Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو روز جمعه افزود: میزان صادرات  به جمهوری آذربایجان از گمرک بیله‌سوار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته و  از ۱۲۰ میلیون دلار به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده است.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز نسبت به زمان مشابه سال ۹۹ صادرات از گمرک بیله‌سوار رشد خوبی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اثر شیوع ویروس کرونا مراودات چمدانی و رفت و آمد مسافر بین دو کشور  از مرز بیله سوار مغان کاهش یافته است، افزود: بزودی سنین بالای ۶۰ سال واکیسنه کامل خواهند شد و تا اواخر مرداد ماه تولید انبوه واکسن نیز در کشور اتفاق می‌افتد و  امید می‌رود با اتمام واکسیناسیون، مرزها باز شده و مراودات چمدانی نیز از سر گرفته شود.

وی تشریح کرد: امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا اقتصاد به سمت توسعه و شکوفایی حرکت کند و سرمایه گذران در راستای اهداف خود استان اردبیل را محلی امن برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

بهنامجو با اشاره به توافق دو کشور در باره ایجاد بارانداز ریلی در منطقه پارس آباد مغان گفت: تمام اقدامات در این زمینه از سوی دولت جمهوری اسلامی انجام شده است و  مقدمات احداث این بارانداز ریلی که نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و واردات و صادرات کشور دارد صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: کارهای اداری و قانونی در این زمینه در جمهوری آذربایجان نیز صورت گرفته و  بزودی موافقت نهایی دولت آذربایجان در این مورد اعلام می‌شود.

استان اردبیل با چمهوی آذربایجان ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.

برچسب‌ها توسعه صادرات جمهوری آذربایجان ایران استانداری اردبیل اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات جمهوری آذربایجان ایران توسعه صادرات جمهوری آذربایجان ایران استانداری اردبیل اکبر بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ افشارچی به رویداد‌های مهم استان طی امسال اشاره کرد و گفت: هدفگذاری جذب سرمایه گذاری‌های جدید در استان زنجان تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است.


وی ادامه داد: استان زنجان در نیمه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.


استاندار زنجان گفت: در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شده که از جمله آن می‌توان به سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در حوزه اکتشاف و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه استخراج اشاره کرد.


افشارچی به موضوع کاهش حدود پنج درصدی صادرات استان اشاره کرد و افزود: این مسأله بیشتر به وضع عوارض بر صادرات یک عنصر فلزی از استان مربوط می‌شد که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.


وی گفت: امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصد‌های صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالا‌های صادراتی استان اضافه شده است.


استاندار زنجان به تعیین تکلیف پسماند روی اشاره کرد و افزود: اولین چک فروش این پسماند هفته گذشته در استان وصول شد و از سال آینده نیز قدم‌های بیشتری در راستای ارزش افزایی پسماند روی بر می‌داریم.


افشارچی به اقدمات انجام شده برای کاهش تورم در استان اشاره کرد و افزود: زنجان در سال جاری جزو ۶ استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان‌های کشور بود.


وی سفر رییس جمهور و برگزاری انتخابات را از مهمترین رویداد‌های امسال استان برشمرد و گفت: این ۲ رویداد مهم با همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی به نحو مناسبی برگزار شد.


استاندار زنجان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با حضور در بین مردم شنونده مشکلات و مسائل آنان باشند.

دیگر خبرها

  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در برنامه باشد/ اقدامات پیشگیری در حوزه اعتیاد تقویت شود
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • صدور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در زنجان
  • رتبه نخست زنجان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله گاز ایران برای ما اهمیت حیاتی دارد
  • رتبه اول زنجان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور
  • نرخ تورم استان زنجان پایین است
  • تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال