Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: کرونا در سایه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم اجرای مناسب محدودیت‌های کرونایی در استان ایلام جولان می‌دهند.

ساده انگاری ابتلا به کرونا در شرایطی است که هم اکنون پنج شهرستان استان شامل ایلام، مهران، آبدانان، دره شهر و چوار در وضعیت قرمز هستند و مابقی شهرستان‌های در وضعیت زرد و نارنجی هستند که طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با این وضعیت، احتمال قرمز شدن مابقی شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم رعایت پروتکل بهداشتی مثل دورهمی ها، حضور در مراسمات عزا و عروسی، حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها روند مقابله و مهار این بیماری منحوس را کند کرده است.

برخی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی تفاوت هستند و برخی دیگر کوتاهی مسئولان در کنترل مصوبات ستاد کرونا را عامل شیوع این ویروس می‌دانند.

خبری از کنترل در مبادی ورودی و خروجی نیست

یکی از شهروندان استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آن گونه که می‌گویند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد، در آرامستان ها، فضای سبز، تفرجگاه‌ها به خصوص در روزهای تعطیل ازدحام و شلوغی زیادی است.

احمد عباسی افزود: کسی بدر این مکان‌ها نظارت ندارد، تجمعات به حدی است که گویی بعضی‌ها اعتقادی به این ویروس ندارند.

در حالی که مسئولان از کنترل مبادی و خروجی شهر ایلام خبر می‌دهند و اینکه از ورود خودروهای شخصی غیربومی ممانعت به عمل می‌آورند، خبری از کنترل نیست.

بازدیدهای میدانی حکایت از عدم کنترل در مبادی ورودی و خروجی شهرها را دارد، با توجه به وضعیت قرمز کرونا شهرستان ایلام در مبادی ورودی میدان قرآن و مبادی خروجی ایلام به سمت حمیل خبری از کنترل‌ها نیست.

دورهمی های خانوادگی بیشترین عامل ابتلای مردم استان به کرونا

استاندار ایلام نیز با اشاره اینکه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام ۵۰ درصد است، گفت: تا زمانی که این میزان به بالای ۸۵ درصد نرسد نمی‌توان به کنترل بیماری امیدوار شد.

محمد نوذری با اشاره به وضعیت خطرناک کرونا در استان گفت: با توجه به اینکه در موج پنجم کرونا خطر انتقال بیماری چند برابر گذشته شده است، تمامی مجوزهای تردد لغو شده و من بعد هیچ مجوزی برای تردد در جاده‌های استان صادر نمی‌شود.

استاندار ایلام، بیشترین عامل ابتلای مردم استان به کرونا را دورهمی های خانوادگی و حضور در مراسمات و اجتماعات عنوان کرد و گفت: از مردم استان تقاضا دارم برای عبور از این شرایط خطرناک ضمن رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی تا آنجا که می‌توانند از حضور در گردهمایی‌ها، اجتماعات و دور همی های خانوادگی پرهیز کنند.

تزریق ۵۹ هزار دوز واکسن در استان ایلام

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه میزان استقبال مردم از واکسن کرونا مناسب نیست و انتظار داریم مردم استان از واکسن کرونا استفاده کنند.

جمیل صادقی فر افزود: تاکنون کل واکسیناسیون انجام شده در استان ۵۹ هزار و ۴۰۳ دوز بوده است.

وی تصریح کرد: آمار ابتلای افراد زیر ۲۰ سال طی ۱۰ روز اخیر در استان با تنوعی از علائم به خصوص در شهرستان‌های آبدانان و دره شهر در حال افزایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام عنوان کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان ایلام مناسب نیست.

به هر حال کنترل و قطع زنجیره شیوع کرونا نیاز به رعایت مردم و نظارت جدی مسئولان را دارد به نظر می‌رسد که اگر نظارت‌ها به همین رویه ادامه داشته باشد شاهد پیک جدیدی از کرونا در استان خواهیم بود.

کد خبر 5264177

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایلام پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل گرگان ایلام پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل استان ایلام مردم استان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد

آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس، گفت:  اینکه وزارت راه تلاش کرده است و این سامانه را راه اندازی کرده است اقدام خوبی است و فقط امیدواریم به سرنوشت سایر سامانه ها دچار نشود. این سامانه اگر شروع به کار کند و موجر و مستاجر در این سامانه ثبت نام کنند قاعدتا توافقاتی که هست باعث شفافیت مالیاتی می شود دولت می تواند براساس قراردادی که هست مالیات های مربوطه را اخذ کند.

وی اظهار کرد: با این سامانه  دست دلالان کوتاه می شود عامل افزایش اجاره بها دلالان هستند و اگر دست دلال ها کوتاه شود مردم ما آگاهانه قرارداد می بندند. قطعا اگر مردم بدانند این سامانه به نفع شان است برای اجاره از این طریق اقدام می کنند  و اتفاقا مالیات را نیز می پردازند.

وی افزود؛ دولت نیز باید این مالیات ها را برای زیر ساخت ها هزینه کند.  وقتی این مالیات از این طرف پرداخت می شودو از آن طرف برای رفاه مردم هزینه شود قطعا از این سامانه استقبال می شود.

شاوردیان تاکید کرد: با این سامانه امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد. در بعضی مناطق اجاره سلیقه ای اعمال می شود و از کوچه تا کوچه دیگر اختلاف قیمت وجود دارد که خود همین سردرگمی های را در بازار مسکن ایجاد کرده است. بنابراین با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد و پیش پرداخت ها و رهن و اجاره معقول تر می شود. از طرف دیگر مهم ترین موضوع در زمینه بازار اجاره، حذف واسطه و ایجاد اختیار برای مالک و مستاجر در عقد قرارداد بدون هزینه اضافی بر آنان خواهد بود که سامانه خودنویس این امکان کلیدی و مهم را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قیمت اجاره با یک استاندارد مشخص باشد و دیدگاه سلیقه ای اعمال نشود به نفع مستاجرها است که امیدواریم موجرها نیز معقولانه قیمت ها را افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد