Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@08:17:47 GMT

المپیک خیلی بزرگ نشان داده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۳۴۳

المپیک خیلی بزرگ نشان داده می‌شود

کاراته رشته‌ای است که این دوره با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک اولین و شاید آخرین حضورش در المپیک را تجربه کند. رشته‌ای که برای کشور ما مدال آور است و این امیدواری وجود دارد که در توکیو به جایگاه خوبی دست یابد.

 با حذف بهمن عسگری از حضور در المپیک توکیو، حالا کاراته ایران با 3 نماینده در این مسابقات حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیده عباسعلی، سارا بهمنیار و سجاد گنج زاده 3 نماینده کشورمان هستند که در توکیو به مصاف رقبای خود می روند تا برای اولین و شاید آخرین بار شانس خود را برای کسب مدال در این میدان بزرگ امتحان کنند. حمیده عباسعلی، بانوی کاراته کا کشورمان در گفت و گو با خبرنگار «ایران» صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد:«متأسفانه پیش از برگزاری مسابقات با پارگی رباط صلیبی مواجه شدم و فکر کردم که المپیک را از دست دادم اما المپیک به تعویق افتاد و این از خوش شانسی من بود. کرونا از یک بابت برای من خوب و یک شانس بزرگ بود و شرایطی برای من فراهم شد که زمان بیشتری داشته باشم که بتوانم برگردم و ریکاوری کنم.» او در خصوص مسابقه‌اش بعد از طی دوران مصدومیت اظهار داشت: «بعد از مصدومیتم در مسابقات لیسبون حاضر شدم و به خاطر اینکه از آن شرایط مصدومیت بیرون بیایم و ترسم از مسابقات بریزد، مسابقه دادم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و مدال برنز کسب کردم. خدا را شکر مصدومیتم برطرف شد. پس از آن هم تمرینات خوبی را انجام دادم و حالا هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی به شرایط ایده آل رسیدم.» او در خصوص حذف بهمن عسگری از المپیک اینگونه صحبت کرد: «حذف عسگری اتفاق ناراحت کننده‌ای بود و این اتفاق نباید ما را از نظر روحی ناراحت کند. ما سالیان سال است که در مسابقات مختلف حضور می‌یابیم و جزو ورزشکاران حرفه‌ای هستیم. تلاش‌مان تاریخ سازی در المپیک است و این موضوع هم برای کاروان ایران مهم است و هم برای ما که شاید برای اولین و آخرین بار بتوانیم شانس‌مان را برای کسب مدال در یک رویداد بزرگ مثل المپیک بسنجیم. امیدواریم که اتفاقات خوبی برای کاراته بیفتد.» این بانوی کاراته ایران با اشاره به این موضوع که در حال حاضر 10 نفر در وزن من حضور دارند، اظهار داشت: «وزن مثبت 68 با منفی 67 کیلوگرم ادغام شده به این دلیل مسابقات المپیک سنگین خواهد بود. از رقبایم شناخت خوبی دارم و شرایط آنها هم یکسان است و آنها هم شانس خوبی برای کسب مدال دارند.»
این بانوی المپیکی کشورمان با اشاره به این موضوع که اتفاق خوب در این دوره از مسابقات افزایش سهمیه بانوان بود، گفت: «خوشبختانه رکورد حضور بانوان در المپیک شکست و این اتفاق خوبی برای بانوان است. این موضوع نشان می دهد که خانم‌ها به توانمندی‌های خود رسیده‌اند. بانوان این عطش را دارند که توانایی‌های خود را به اجرا بگذارند و این اتفاق هم افتاد به هرحال اتفاق خوبی است که باعث می‌شود خانم‌های دیگر هم انگیزه پیدا کنند. البته کسب مدال در این میدان بزرگ سختی‌های خاص خودش را دارد اما همه سعی دارند که بهترین اتفاق برای کاروان ایران بیفتد.» او اظهار داشت: «المپیک رقابت زیبایی است ولی خب از یک جهت هم المپیک خیلی بزرگ نشان داده می‌شود. این به خاطر حساسیت و حضور همه رشته‌هاست و در رنکینگ کشور تأثیرگذار است ولی از لحاظ رقابتی فرقی نمی‌کند. من بارها در رقابت‌های مختلف به میدان رفتم و اتفاق خوبی برایم افتاده. باید شجاعت داشته باشیم و حساب شده کار کنیم. ورزشکاران حرفه‌ای قول مدال نمی‌دهند ولی همیشه قول تلاش داده‌ام.»‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کسب مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود و ۳ تیم برتر این بازی‌ها جواز حضور در المپیک را کسب کردند. پیش از این تیم‌های ژاپن و ازبکستان با رسیدن به دیدار نهایی حضور خود را در المپیک پاریس قطعی کرده بودند و امروز هم عراق با برتری برابر اندونزی توانست علاوه بر کسب عنوان سومی آسیا، راهی المپیک شود.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی‌ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

دیدار نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا فردا جمعه ساعت ۱۹ بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

تیم‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
فرانسه به عنوان میزبان به طور مستقیم جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.
قاره اروپا: اسپانیا، رژیم صهیونیستی، اوکراین
قاره آسیا: ازبکستان، ژاپن، عراق
کونکاکاف: آمریکا، جمهوری دومینیکن
قاره آفریقا: مراکش، مصر، مالی
آمریکای جنوبی: پاراگوئه، آرژانتین
پلی آف آسیا و آفریقا: هر کدام از قاره‌های آسیا و آفریقا ۳ سهمیه و نیم دارند و تیم اندونزی که عنوان چهارمی آسیا کسب کرده است باید هفته آینده (۲۰ اردیبهشت) به مصاف گینه برود تا تکلیف ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها مشخص شود.

گروه بندی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: فرانسه، آمریکا، برنده پلی آف آسیا و آفریقا (اندونزی یا گینه) نیوزلند
گروه B: آرژانتین، پاراگوئه، عراق، اوکراین
گروه C:نایب قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن) ، اسپانیا، مصر، دومینیکن
گروه D: قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن)، پاراگوئه، مالی، رژیم صهیونیستی

مسابقات فوتبال المپیک پاریس از تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا ۱۹ مرداد ادامه می‌یابد.

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران که با هدایت رضا عنایتی در مسابقات مقدماتی زیر ۲۳ سال آسیا شرکت کرده بود با حذف زودهنگام از این مسابقات، حتی نتوانست جواز حضور در دور نهایی جام ملت‌های آسیا را کسب کند تا حسرت فوتبال ایران برای راهیابی به المپیک ۵۲ ساله شده باشد.

کد خبر 6095313

دیگر خبرها

  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ