Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:27:07 GMT

طرح گوره جاسک ايراني‌ترين سازه صنعت نفت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۸۴۶۱

خبرگزاری آریا- قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک گفت: این خط لوله ایرانی‌ترین طرح صنعت نفت است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای علی جعفرزاده گفت: این طرح از نظر اتکا به توان داخل و بومی سازی تجهیزات یک رکورد در صنعت نفت ایران به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه 250 شرکت ایرانی در اجرای این طرح مشارکت داشته اند گفت: سهم تولید داخل در این طرح بالای 90 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای علی جعفرزاده افزود: طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک یکی از ایرانی‌ترین طرح‌های صنعت نفت است که عملیات اجرایی آن با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا در کمتر از دو سال به سر انجام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه زمان اجرای اینگونه طرح‌ها در دنیا 5 سال است گفت: اجرای این طرح در 2 سال یک رکورد بی نظیر در جهان محسوب می‌شود.
قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک در شرکت مهندسی و توسعه نفت به ثبت رکورد‌هایی در مسیر اجرای خط لوله هزار کیلومتری گوره به جاسک اشاره کرد و گفت: به طور نمونه انجام 250 کیلومتر لوله‌گذاری و یا 450 کیلومتر آزمایش هیدرواستاتیک طی یک‌ماه از جمله این رکورد‌ها بوده است.
آقای جعفرزاده باور توانستن و امکان پذیری اتکا و اعتماد به توانمندی‌های ایرانی را از دستاورد‌های این طرح ملی خواند و گفت: ساخت ورق و تختال سرویس ترش، ساخت شیر‌های موتوری 42 اینچ کلاس 900، طراحی نخستین سیستم کنترل تمام ایرانی و ... از جمله دستاورد‌های این اعتمادسازی بوده است و نکته مهمتر آنکه تمامی این تجهیزات، آزمایش‌های میدانی را به خوبی پشت سر گذاشته‌اند.
آقای جعفرزاده افزود: همانطور که اجرای این طرح شور و نشاط در میان سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت ایجاد کرد، امیداوریم با بهره برداری از این طرح زمینه توسعه منطقه مکران نیز فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ابراز امیدواری کرد با افزایش ظرفیت انتقال نفت خام به روزانه یک میلیون بشکه در آینده نزدیک و توسعه دیگر صنایع، به‌زودی کشور شاهد شکوفایی اقتصادی در منطقه مکران باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جاسک صنعت نفت انتقال نفت خام گوره به جاسک صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟