Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات محلی از بازداشت یک شهروند فرانسه در میان ۶ فرد دستگیر شده برای طرح توطئه ترور «آندری راژولینا» رئیس جمهور ماداگاسکار، خبر دادند.

وزیر امنیت عمومی ماداگاسکار در این باره اعلام کرد: «یک فرد فرانسوی بازداشت شده است و ۲ نفر دیگر دوتابعیتی فرانسه-ماداگاسکار هستند و ۳ نفر دیگر نیز ماداگاسکاری گزارش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او پیشتر نیز اعلام کرده بود: «پلیس ماه‌ها اطلاعات مربوط به این افراد را در نظر داشت و در مکان‌های مختلف، آن‌ها را همزمان بازداشت و پول و سلاح‌هایشان را ضبط کرد. همچنین اسناد رسمی که اثبات کننده حضور این افراد در توطئه است را در اختیار داریم. افراد خارجی فعالیت خود را در پس اقدامات تجاری مخفی کردند.»

یکی از مشاوران رئیس جمهور ماداگاسکار نیز گفت: «۲ فرد از میان بازداشت شدگان پیشتر در ارتش فرانسه کار می‌کردند.»

دادستان کل ماداگاسکار نیز گفت: «طرح توطئه برای قتل یا خنثی‌سازی مقامات ارشد سیاسی بود.» این مقام حقوقی ماداگاسکار جزئیات دیگری درباره این پرونده نداد.

روز گذشته منابع خبری از بازداشت دو فرانسوی در این طرح توطئه خبر دادند و گفتند که رئیس جمهور ماداگاسکار از طرح توطئه این افراد جان سالم به در برده است و در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد خارجی و چندین شهروند ماداگاسکار در بازداشت به سر می‌برند.

رادیو بین‌المللی فرانسه نیز در این باره اعلام کرد: «شهروندان فرانسوی بازداشت شده "پل رافانوهارنا" یک فرد با تابعیت فرانسوی- ماداگاسکاری و "فیلیپ فرانسوا" فرد دیگر  با تابعیت فرانسه بوده‌اند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترور رئیس جمهور توطئه تروریستی اخبار اروپا رئیس جمهور ماداگاسکار طرح توطئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!

به گزارش همشهری آنلاین امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در یک بازی خیریه در پاریس، مقابل الحاجی دیوف، ستاره اسبق تیم ملی سنگال و چندین ستاره اسبق دنیای فوتبال به میدان رفت.

در جریان این بازی، دیوف در یک صحنه «لایی» ظریفی به مکرون زد و رییس جمهور فرانسه که به نظر خود را تحقیرشده می‌دید، مجبور شد با خطا روی مرد ۴۳ ساله سنگالی، انتقام بگیرد!

مالک ترائوره، مجری و خبرنگار فرانسوی با بازنشر ویدئوی لحظه عبور توپ از بین پاهای مکرون نوشت: الحاجی، توصیه می‌کنم امشب در فرانسه نمانی!

در این بازی اسطوره‌های دیگری همچون آرسن ونگر، سرمربی افسانه‌ای آرسنال، ویلفرد امباپه پدر کیلیان امباپه، ادن هازارد ستاره سابق تیم ملی بلژیک، مارسل دسایی ستاره فرانسوی و قهرمان جام جهانی، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، دیدیه دروگبا، مهاجم اسبق چلسی و همچنین ساموئل اتوئو، ستاره اسبق تیم ملی و رییس کنونی فدراسیون کامرون حضور نیز داشتند.

این دیدار خیریه با هدف بهبود سطح رفاه جوامع کم‌برخوردار برگزار شد و در مجموع ۵۷ هزار و ۵۰۰ یورو نیز برای کمک به کودکان بیمار جمع‌آوری شد.

کد خبر 847178 برچسب‌ها ویژه ورزشی فرانسه

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری