Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار کرد: این شهرستان دارای ۱۲۶ روستای تحت پوشش بوده که از این تعداد متأسفانه ۶۵ روستا در حالت بحرانی قرار دارند یعنی از اواسط بهار تا اواخر تابستان و گاهی نیمه مهرماه، در برخی از این روستاها با تانکر آب‌رسانی صورت می‌گیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان با یادآوری اینکه در برخی دیگر از این روستاها نیز با تنظیم فشار شبکه یا باز و بسته کردن شیرفلکه‌ها مدیریت آب‌رسانی صورت می‌گیرد، افزود: برای برون‌رفت این روستاها باید دو اقدام اساسی انجام داد یکی در حوزه موقت و دیگری درازمدت که به مسئله تأمین اعتبار برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت با روستاهای بزرگ بوده بنابراین در روستاهایی مثل نسیم‌آباد که فاصله کمی با شهر دارند اقدامات اولیه موجب شد مشکلات نسبت به قبل کمتر شود، تصریح کرد: در روستای کهنه فرود نیز با لایروبی چاه یا بهسازی قنات اوضاع نسبت به قبل بهتر شده است.

سعادتی یادآور شد: اتصال یکی از چاه‌های حوزه شهری به مجتمع فرخان یا وارد مدار کردن چاه آب یکی از اهالی روستای یوسفخان توانسته است تا حدودی مسئله تنش آبی را کاهش دهد اما باز هم کافی نیست.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان ادامه داد: در مجتمع سهل‌آباد نیز برای جلوگیری از کمبود آب شرب یک چاه حفر شده اما این موضوع نیاز به اجرای خط انتقال، تجهیز چاه و تأمین برق با اعتباری میلیاردی دارد که به دلیل نبود اعتبارات مسکوت مانده است.

وی با تأکید بر اینکه به‌عنوان یک دستگاه خدمت‌رسان باید اعتبار در اختیار قرار بگیرد تا خط انتقال انجام شود و این نیز مستلزم پیگیری مسؤولان ارشد شهرستان هم در حوزه اجرایی و هم قانون‌گذاری است، یادآور شد: با همین شرایط حدود ۳۰ روستا تنها با تانکر آب‌رسانی می‌شوند که یک تانکر متعلق به شهرستان و دو تانکر نیز اجاره‌شده و گاهی نیز ارتش کمک‌رسانی می‌کند.

سعادتی با اشاره به اینکه ۵۶ روستای این شهرستان تحت پوشش نبوده و از خدمات آب‌رسانی و آبفا محروم هستند، گفت: خیلی از این روستاها متقاضی قرار گرفتن در پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند اما همه‌چیز به اعتبارات بازمی‌گردد زیرا با وجود اعتبار می‌توان چاه، مخزن و خط انتقال را انجام داد.

افزایش مصرف آب شهری به دلیل قطعی‌های برق

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان یکی از دلایل وجود مشکلات آبی در حوزه شهر برای سال جاری را قطعی‌های مکرر آب دانست و خاطرنشان کرد: قطعی برق باعث خارج شدن چاه آب از مدار و به‌تبع خالی شدن مخازن می‌شود و بعد از وصل مجدد برق زمان زیادی طول می‌کشد تا مخازن دوباره به وضعیت قبلی برگردد و همین امر برای مردم مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: در حوزه شهری کاملاً وابسته به آب سد تبارک هستیم که اگر به هر دلیلی آب کم شده یا قطع شود آسیب جدی به مردم شهر وارد می‌کند زیرا وضعیت آب سفره‌های زیرزمینی نیز خوب نیست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود آب شرب آب رسانی با تانکر سد تبارک کمبود اعتبارات قوچان قطع مکرر برق آب و فاضلاب آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند