Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:43:44 GMT

روسای جمهور تانزانیا و کنیا به رییسی تبریک گفتند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۰۳۸

روسای جمهور تانزانیا و کنیا به رییسی تبریک گفتند

به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا ، « سامیا  سولوهو حسن» رئیس جمهور تانزانیا  با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور منتخب، به نمایندگی از مردم تانزانیا، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور تانزانیا در این پیام پیروزی رئیسی را نشانه اعتماد مردم ایران به ایشان دانسته و  حمایت خود و دولت تانزانیا از ادامه توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه طرفین در بالاترین سطح را اعلام نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر تعهد دولت متبوع خود برای ادامه همکاری با  رئیس جمهور جدید کشورمان،دولت و مردم ایران تاکید کرد.

امروز همچنین « اوهورو کنیاتا» رئیس جمهور کنیا با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، از سوی خود ، مردم و دولت جمهوری کنیا، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا، اوهوروکنیاتا در این پیام  تاکید کرد: جمهوری کنیا و جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته از روابط قوی،مثمر ثمر و مبتنی بر دوستی ،احترام و اعتماد متقابل برخوردار بوده اند.این روابط دوجانبه در طول سالها و فراز و نشیب‌ها بطور مستحکم و ارزشمند بر مبنای گفت و گوی سازنده و همکاری‌های دوجانبه موثر تداوم یافته است.

« اوهورو کنیاتا» همچنین ابراز امیدواری کرد: در دوره ریاست جمهوری دکتر رئیسی ، همکاریهای دو کشور نزدیک تر شده و روابط گرم و صمیمانه دوجانبه فیمابین تقویت گردد.

«تمبا ماسوکو»  کفیل نخست وزیری کشور اسواتینی (سوازیلند سابق ) هم با ارسال پیامی خطاب به حجه الاسلام و المسلمین رئیسی، از سوی «امسواتی سوم » پادشاه اسواتینی، ملکه این کشور،خود ، مردم و دولت پادشاهی اسواتینی ، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

بر اساس اعلام سفارت ایران درافریقای جنوبی کفیل نخست وزیری اسواتینی  در این پیام اعتقاد راسخ خود مبنی براینکه ،با استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران روابط برادرانه ای که همواره بین دو کشور وجود داشته ،در سالهای پیش رو ،به سود منافع دوملت مستحکم تر خواهد شد، را  ابراز داشته است .

کفیل نخست وزیری اسواتینی در پایان پیام خود بهترینها را برای رئیس جمهور منتخب و در جهت صلح و سعادت مردم ایران آرزو نموده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد محمد جواد ظریف جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد محمد جواد ظریف جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور تبریک گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام دولت کنیا، در پی بارندگی شدید و وقوع سیل و رانش زمین در این کشور، تاکنون ۱۸۸ نفر جان باخته‌اند.

براساس اعلام وزارت کشور و دولت ملی کنیا، بارش‌ها و طوفان‌های سیل‌آسیا در بیش از ۲۸ استان از مجموع ۴۸ استان این کشور به آوارگی گسترده در کنیا منجر شده و حدود ۲۰۰ هزار نفر از بالغ بر ۳۳ هزار خانوار را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وزارت کشور کنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مجموع ۱۲۵ نفر مصدوم شده و ۹۰ تن مفقود هستند.

مقامات کنیا و نهادهای بشر دوستانه از مردم این کشور خواسته‌اند تا از حضور در مناطق سیل‌زده و صعود به ارتفاعات و رانندگی در هنگام بارندگی سنگین خودداری کنند.

کد خبر 6095350

دیگر خبرها

  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات