیان داشت: حفظ امنیت پایدار، صیانت از بیت المال و اموال مردم، حفظ امنیت مردم خط قرمز نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است، مردم ما در مقابل متجاوزین به حریم امنیت عمومی لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند و آن را محکوم و تقبیح می‌کنند و آماده فداکاری هستند.

هیچ کمیته و شورایی در استان حق افزایش نرخ را ندارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه همانطور که درخواست می‌کنم چنانچه کسانی از روی عمد و یا سهو ترک فعل می‌کنند و اسبابی را فراهم می‌کنند که رویدادهای تلخ به وجود آید، دستگاه‌های مسئول با چنین افرادی در هر پست و مقام برخورد کنند گفت: روز عید قربان هم گفتم که هیچ کمیته و شورایی در استان حق افزایش نرخ را ندارد تا دولت سیزدهم مستقر شود و کارش را شروع کند، معنا ندارد کشوری که جز بزرگ‌ترین صادر کنندگان سیمان است با چند روز قطعی برق، سیمان در آن نایاب شود و قیمت آن افزایش پیدا کند، انبارها پر از سیمان‌های احتکار شده است، آینده برای کشور و استان ما علیرغم مشکلاتی که وجود دارد روشن است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: ظرفیت‌های مادی و معنوی، جوانان برای کشور، احیای اسلام و اقامه دین فراوان هستند، اینها روز به روز زیاد می‌شوند، در مسابقه فرهنگی که بنیاد غدیر و سازمان تبلیغات در حال برگزاری آن هستند سه هزار نفر از جوانان در آن شرکت کرده‌اند، معلوم می‌شود که جوانان دینی و برومند ما فراوان هستند، ۲۷ هزار عضو کانون فرهنگی و هنری و ۴۵۰ کانون فرهنگی در مساجد داریم، چهار هزار و ۵۰۰ شجره طیبه صالحین داریم، هم نیروی انسانی جوان ما بیدار است و با فضل الهی آمریکا را به زانو در خواهند آورد و پیشران حرکت ما جوانان مؤمن هستند.

کد خبر 5263965

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در لرستان خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر دعای عرفه واکسن کرونا آمار کرونا نماز عید قربان عکس استانها شیوع کرونا اردبیل ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی نماز جمعه دولت سیزدهم گونه ای شرکت کنند امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: سفر حج یک سفر استثنایی است و نظیر ندارد، این سفر دارای جنبه‌های مختلفی است که هرکدام اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری شامگاه _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ با حضور در مراسم مهیا شدن زائران کرمانشاهی خانه خدا، برای شرکت در مناسک حج ابراهیمی، سفر حج را سفر اخوت، محبت، مودت، انس و الفت و یاری‌رساندن به یکدیگر دانست و اظهار کرد: سفر حج یک سفر استثنایی است و نظیر ندارد، این سفر دارای جنبه‌های مختلفی است که هرکدام اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که این حق خدا بر مردم است که حج خانه خدا را به‌جا بیاورند، افزود: جنبه دیگر این سفر این است که شما به محضر وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) مشرف می‌شوید. خداوند متعال به رسول مکرم اسلام (ص) می‌فرماید که اگر بندگان من طلب آمرزش کردند و تو هم برای آن‌ها طلب آمرزش کردی، من آن‌ها را می‌آمرزم.

امام جمعه کرمانشاه افزود: جنبه دیگر سفر حج، آشنایی با اساس تاریخ اسلام به‌صورت عینی و عملی است. حجاج در این سفر نورانی مکان‌های تاریخی مهمی را مشاهده می‌کنند که در صدر اسلام حوادث بزرگی در آن‌ها رخ داده است.

وی سفر حج را یک سفر جمعی بی‌نظیر خواند و عنوان کرد: اجتماع مسلمانان در ایام حج، بزرگ‌ترین اجتماع مسلمین عالم حول محور توحید و کلمه لا اله الا الله و محمد رسول الله (ص) است. خداوند متعال تدبیر فرموده است که حج یک رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی باشد و به همین جهت امر فرموده که در ایام حج نسبت‌به مشرکان اعلام برائت شود، گرچه نفوذ استکبار از طریق دولت‌های دست‌نشانده، ابعاد این حرکت را محدود کرده است.

کد خبر 750417

دیگر خبرها

  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است