Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز به گفته «آژانس دارویی اروپا» (EMA) اعلام کرد استفاده از این واکسن با نام تجاری «اسپایک‌وکس» (Spikevax) در نوجوانان مانند افراد بالای ۱۸ سال خواهد بود و پاسخ آنتی‌بادی ایجاد شده با این واکسن در نوجوانان قابل‌مقایسه با پاسخ آنتی‌بادی دیده شده در افراد ۱۸ تا ۲۵ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود شیوع سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کروناویروس واکسیناسیون کودکان اقدامی ضروری برای رسیدن به ایمنی جمعی شمرده شده است. شرکت مدرنا در ماه مه (اردیبهشت) اعلام کرد که بررسی‌اش بی‌خطر و اثربخش بودن واکسنش در نوجوانان را ثابت کرده است.

EMA اعلام کرد که این واکسن دو دوزی با فاصله چهار هفته تزریق می‌شود و توصیه «کمیته داروهای انسانی» این سازمان بر اساس بررسی ۳۷۳۲ شرکت‌کننده بوده است.

اغلب کودکان مبتلا به کووید-۱۹ علائم خفیفی بروز می‌دهند یا بدون علامت هستند. اما با این وجود کودکان هم ممکن است دچار بیماری شدید شوند و نیز می‌توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

شرکت فایزر و شرکت آلمانی همکارش، بیونتک مجوز مصرف واکسنشان را برای نوجوانان در اتحادیه اروپا در ماه مه (اردیبهشت) گرفتند.

به گفته آژانس دارویی اروپا، عوارض جانبی شایع پس از واکسناسیون با واکسن مدرنا شبیه عوارض مشاهده شده در افراد بزرگسال‌تر است. اما به علت اندازه کوچکتر بررسی در نوجوانان، کارآزمایی بالینی واکسن در آنها نتوانست اثرات جانبی ناشایع را شناسایی کند یا خطر یکی از این عوارض شناخته‌شده یعنی التهاب عضله قلب (میوکاردیت) و پرده اطراف قلب (پریکاردیت) را تخمین بزند.

آژانس دارویی اروپا التهاب قلب را به عنوان یک عارضه جانبی ممکن اما نادر پس از تزریق واکسن‌های کرونای از نوع mRNA مانند واکسن مدرنا و واکسن فایزر در بزرگسالان فهرست کرده است.

در همین زمینه:

رابطه احتمالی میان واکسن‌های کرونای mRNA و موارد نادر التهاب قلب

شرکت مدرنا به دنبال کسب مجوز واکسن «اسپایک‌وکس» برای نوجوانان در آمریکا و کانادا هم هست.

کد خبر 616213 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌