Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ستاد پیشیگیری و مقابله با کرونا در استان محدودیت‌های صنوف و تردد‌ها در شهر‌های استان را با توجه به بحرانی‌تر شدن وضعیت کرونا، تشدید و تمدید کرد.

ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد بر اساس اطلاعیه شماره‌ی ۱۲۰ خود اعلام کرده است:

موج پنجم بیماری کرونا بی‌رحمانه و تهاجمی‌تر از قبل جای‌جای استان را در بر گرفته و تاب‌آوری کادر بهداشت و درمان و زیرساخت‌های درمانی استان را با وجود همه فداکاری‌ها و امکانات گسترده، دستخوش تلاطم و ناپایداری ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس دلتا در موج پنجم که هم قدرت سرایت بالاتری دارد و هم قدرت تخریب و ابتلای بیشتر، آنچنان نگران کننده است که در حال حاضر استان یزد بیشترین میزان ابتلا و بستری را نسبت به موج‌های قبلی، تجربه و علاوه بر اشغال ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، جمعیتی به همین نسبت در خانه‌ها بستری و به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

تجربه ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که هیچ محدودیتی کارسازتر از خود مراقبتی و احساس مسئولیت در مقابل سلامت همگانی نیست، ولی هم‌اکنون استان یزد که از استان‌های پیشرو در رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک و فاصله گذاری بود، روز‌های پر درد بی‌توجهی به پروتکل‌ها و عادی انگاری وضعیت را سپری می‌کند.

محفل‌های دوستانه و خانوادگی، سفر‌های جمعی، رعایت نکردن قرنطینه از سوی مبتلایان و آنان که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند، خانه‌ها را به کانون‌های شیوع بیماری تبدیل و زنجیره ابتلاء در الگو‌های خانوادگی در میان بستریان مشهود و بارز است.

بیایید یک بار دیگر به منظور مسئولیت خطیر خود و برای حفظ جان خود، خانواده، دوستان و همشهریان خود در این اپیدمی نفس‌گیر و طاقت‌فرسا، مردانه وارد عرصه شده و نظارت همگانی و رعایت پروتکل‌ها را از خود شروع کنیم.»

ستاد استانی مقابله با کرونا در همین راستا و با توجه به وضعیت قرمز و به شدت بحرانی در همه شهر‌های استان و به منظور پرهیز از تجمعات پرخطر، محدودیت‌هایی را نیز اعمال کرده است؛ «فعالیت کلیه اصناف به استثنای سوپر لبنیاتی‌ها و نانوایی‌ها به شرط رعایت پروتکل‌ها، ازدحام نشدن و جلوگیری از ورود مشتریان بدون ماسک و الزام به استفاده از ماسک از سوی صاحبان صنوف، تا ساعت ۲۰:۳۰ شب مجاز است، همچنین تالار‌های پذیرایی به مدت یک هفته دیگر تعطیل و فقط در فضای باز امکان پذیرش مشتری با رعایت فاصله چهار متری میز‌ها و حداکثر ۵۰ نفر مشتری دارند. پذیرش مشتری در کلیه رستوران‌ها، کافی شاپ و فست فود‌های سربسته ممنوع و به صورت بیرون بر تا ساعت ۲۳ مجاز به فعالیت هستند. پذیرش مشتری در اماکنی که دارای فضای باز مناسب باشند با رعایت فاصله چهار متری برای هر میز و نبود ازدحام و رعایت دستورالعمل ها و حضور حداقل مشتری بلامانع است.

رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها در فضای بسته به استثنای فعالیت‌های بیرون‌بر، تالار‌های پذیرایی در فضای بسته، سالن‌های سینما و تئاتر، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها و نمایشگاه عمومی و تخصصی به مدت یک هفته دیگر تعطیل است.

همچنین در خصوص محدودیت‌های سفر عالام شده است؛ «سفر از استان یزد به کلیه شهر‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسر کشور مطلقاً ممنوع است و سفر از استان‌های کشور به کلیه شهر‌های با وضعیت قرمز استان مطلقاً ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی است. البته فرمانداری‌ها و سایر ادارات ذیربط حق صدور مجوز تردد برای هیچ خودرویی را ندارند و مردم نیز از مراجعه به فرمانداری‌ها خودداری کنند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا، بر استفاده از ماسک، حفظ فاصله و پرهیز از سفر و تجمع و دورهمی خانوادگی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی بیماران کرونایی کرونای هندی ستاد استانی مقابله با کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل بالا آمدن آب رودخانه تردد از روی پل دسترسی به پنج روستای شهرستان ثلاث‌باباجانی ممنوع شد. - اخبار استانها -

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در دو روز گذشته 85 میلی‌متر بارندگی در شهرستان ثلاث‌باباجانی ثبت شده است اظهار داشت: راه تردد به پنج روستای این شهرستان از روی رودخانه عبور می‌کند و به دلیل بالا آمدن آب رودخانه، سطح پل دسترسی به این روستاها پوشانده شده است.

وی عنوان کرد: بنابراین هیچ پلی در این شهرستان تخریب نشده و تا زمانی که تراز رودخانه پایین نیاید تردد از این پل‌ها ممنوع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: درباره قطعی برق در روستاهای مرزی شهرستان ثلاث‌باباجانی هیچ گزارشی به ما نرسیده است.

یگانه با بیان اینکه در بخشی از شهرستان جوانرود ریزش کوه گزارش و مشکل رفع شد گفت: همچنین حدود 20 متر از آسفالت جاده دسترسی ازگله به دلیل بارش سنگین شسته شده بود که به طور موقت توسط نیروهای راهداری تسطیح شد که در موعد مقرر بازسازی شود.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • تردد از کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه