Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد محمدزاده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به ۱۸۷ ماموریت کاری بهزیستی برای جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزارنفردر فردیس با حجم آسیب‌های اجتماعی مختلف، گفت: اداره بهزیستی فردیس برای ارائه خدمات حداقل به ۸۰ نفر نیرو نیاز دارد، در حالیکه تنها ۱۶ نفر نیروی سازمانی در اداره بهزیستی فردیس مشغول  به کاراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس ادامه داد: برای ارائه خدمات با کیفیت مطلوب به افراد جامعه هدف،  تغییر  ساختار و افزایش چارت سازمانی اداره بهزیستی فردیس  ضرورت دارد که برای تحقق آن  به پیگیری و حمایت نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

ساماندهی کودکان کار فردیس سیکل معیوبی را طی می‌کند/ادارات همراهی نمی‌کنند

موضوع کودکان کار پدیده ای است که در تنگنای اقتصادی کنونی جامعه بیشتر شاهد آن هستیم و سر چهارراه‌ها و گوشه و کنار خیابان‌ها، کودکان آفتاب سوخته ای را می‌بینیم که گل یا فال می‌فروشند، اسپند دود می‌کنند و یا کنار ترازوی سنجش وزن خوابیده‌اند. دیدن این کودکان دل هر بیننده ای را به درد می‌آورد، اذهان عمومی را جریحه دار کرده  و گاه و بی‌گاه سوژه  فعالان اجتماعی و رسانه‌های خبری قرار می‌گیرد.

 محمدزاده در این خصوص گفت: علیرغم اینکه از دیدگاه عموم جامعه بهزیستی مسؤول ساماندهی کودکان کار است، این  وظیفه فقط بر عهده بهزیستی نیست و کمیته ای با عضویت دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری، کمیته امداد، دستگاه قضایی و غیره مجموعا عهده دارمسؤولیت ساماندهی کودکان کار را دارد که در این کمیته، سازمان بهزیستی فقط وظیفه شناسایی کودکان کار را برعهده دارد. همچنین مجوز ایجاد مراکز ساماندهی کودکان کار توسط بخش خصوصی، از سوی بهزیستی صادر می‌شود که در حال حاضر چنین مرکزی در فردیس نداریم و حتی برای ایجاد آن، متقاضی هم نداریم. 

وی افزود: شهرداری وظیفه تامین مرکز ساماندهی کودکان کار و تجهیز آن را بر عهده دارد که در فردیس شهرداری  در این خصوص اقدامی انجام  نداده است. بنابراین حتی در صورت شناسایی کودکان کار مرکزی برای نگهداری آنها وجود ندارد. همچنین‌ سایر سازمان‌ها و ادارات نیز در این خصوص همکاری لازم را ندارند و  روند ساماندهی کودکان کار فردیس همواره با سیکل معیوبی طی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی فردیس با اشاره به مشکلات موجود در مسیر ساماندهی کودکان کار، اظهار کرد: در فردیس به لحاظ همجواری و نداشتن حریم مرزی با شهرستان  ملارد، برخی کودکان کار به ویژه در اطراف فلکه پنجم، مربوط به حوزه شهرستان ملارد هستند و علیرغم شناسایی و بررسی توسط کارشناسان حوزه اورژانس اجتماعی بهزیستی فردیس  برای ساماندهی امکان ورود به حوزه قضایی شهرستان ملارد را ندارند و این امر موجب شده این کودکان با ورود نیروهای فما منطقه را ترک کنند اما دوباره درمحل حاضر شوند.

اتباع غیرمجاز؛ جمعیت غالب کودکان کار در فردیس

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اغلب کودکان کار از اتباع غیرمجاز هستند و ترس از بازگردانده شدن به کشورشان را دارند،  اطلاعات درستی در خصوص هویت و محل سکونت خود ارائه نمی کنند. متاسفانه مراکز پسماند شهرداری و مراکز غیرمجاز پسماند نیز از جمله کلونی های کودکان کاراست که برای شناسایی به این مراکز هم ورود کردیم اما هیچ ارگانی در کنار بهزیستی قرار نمی گیرد و همکاری لازم را ندارند.

محمدزاده با بیان اینکه کودکان کار از طریق تیم‌های سیار و پایگاه خدمات اجتماعی شناسایی می شوند، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود آمار دقیقی از کودکان کار در سطح شهرستان وجود ندارد. طی غربالگری انجام شده در سال  ۹۸، ۱۰۲ کودک کار در فردیس  شناسایی شد که بیش از  ۸۰ درصد آنها اتباع بودند و مابقی کودکان کار ایرانی، ساماندهی شدند. از شهریور ۹۹ تا کنون نیز ۷۰  کودک کار شناسایی شده که فقط ۴ نفر آنها ایرانی بودند. 

۴۳۵ فردیسی معلولیت بینایی دارند

وی  در بخش دیگری از سخنانش ضمن ارائه آماری از جمعیت تحت پوشش بهزیستی فردیس، گفت:  ۴ هزار و ۵۶۷ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان فردیس است که با توجه به اینکه برخی افراد چند معلولیتی هستند، به لحاظ تعداد معلولیت ۵ هزار و ۶۱۶ معلولیت در شهرستان وجود دارد. از این تعداد ۲ هزارو ۴۸ معلول جسمی حرکتی، هزار و ۳۴۴ معلول ذهنی، ۶۸۳ معلول شنوایی،  ۶۲۲ معلول صوت  و گفتار، ۴۸۴ معلول اعصاب و روان و  ۴۳۵ معلول بینایی در سطح شهرستان داریم.

رئیس بهزیستی فردیس با اشاره به اینکه به لحاظ سطح بندی، بیشترین معلولیت ها در شهرستان فردیس در سطح  شدید هستند، بیان کرد: ۱۶۳ معلول ضایعه نخایی درفردیس ساکن هستند  که به ۱۲۹ نفر از آنها به مبلغ ۶۱۰ هزار تومان به عنوان  هزینه پرستاری پرداخت می شود. همچنین از کل مددجویان تحت پوشش این اداره ۳ هزار و ۱۴۶ نفر مستمری و کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند و ۵۸۸ نفر پشت نوبت دریافت مستمری و ۸۳۴ نفر مستمری بگیر سایر سازمان‌ها هستند. 

وی به تعداد مراکز تحت پوشش اداره بهزیستی فردیس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان فردیس  ۷ کمپ ترک اعتیاد، ۳ مرکز نگهداری اعصاب و روان، ۴ مرکز نگهداری معلولان و ۲ مرکز نگهداری سالمندان  وجود دارد. همچنین یک مرکز دی آی سی، یک شلتر، یک کانکس کاهش آسیب  و یک موبایل سنتر برای ارائه خدمات به بیماران معتاد پرخطر در فردیس وجود دارد.

محمدزاده با بیان اینکه در حوزه احتماعی ۳۹۵ پرونده فعال داریم، گفت: ۱۰۳ پرونده مربوط به زنان سرپرست خانوار، ۸۰ پرونده امداد بگیر کودکان، پرونده های کمک معیشت مربوط به  سه ۳ قلو و دوقلوهای  نیازمند و پرونده کمک هزینه فرزندان مقیم در مراکز شبانه روزی از جمله پرونده های فعال حوزه اجتماعی است. 

پرداخت تسهیلات به ۱۵۷  مددجوی بهزیستی با صرف اعتبار ۶ میلیاردی

رئیس بهزیستی فردیس ارائه تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی به مددجویان و زنان سرپرست خانوار را از دیگر خدمات بهزیستی فردیس برشمرد و افزود: در سال گذشته  تعهد پرداخت وام برای بهزیستی فردیس  ۱۵۷ نفر بود که  در این راستا ۵ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. امسال نیز  تعهد پرداخت تسهیلات به ۱۸۵ نفرافزایش یافته که  با اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان، پرداخت آن تا پایان سال در دستور کار است. 

وی ادامه داد: توزیع سبد کالا، البسه در ایام زمستان، پرداخت هزینه درمانی، هزینه‌های کمک توانبخشی و تجهیزات توانپزشکی از جمله ویلچر، عصا، واکر و ... به  مددجویان از دیگر اقدامات بهزیستی به مددجویان تحت پوشش است که مجموعه همکاران در اداره بهزیستی فردیس تمام توان خود را برای ارائه خدمات بهتر به افراد جامعه هدف به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد محمدزاده کودکان کار اداره بهزیستی فردیس ساماندهی کودکان کار برای ارائه خدمات شهرستان فردیس تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران

 

به گزارش تایناک به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ سیدهادی موسوی مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تاکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی برزگسالان جمع‌آوری شدند.

دیگر خبرها

  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران