Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:31:30 GMT

نقاط حادثه‌خیز در حوزه راه سمنان بازسازی شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۳۶۹۹

نقاط حادثه‌خیز در حوزه راه سمنان بازسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰، میزان حوادث و تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان با کاهش هفت درصدی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اقدامات و گزارش‌ها ارائه شده، استان در بحث ایمنی راه‌ها رشد خوبی داشته و در کشور جایگاه خوبی داریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به کاهش هفت درصدی حوادث منجر به فوت نشان از اقدامات همه جانبه دارد، بیان کرد: شاهراه اصلی، صنعتی، مهاجر و مسافرپذیر بودن استان باید مورد توجه قرار گیرد تا ما هرچه در توان داریم اقدامات در حوزه ایمنی راه‌ها را افزایش دهیم.

شریفی‌نژاد گفت: تمامی ‌مسؤولان امر در حوزه ایمنی راه‌ها تلاش دارند تا با تعامل،‌ هم‌گرایی و آموزش و آگاهی‌بخشی، در راستای پیشگیری از بروز حوادث گام بردارند.

وی افزود: برخی راه‌های استان حادثه‌خیز بوده، نیاز به بازسازی و بهسازی دارند که نیاز است تا در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: تمامی نواقص جاده‌ای و نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان باید به صورت کامل و مستمر احصا شده و ضمن طرح در جلسه، با قید زمان‌بندی مشخص به نتیجه برسد.

رسیدگی به امور آب و راه روستایی؛ اولویتی ویژه

حسن ترکمانی، مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان نیز اظهار کرد: نیاز است تا موارد و نواقص موجود در بحث راه‌های فرعی و روستایی در سطح استان احصا شود.

وی افزود: فرمانداری‌ها لازم است تا بیش از ‌پیش برای جذب اعتبارات این حوزه بکوشند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان بیان کرد: دغدغه‌هایی در مورد رفع نواقص و بهبود و سامان‌دهی راه‌های فرعی و روستایی وجود دارد تا بتوانیم سامان‌دهی در این حوزه را به ثمر برسانیم.

ترکمانی گفت: جاده نظامی سمنان دارای مشکلات عدیده‌ای است  که توسط دستگاه‌های اجرایی متولی امر و فرمانداری سمنان اقداماتی صورت گرفته اما نیاز است تا همت و تلاش بیشتری در این حوزه به انجام برسد.

وی افزود: این راه می‌تواند کریدور بسیار‌ مناسبی برای اتصال سمنان به اصفهان و جنوب کشور باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: فرمانداری سمنان اعلام‌ گزارشی در این حوزه داشته و برای تأمین اعتبار این امر تلاش ویژه در دستور کار قرار دهند.

ترکمانی عنوان کرد: طبق اعلام سازمان مدیریت استان، ۱۰‌میلیارد تومان اعتبار برای پروژه عباس‌آباد- کاهک تخصیص یافته است.

وی گفت: همچنین با اعلام سازمان مدیریت در خصوص راه و آب روستایی نیز در بحث اعتبارات تملک دارایی، ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که هنوز دستورالعمل آن ابلاغ نشده است.

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز اظهار کرد: بحث توجه و رسیدگی به امور راه و آب روستایی از برنامه‌ها و اولویت‌های ویژه دفتر روستایی استانداری است.

وی بیان کرد: اعتبارات بسیار خوبی در حوزه آب و راه روستایی تاکنون تخصیص و هزینه شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت: در بحث اعتبارات تملک دارایی نیز از سوی دولت برای حوزه راه و آب روستایی علاوه بر اعتبارات ویژه این حوزه‌ها، مبالغی دیده شده است.

جاده نظامی استان سمنان با ایمنی صفر!  

‍ سرهنگ تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان نیز اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از مسیر سمنان- فیروزکوه مدت مدیدی است که آماده بهره‌برداری است و نیاز است تا نواقص موجود در خصوص جدا کننده این مسیر برطرف و این محور زیر بار ترافیک قرار گیرد.

وی افزود: اکثر واژگونی‌ها در دهانه ‌پل‌هاست؛ نیاز است تا ایمن‌سازی و آشکارسازی در دهانه پل‌ها صورت گیرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان بیان کرد: ما بیشترین آسیب‌ها را در سال گذشته در بخش راه‌های روستایی و فرعی شاهد بودیم که نیاز است تا نواقص در این حوزه برطرف شود.

کبیری عنوان کرد: جاده نظامی استان سمنان با ایمنی صفر به‌ مثابه یک بمب فعال است که باید هر لحظه منتظر یک انفجار باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز است تا اقدامات لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی این محور در دستور کار قرار گیرد، گفت: در پنج سال گذشته ۲۳۴ تصادف در جاده نظامی رخ داده که ۱۱ فوتی و ۱۳۰ مجروح داشته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان افزود: با توجه به اقدامات مطلوب صورت گرفته، در چهار ماهه نخست سال جاری، شاهد کاهش هفت درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های استان بودیم.

کبیری عنوان کرد: در بحث تصادفات منجر به جرح نیز در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۴۴ نفر مجروح شدند.

وی افزود: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد یک هزار و ۲۱۵ مورد تصادف خسارتی در راه‌های استان به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان افزود: تعداد کل تصادفات در راه‌های استان (فوتی، جرحی و خسارتی) در چهار ماهه نخست سال جاری، نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

کبیری گفت: عدم توجه به جلو با  ۶۸ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه‌های استان در چهار ماهه سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: نیاز است تا نسبت به ایجاد مراکز استراحت‌گاهی، پارکینگ‌های دائمی و موقت و تقویت این مهم برای اسکان و استراحت مسافران در سطح استان اقدام شود.

نصب علائم هشداردهنده در راه‌های استان سمنان

احسان منصورکیایی،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز اظهار کرد: در بحث سیلاب‌های جاری شده در شهرستان سرخه اقداماتی صورت گرفته و برطرف‌سازی نواقص نیز همچنان در دستور کار است.

وی افزود: هشت کیلومتر آسفالت جاده سمنان فیروزکوه انجام شد و علائم‌گذاری و آشکارسازی در دست انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: نصب تابلوها و آشکارسازی و علائم هشدار دهنده در سراسر راه‌های استان در دستور کار قرار دارد.

منصورکیایی گفت: ورودی مردم به شهرها به واسطه شیوع کرونا در مواقع اعمال محدودیت‌ها، کاهش یافته و محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد که دسترسی به خدمات اسکان و استراحت‌گاهی را نیز کاهش یافته که نیاز است چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/74007/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان بازسازی حوادث بهسازی ایمنی راه رئیس پلیس راه استان سمنان چهار ماهه نخست سال راه های استان استانداری سمنان ایمنی راه ها دستور کار مدیرکل دفتر جاده نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، سید حسن هاشمی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

از حیث گرایش سیاسی اصولاً دعوای بین اصولگرایان و اصلاح طلبان که باعث دوقطبی شدن جامعه شده را قبول ندارم و از همه نیروهای شایسته و توانمند استان همواره استفاده و استقبال می‌کنم و در کشور و گرایش مجلس آینده نیز همین نظر را دارم.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظرم یکی از مهمترین مسائل بحث شفافیت است. نماینده مجلس نه تنها باید شفاف باشد بلکه باید ارتباط خوبی با موکل داشته و مشکلات را رصد و مطرح کند همچنین با بیان اقدامات خود، پاسخگوی مردم و موکلین حوزه انتخابیه خود باشد.

معتقدم نمایندگان مجلس در خصوص شفافیت‌ها هنوز هم کوتاهی کرده‌اند اما لازمه شفافیت پاسخگو بودن است، در همه سیستم‌ها از حیث تطبیقی استثناهایی هم وجود دارد لذا گاهی ممکن است شفافیت با منافع و امنیت ملی مغایرت داشته باشد که اصل بر شفافیت است مگر اینکه امنیت ملی اقتضا کند شفاف نباشد.

همچنین معتقدم که قوانین بدون ابهام و نقص باید تصویب شود

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به سوابق علمی، پژوهشی و عملی خود در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و وکالت ترجیح می‌دهم در کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی و قضائی و در کمیسیون‌های مشترکی مانند تلفیق و کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشته باشم.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

در حوزه انتخابیه به نظر من باید نماینده مجلس با نظارتی که در حوزه انتخابیه خود بر دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنها از سطح کلان تا پایین دارد وضعیت را رصد کرده و ایرادات را بدون حق مداخله مستقیم حل کند.

نماینده مجلس باید وضعیت در حوزه انتخابیه خود کشاورزان اعم از خرده مالک یا کلان، اراضی، مشکلات دامداران، مرغداران، معادن، راه‌ها، صنوف، بازنشستگان، معلمان و سایر اقشار در حوزه انتخابیه خود را رصد کرده و بتواند در لوایحی که دولت ارائه می‌دهد، پیشنهاد بدهد.

یکی از مهمترین موضوعات اولویت دار در خراسان جنوبی بحث گرفتن اعتبارات است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف باید با استفاده از ظرفیت سایر نمایندگانی که وجوه مشترک دارند شبکه سازی کرده و در گرفتن اعتبارات برای استان و حوزه انتخابیه خودش فعال و کوشا باشد.

کد خبر 6082952

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است