Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@04:52:23 GMT

طرز تهیه فلافل؛ غذای جذاب و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۹۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، جذابیت فلافل جدا از طعم‌اش به‌خاطر مخلفات کنارش است؛ فلافلی‌های در سطح شهر هم که عموما به شکل سلف‌ سرویس است، با انواع سالادها و ترشی‌هایی که جلوی مغازه‌شان چیده‌اند، محیط خوش رنگ لعابی را ایجاد کرده‌اند که نمی‌شود از آن گذشت. یک غذای ارزان با ارزش غذایی بالا.

تنوع زیاد موادی که داخل این ماده غذایی است اما باعث می‌شود خیلی‌ها به فلافلی‌ها اعتماد نکنند و از خوردن آن منصرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که فلافل را می‌شود به راحتی در خانه تهیه کرد و از محتویات آن هم مطمئن بود.

مواد لازم برای تهیه فلافل :

نخود خام: یک فنجان
پیاز: یک عدد متوسط
جعفری خردشده: 2 قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
سیر تازه: 5 حبه
فلفل قرمز خشک و آسیاب شده: یک و نیم قاشق چایخوری
فلفل سیاه: 1.5 قاشق چایخوری
فلفل سفید: 1.5 قاشق چایخوری
آرد نخودچی: یک قاشق غذاخوری
بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری
روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت فلافل :

۱. نخودها را از یک روز قبل بخیسانید. در طی این مدت چند بار آب نخودها را عوض و تازه کنید. نخودهای خیس خورده، پیاز، فلفل، جعفری، نمک، سیر و زیره را در میکسر بریزید و همه را با هم مخلوط کنید تا زمانی که تمام مواد خوب خرد شوند و حالت خمیری پیدا کند. مایه به دست آمده نباید زیاد شل باشد. ذرات مایه باید کمی درشت‌تر از ذرات شکر باشند.

۲. در مرحله بعد آرد نخودچی و بیکینگ پودر را روی مواد مخلوط شده بپاشید و هم بزنید. باید میزان آرد برنج به قدری باشد که وقتی می‌خواهید توپ‌های فلافل را درست کنید به دست‌تان نچسبند. برای چند ساعت مخلوط را درون یک کاسه بریزید و روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

۳. در یک ماهیتابه یا ظرف گود و عمیق روغن بریزید و اجازه بدهید روغن داغ شود. از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید. توپ‌ها را داخل روغن داغ بریزید و اجازه دهید سرخ شوند. فلافل‌ها باید در روغن غوطه‌ور باشند. بعد از سرخ شدن آن‌ها را روی دستمال روغن‌گیر بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فلافل نخود پیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه + مواد مورد نیاز

سالاد ماکارونی یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین پیش غذاهاست که میتوانیم با انواع رسپی‌های متنوع آن را تهیه و نوش جان کرد. طرز تهیه‌ی این سالاد خوشمزه در مطلب زیر آماده شده است.

به گزارش ایمنا، سالاد ماکارونی یکی از خوشمزه‌ترین و پر طرفدارترین پیش غذاهای موجود است. این غذا را می‌توان با انواع رسپی‌های متفاوت با توجه به ذائقه و سلیقه خود تهیه و نوش جان کرد. انتخاب مواد اولیه این سالاد خوشمزه با توجه به سلیقه شما و خانواده می‌تواند متفاوت و متنوع باشد. از جمله مواد استفاده شده در آن پاستا، مرغ، ژامبون، سیب زمینی، تخم مرغ، نخود فرنگی، ذرت، خیارشور و انواع سس است. در این مطلب یکی از دستور العمل های ساده و بسیار خوشمزه که با اکثر ذائقه‌ها متناسب است را آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای سالاد ماکارونی ماکارونی شکلی یک بسته خیارشور ۲۰۰ گرم فلفل دلمه‌ای ۱ عدد ذرت ۲۰۰ گرم نخود فرنگی ۲۰۰ گرم هویج ۲ عدد متوسط کالباس خشک یا ژامبون مرغ ۳۰۰ گرم لیمو ترش ۱ عدد سس مایونز به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم آویشن به مقدار لازم ماست به مقدار کم

مرحله اول

برای پخت سالاد ماکارونی ابتدا قابلمه را مقدار لازم آب کرده و اجازه می‌دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس یک قاشق نمک، مقداری روغن و مقداری زردچوبه (برای خوش رنگ شدن ماکارونی) در آب جوش ریخته و سپس ماکارونی‌ها را به آن اضافه می‌کنیم تا پخته شود.

نکته: چون ماکارونی‌ها پس از آب کش کردن دم نمی‌شود باید بیشتر از حد معمول که زمان پخت ماکارونی است بپزد تا کاملاً نرم شود ولی دقت کنید له و خمیر نشود.

مرحله دوم

سپس ماکارونی‌ها را آبکش کرده و چند بار با آب خنک شسته تا کاملاً سرد شوند و نمک اضافه خارج شود.

مرحله سوم

ژامبون مرغ، خیارشور، فلفل دلمه و هویج را به صورت نگینی و ریز خورد می‌کنیم سپس به مابقی ترکیبات شامل نخود فرنگی و ذرت آماده شده اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

نکته: هر چقدر موادمان را ریز و منظم‌تر خورد کنیم علاوه بر زیبایی سالاد بر طعم بهتر و پخش شدن یکسان همه مواد در ماکارونی‌ها مؤثرتر است.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از قرار دادن ماکارونی‌ها در آبکش مناسب و خارج شدن آب اضافه آن سایر مواد آماده و خورد شده را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست و پخش شود.

نکته: بهتر است مدت زمانی را اجازه دهیم تا مواد ترکیب شده در کنار یکدیگر بدون سس در یخچال قرار گرفته و سرد شوند تا سس کمتری استفاده شود.

نکته: سالاد هر چقدر بیشتر داخل یخچال بماند و سس به خورد سالاد برود خوشمزه‌تر می‌شود.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس سالاد ماکارونی ابتدا در ظرفی سس مایونز و ماست را بریزید و به آن فلفل سیاه، نمک، آویشن و آب لیموی تازه گرفته شده را اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و به بقیه مواد ترکیب شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد در کنار هم میکس شوند و نوش جان کنید.

نکته: اگر بلافاصله قصد خوردن سالاد ماکارونی را ندارید و می‌خواهید در یخچال باقی بماند، به آن سس اضافه نکنید. یک الی دو ساعت قبل از مصرف سس را اضافه کنید تا سالاد تازگی و طراوت خود را داشته باشد.

نکته: اگر قصد داشتید سالاد ماکارونی آماده شده را چند ساعت بعد سرو کنید آن را در ظرف سر پوشیده‌ای ریخته و در یخچال نگه دارید و پس از آن نوش جان کنید.

نکاتی در رابطه با خوشمزه‌تر شدن سالاد ماکارونی بسیاری از افراد در تهیه این سالاد خوشمزه از مرغ نیز استفاده می‌کنند. بدین منظور شما باید سینه مرغ را بپزید سپس خرد کنید و به موادتان اضافه کنید. می‌توانید به جای استفاده از یک فلفل دلمه از چند فلفل دلمه رنگی استفاده کنید. می‌توانید در تهیه این سالاد از سیب زمینی هم استفاده کنید. برای این کار باید یک عدد سیب زمینی را در آب جوش بی اندازید و بگذارید تا مقدار متوسطی بپزد و وا نرود، سپس سیب زمینی‌ها را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید. اگر می‌خواهید از کاهو در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید بهتر است از برگ‌های کاهو به عنوان قالب استفاده کنید و سالاد را روی برگ‌های کاهو بریزید. البته بعضی افراد از کاهوی خرد شده هم در مواد سالاد ماکارونی استفاده می‌کنند که سلیقه‌ای است. سالاد ماکارونی را می‌توانید در وعده میان وعده - شام - پیش غذا - سرو کنید. برای فرم دادن و تزئین زیبای سالاد ماکارونی از قالب‌های آماده می‌توانید استفاده کنید. از گوجه گیلاسی و زیتون نیز می‌توانید برای تزئین سالاد استفاده کنید. از انواع سبزیجات رنگی مثل انواع کلم و فلفل دلمه‌ای نیز می‌توانید داخل سالاد یا برای تزئین آن استفاده کنید. جعفری و شوید تازه ساطوری شده نیز با توجه به ذائقه و سلیقه در خوشمزه شدن این غذا مؤثر است. هر چقدر میزان سس مایونز بیشتر باشد سالاد لذیذتر و خوشمزه‌تر است. کد خبر 719682

دیگر خبرها

  • طرز تهیه نان خوشمزه آلمانی در خانه با 250 گرم آرد (فیلم)
  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • طرز تهیه واویشکای گوشت گوسفند و گوجه توسط آشپز مشهور افغانی (فیلم)
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • (ویدئو) طرز تهیه غذای مشهور و خوشمزه با برنج، کدو و تن ماهی
  • طرز تهیه غذای مشهور و خوشمزه با برنج، کدو و تن ماهی (فیلم)
  • طرز تهیه غذای آلمانی خوشمزه با کلم و تخم مرغ (فیلم)
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم
  • طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه با بادمجان توسط آشپز مشهور ایتالیایی (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه + مواد مورد نیاز