Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:15:16 GMT

پاژ، زادگاه خالق شاهنامه+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۶۳۹۰

پاژ، زادگاه خالق شاهنامه+ تصاویر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای پاژ از مکان‌های دیدنی مشهد به شمار می‌رود و محل تولد ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی بوده است. این روستا یک خیابان اصلی با نام «فردوسی» دارد که از جاده کلات منشعب می‌شود و خیابان‌های فرعی آن نیز بر اساس همین خیابان اصلی شماره‌گذاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراه ما باشید و بیشتر با این روستای تاریخی آشنا شوید.

روستای پاژ در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در تقاطع جاده کلات و کارد قرار دارد. این روستا کمتر در برنامه‌های گردشگری تور مشهد مورد توجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین بهتر است به‌طور مستقل برای بازدید از آن اقدام کنید. برای دسترسی به روستای پاژ از مشهد با استفاده از بلوار ۲۲ بهمن به‌سمت کلات نادری بروید. روستای پاژ در همین مسیر، در سمت چپ جاده واقع شده است. فاصله این روستا تا ابتدای بلوار ۲۲ بهمن مشهد حدود ۲۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید

تصاویری زیبا از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی

زادگاه فردوسی، روستایی سرسبز و پوشیده از باغ‌های انگور است. حدود ۵۰۰ متری شمال پاژ که بر بلندای تپه‌ای در جلگه قدیم خراسان قرار دارد، تپه‌ای با قدمت نامعلوم واقع شده است که خرده سفال و کاشی‌های رنگارنگ اطراف و روی آن پراکنده هستند و نشان از تاریخ کهن آن دارند. برخی بر این عقیده هستند که این آثار یادگار سده‌های اولیه قرون اسلامی تا حدود قرن دهم قمری است.

انتهای پیام// م.ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری و میراث فرهنگی شاهنامه فردوسی ابوالقاسم فردوسی آثار تاریخی روستای پاژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی میرزا کریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

میرزا کریمی افزود: پلنگ‌ها اغلب شبگرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.
وی در خاتمه از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی بخصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 6087733

دیگر خبرها

  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • (تصاویر) قلم خالق بر بوم گلستان