Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا داریوش حسن نژاد با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: کشاورزان غیربومی بدون توجه به کمبود منابع آبی نسبت به کشت سیب زمینی در منطقه اقدام کرده اند که هشدارهای لازم در این خصوص داده شده است.

وی گفت: با توجه به کاهش شدید حجم آب سد ایوشان و شرایط سخت تامین آب برای اراضی پایین دست، در صورت رعایت نکردن الگوی کشت و نادیده گرفتن مصوبه عدم کاشت محصولات آبدوست، به منظور پیشگیری از خسارات وارده به کشاورزان پایین دست، از برداشت آب به وسیله موتور های تلمبه های غیرمجاز جلوگیری و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است اظهار داشت: حجم آب موجود پشت سدهای استان ۹۶ میلیون و ۳۶ مترمکعب گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حسن‌نژاد افزود: هم‌اکنون مجموع آب ورودی‌ ۶ سد لرستان ۶۸ دهم و خروجی آنها ۶.۱۴ دهم مترمکعب بر ثانیه گزارش شده که با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال جاری و روند افزایش دما، رعایت الگوی کشت، میزان برداشت از منابع آبی و مصرف بهینه آن ضروری است.

سطح زیر کشت سیب زمینی در لرستان بیش از هفت هزار هکتار است و برداشت آن حدود ۲۸۰ هزار تن می باشد.

برچسب‌ها خشکسالی خرم آباد شرکت آب منطقه ای لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشکسالی خرم آباد شرکت آب منطقه ای خشکسالی خرم آباد شرکت آب منطقه ای لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی در رومشکان
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد