Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس حلوائی‌زاده عصر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد 6 ساله شهرداری قم، با اشاره به تشکیل کمیته بررسی و تصویب طرح‌های عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: تمامی طرح‌های اجرایی شهرداری در این کمیته مطرح و بررسی می‌شود و همه افراد و نهادهای ذی‌نفع در پروژه مباحث خود را مطرح کرده و تحلیل و تصمیم‌گیری جامع در خصوص آنها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تشکیل این کمیته موجب شد پیش از آغاز یک پروژه تمام ابعاد آن دیده و پیش‌بینی شده و در زمان اجرا به دلایل مختلف خللی در روند اجرا صورت نگیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری را کاهش و مدیریت زمان اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: به همین منظور استانداردهای لازم در این خصوص تدوین و در دستور کار قرار گرفت و به صورت مستمر نظارت بر آنها انجام شد که نتایج خوبی را در بر داشت.

وی افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای آسفالت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: طی سال های اخیر سالیانه بیش از 230‌هزار تن توزیع آسفالت در سطح شهر صورت گرفته که سطح بسیار زیادی را شامل می‌شد و نکته مورد اهمیت کیفیت اجرا بود تا از دوباره کاری‌ها جلوگیری شود؛ به همین خاطر تمام مراحل از تولید تا پخش آسفالت با ضوابط خاصی نظارت شد تا امروز که آسفالت تولیدی شهرداری امتیاز برتر در سطح استان را کسب کرده است.

حلوائی‌زاده با تاکید بر اینکه در بیش از 50 درصد معابر شهر روکش و اجرای آسفالت صورت گرفته است اظهار کرد: به دنبال این هستیم که طی سال‌های آینده تمام معابر را زیر پوشش این طرح برده و ضمن افزایش کیفیت و نگهداری عمر مفید این پروژه‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی بوستان‌های شهر تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد مشکلات ایمنی در بوستان‌های شهر بودیم و به همین خاطر طرحی در این راستا تعریف شد و برداشت کلی از تمام بوستان های شهر صورت گرفت و اجرای پروژه ایمن‌سازی با طراحی واحد و استاندارد انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم به بازنگری در طراحی آبنماهای بوستان‌های شهر اشاره کرد و افزود: بالغ بر 50 آبنمای سطح شهر در قالب این طرح احیا شد و به مرور وارد فاز بهره‌برداری گردید.

وی انعقاد 63 قرارداد برای احداث بوستان در سطح شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: احداث و تکمیل رینگ های ترافیکی سطح شهر و تقاطع‌های غیرهمسطح مورد نیاز و آرام‌سازی هسته مرکزی شهر یکی از مهم‌ترین وظایف و اقدامات شهرداری طی سال های اخیر بوده است.

حلوائی‌زاده با بیان اینکه رینگ‌های ترافیکی شهر عموما متصل نبودند خاطرنشان کرد: در همین راستا تکمیل و اتصال رینگ بلوار شهید کریمی در دستور کار قرار گرفت و ضمن احداث بلوار، احداث زیرگذر کریمه هم انجام شد.

وی بیان کرد: همزمان با این پروژه اجرای بلوار فردوسی که پروژه‌ای بین منطقه‌ای بود در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر بخش اعظمی از آن به زودی با طول بیش از 2 کیلومتر از بلوار شهیدان شاهرودی تا میدان نماز افتتاح می‌شود و تقاطع میدان نماز و شهدای روحانیت نیز در مرحله اجرا است و پس از تکمیل این پروژه‌ها به طور کامل رینگ ترافیکی تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم به احداث پروژه بلوار آیت الله بروجردی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشم‌گیر جمعیت پردیسان بلوار غدیر کشش ترافیک و تردد را نداشت اجرای محور آوینی و آیت‌الله بروجردی در دستور کار قرار گرفت و نهایتا بلوار آیت‌الله بروجردی به عنوان بزرگترین بزرگراه درون‌شهری قم به بهره‌برداری رسید.

وی یکی از پروژه‌های کلیدی شهر قم را اجرای بوستان هزارهکتاری شهر قم دانست و افزود: در حال حاضر چند قسمت از این بوستان آماده بهره‌برداری شده و اعتبار خوبی برای تکمیل آن نیز پیش‌بینی شده است؛ بوستان کوثر یکی از بخش‌های این پارک است که 20 هکتار وسعت دارد و در کنار باغ‌موزه دفاع مقدس ظرفیت فرهنگی تفریحی بسیار خوبی ایجاد کرده است.

حلوائی‌زاده با تاکید بر حفظ ظرفیت‌های طبیعی این بوستان تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی از جمله مسیر پیاده‌روی و دوچرخه در این بوستان اجرا شده است؛ اجرای پروژه باغ پرندگان هم بخش دیگری از پروژه هزارهکتاری بوده که با ویژگی‌های قابل توجهی اجرا شده است.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم فردوسی کیفیت شهید دستور کار قرار گرفت بوستان های شهر بهره برداری طی سال پروژه ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود

شهردار ارومیه گفت: هدف‌گذاری بودجه ۱۴۰۳ آسفالت معابر به میزان بیش از ۱.۵ میلیون متر مربع است که اقدامات اولیه این موضوع آغاز شده است که سازمان عمران معابر فرعی و پیمانکاران معابر اصلی را کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از عموم شهروندان به خاطر اینکه عملیات عمرانی موجود در شهر را تحمل می‌کنند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی افزود: هدف‌گذاری بودجه ۱۴۰۳ آسفالت معابر به میزان بیش از یک‌ونیم میلیون مترمربع است که اقدامات اولیه این موضوع آغاز شده است که سازمان عمران معابر فرعی و پیمانکاران معابر اصلی را کار می‌کنند.

شهردار ارومیه با اشاره به رقم ۲۰۰ میلیاردتومانی چهار قرارداد آسفالت که در مرحله مناقصه قرار دارد، گفت: سیاست ما استفاده از پیمانکاران بومی است و از این پیمانکاران جهت همکاری دعوت می‌کنیم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: پروژه زیرگذر امام علی (ع) را آغاز کرده‌ایم و تا کنون هشت مورد شمع‌کوبی آن انجام شده است و به صورت دو شیفته و بدون اختلال جدی در ترافیک این پروژه را پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به تأخیر در افتتاح پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی ادامه داد: مشکلات حاصل از نبود هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین ترکیدگی لوله انتقال آب موجب کندی در عملیات عمرانی شده است و پیمانکار این پروژه نیز طبق توافق قبلی پروژه را پیش نبرد و در نهایت منجر به ورود شهرداری ارومیه و خاک‌برداری توسط سازمان‌های مدیریت پسماند و عمران شد که امروز این خاکبرداری اتمام پیدا می‌کند.

مهدی‌زاده با اشاره به اهمال‌کاری‌های پیمانکار در پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی عنوان کرد: بخشی از این اهمال‌کاری نیز مربوط به عوامل شهرداری است که برخورد لازم انجام خواهد گرفت و از شهروندان بابت اینکه دچار زحمت شده‌اند، عذرخواهی می‌کنیم، چرا که در سیستم خود ما نیز در نظارت و زمان‌بندی و مدیریت پروژه ایرادات وجود دارد و این منجر به آزمون و خطا در پروژه‌های بعدی نخواهد شد.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: بعد از اتمام زیرگذر شورا-شهید بهشتی پروژه زیرگذر شورا-آهندوست را اجرایی خواهیم کرد تا بتوانیم وارد فاز اجرایی چهارراه مخابرات شویم، چرا که بدون ایجاد کریدوری موازی امکان فعالیت در چهارراه مخابرات وجود ندارد.

مهدی‌زاده اظهار کرد: سعی داریم تا پایان اردیبهشت زیرگذر شورا-شهید بهشتی به روی ترافیک گشوده شود.

وی عنوان کرد: دو پروژه نیمه‌تمام بزرگ به نام کمربندی دوم و تقاطع آذربایجان با چندین پل داریم که با حل مشکلات قبلی آن‌ها این پروژه‌ها در حل اجرا هستند و شاهد پیشرفت پروژه هستیم.

مهدی‌زاده در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص شروع نشدن پروژه جدید و تمرکز بر پروژه‌های قبلی تصریح کرد: از لحاظ مسائل شهری امکان این موضوع وجود ندارد که تمرکزمان را بر یک نقطه از شهر بگذاریم، بلکه باید عملیات عمرانی و توسعه را در همه نقاط شهر شاهد باشیم.

وی از احداث خیابان جدید در اراضی پشت پارک جنگلی به سمت بلوار ساوالان و منطقه تاناکورا خبر داد و افزود: ظرف ۴۵ روز آینده پیمانکار پروژه معبر پارک جنگلی به سمت خیابان ساوالان به طول ۳.۸ کیلومتر معرفی می‌شود و شاهد انتقال بخشی از ترافیک و تردد خودروها به این معبر جدید و در نتیجه کاهش ترافیک در مناطق اطراف خواهیم شد که این پروژه یک پروژه زیرساختی برای شهر و با اهداف چندمنظوره است.

شهردار ارومیه با انتقاد از پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب گفت: بر اساس مجوزی که شهرداری ارومیه صادر می‌کند، پر کردن و ترمیم نوارهای حفاری استانداردهای خود را دارد که رعایت نمی‌شود و این امر موجب نشست محل‌های حفاری، گلایه شهروندان و تحمیل هزینه می‌شود.

کد خبر 748315

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان